dus ik zou perfect bladveren kunnen verwijderen voor en achteraan ? en hoeveel mag ik er maximaal afhalen ?
de 15" velgen houden ? ik dacht mij 16" velgen te plaatsen met een iets hogere band .
alvast bedankt voor de vele reacties
verlagen van mij chevy 3100
Re: verlagen van mij chevy 3100
[quote="de 15" velgen houden ? ik dacht mij 16" velgen te plaatsen met een iets hogere band .
Je wilt toch verlagen ?
ron
Je wilt toch verlagen ?
ron
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: verlagen van mij chevy 3100
Een ander aspect wat je in de gaten moet houden is het toerental op de snelweg.
De achteras heeft een overbrenging van 4.11-1 dus zo hoog mogelijke wiel is wel het mooiste ipv 15"
Plus een hoog wiel staat mooi in de grote wielkasten.
Het verwijderen van bladveren of monteren van bladveren met met omgedraaid montage oog is het simpelste en een verlaagde vooras ook.
Betere vering heb je met bv een Camaro subframe en meteen lager en onafhankelijke voorwielophanging en schijfremmen, echter dan moet je de motor en bak steunen wel verbouwen om de originele 6 cilinder en torquetube as te behouden, de meeste stappen hier over op een V8-automaat en achteras van bv Camaro of S10.
Ook kun je kant en klare kitjes kopen om de vooras te vervangen door een Mustang II voorwielophanging, dan is die al lager en onafhankelijke voorwielophanging en schijfremmen.
Wat iedeen:
http://www.heidts.com
http://www.superiorglassworks.com/Stree ... s/1816.htm
Alles hangt af van budget en technische kennis en ruimte/gereedschap.
De achteras heeft een overbrenging van 4.11-1 dus zo hoog mogelijke wiel is wel het mooiste ipv 15"
Plus een hoog wiel staat mooi in de grote wielkasten.
Het verwijderen van bladveren of monteren van bladveren met met omgedraaid montage oog is het simpelste en een verlaagde vooras ook.
Betere vering heb je met bv een Camaro subframe en meteen lager en onafhankelijke voorwielophanging en schijfremmen, echter dan moet je de motor en bak steunen wel verbouwen om de originele 6 cilinder en torquetube as te behouden, de meeste stappen hier over op een V8-automaat en achteras van bv Camaro of S10.
Ook kun je kant en klare kitjes kopen om de vooras te vervangen door een Mustang II voorwielophanging, dan is die al lager en onafhankelijke voorwielophanging en schijfremmen.
Wat iedeen:
http://www.heidts.com
http://www.superiorglassworks.com/Stree ... s/1816.htm
Alles hangt af van budget en technische kennis en ruimte/gereedschap.
Re: verlagen van mij chevy 3100
Art morrison heeft een compleet chassis ervoor . Op youtube is er een filmpje van, zoek maar bij big muscle 51 chevy truck
Re: verlagen van mij chevy 3100
Zoals eerder gezegd, ligt het geheel aan jouw wensen, kennis en jouw budget.
Je kunt ook voor een mooi setje draagarmen met een leuk stuurhuis schroeven (en/of lassen). Achter een mooi 4 link setje erop. Dan een leuk setje coilovers of misschien zelfs airride en hij staat al een stuk lager. Ben je wel een paar rooitjes lichter..
Je kunt ook voor een mooi setje draagarmen met een leuk stuurhuis schroeven (en/of lassen). Achter een mooi 4 link setje erop. Dan een leuk setje coilovers of misschien zelfs airride en hij staat al een stuk lager. Ben je wel een paar rooitjes lichter..
Re: verlagen van mij chevy 3100
Hi All,
Ik ben Justin en ben bezig met het zoeken naar een cheyy 3100 uit 1950-55.
Het liefst zou ik de originele stalen velgen willen behouden (wellicht iets verbreden en white wall banden) en de truck verder verlagen.
Kan dit door achter lowering blocks te monteren of wordt hij dan te stug?
en hoe verlaag ik de voorkant zonder een hele nieuwe camaro of Mustang II vooras te monteren?
de rijhoogte is dezelfde als de foto van de chevy in dit forum.
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Ik ben Justin en ben bezig met het zoeken naar een cheyy 3100 uit 1950-55.
Het liefst zou ik de originele stalen velgen willen behouden (wellicht iets verbreden en white wall banden) en de truck verder verlagen.
Kan dit door achter lowering blocks te monteren of wordt hij dan te stug?
en hoe verlaag ik de voorkant zonder een hele nieuwe camaro of Mustang II vooras te monteren?
de rijhoogte is dezelfde als de foto van de chevy in dit forum.
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.