the shelby recreation 65-fastback
zo, en nu dan passen!!!
eindelijk, leek een eeuwigheid, er waren geen passende wielmoeren te vinden in nederland, dus die ook uit de usa laten komen.
leuke banden erbij, wilde eigenlijk pirelli, maar waren niet op voorraad.
geduld was op, dus andere leuke uitgezocht.
de bandjes om de velgen;
de velg en de schijf;
de velgen onder de auto in de zon!!
nu nog het blok erin voor de juiste zakking, lijkt nu wel een GASSER
nu de rest nog...
eindelijk, leek een eeuwigheid, er waren geen passende wielmoeren te vinden in nederland, dus die ook uit de usa laten komen.
leuke banden erbij, wilde eigenlijk pirelli, maar waren niet op voorraad.
geduld was op, dus andere leuke uitgezocht.
de bandjes om de velgen;
de velg en de schijf;
de velgen onder de auto in de zon!!
nu nog het blok erin voor de juiste zakking, lijkt nu wel een GASSER
nu de rest nog...
-
- Posts: 1698
- Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am
Nou vertrouw ik sommige mensen meer, dus je hebt me niet overtuigd.
http://www.seriouswheels.com/1960-1969/ ... 80x960.htm
En als ik het goed zie zitten hier ook Wilwoods onder.
http://www.seriouswheels.com/1960-1969/ ... 80x960.htm
En als ik het goed zie zitten hier ook Wilwoods onder.
-
- Posts: 1698
- Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am
nop ed, dat maakt idd niet uit.Ed wrote:Ik vind het een plaatje worden
Nou heb ik van BBM geleerd dat je remklauwen altijd aan de achterzijde van de schijf hoort te zitten. laatst werd op het Moparforum er ook iemand op gewezen. Weet niet of dit bij Frod anders is maar zou het even controleren.
heb het zelf ook uitgezocht, ook plaatjes gekeken, en heb ze ook andersom gehad.
in principe remt dit iets beter, ik heb achter trommels.
check je daily, bij de meeste (chrysler, audi bmw) zitten ze ook voor.
waar het uiteindelijk om draait is je caliper, daar moet de ontluchtingsnippel aan de bovenzijde zitten, en bij mijn calipers zitten ze zowel boven als onder.
bij die cammer van het plaatje hebben ze het overigens ook niet optimaal gedaan, als de voorzijde achter zit, "hoort" de achterzijde voorop. zie de site van BAER.
but thanks 4 the compliments
Prachtige auto, heb alleen een vraagje welk soort wielmoeren heb je gebruikt, want ik heb ook Boyds gekocht voor m'n Nova maar daar passen ook geen gewone wielmoeren op.mustang65 wrote:zo, en nu dan passen!!!
eindelijk, leek een eeuwigheid, er waren geen passende wielmoeren te vinden in nederland, dus die ook uit de usa laten komen.
leuke banden erbij, wilde eigenlijk pirelli, maar waren niet op voorraad.
geduld was op, dus andere leuke uitgezocht.
de bandjes om de velgen;
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0738.jpg
de velg en de schijf;
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0742.jpg
de velgen onder de auto in de zon!!
nu nog het blok erin voor de juiste zakking, lijkt nu wel een GASSER
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0744.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0745.jpg
nu de rest nog...
das een probleem ja, ik heb heel nederland afgezocht en niks gevonden.327Nova wrote:[..]
Prachtige auto, heb alleen een vraagje welk soort wielmoeren heb je gebruikt, want ik heb ook Boyds gekocht voor m'n Nova maar daar passen ook geen gewone wielmoeren op.
ik heb ze uiteindelijk uit de usa laten komen en was zo nog goedkoper uit dan hier in nederland voor simpele standaard moeren zonder slotmoer.
check waar je je velgen hebt gekocht.
@ Ed; het is goedkoper dan SSBS en BAER.
dus als je nog trommels heb de beste optie.
en weer goed bezig geweest.
na alle drama van de (simpele) stalen remleidingen en het felsen met alle nippels die niet pasten, geen verloopjes etc was ik het goed zat.
ik had al flexibele remleidingen laten maken voor de schijven, en heb nu besloten de rest ook maar gelijk flexibel te maken.
goeie beslissing, ziet er ook goed uit. + netjes en mag gezien worden.
uiteraard ook gelijk de line-lock aangesloten (incl electra).
De Firma Goodridge heeft me geweldig geholpen, ik was aardig vastgelopen en kon daar in no-time (klaar terwijl u wacht) met de goeie spullen weer aan de slag. en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, alle drama die het je bespaart, tijd, geklooi, irritatie en dure nippels/verlopen/stalen remleidingen/buigapp/felsapp kost je echt heel wat meer. het is daar echt een snoepwinkel met al die AN koppelingen.
ook de Mach 1 gaat dus in de toekomst geheel door goodridge worden voorzien van flexibel.
veiligheid voor alles!!!
de pic's;
en die kenden we al;
verder de tussenas nog opnieuw gespoten en de kruiskoppellingen vervangen.
na alle drama van de (simpele) stalen remleidingen en het felsen met alle nippels die niet pasten, geen verloopjes etc was ik het goed zat.
ik had al flexibele remleidingen laten maken voor de schijven, en heb nu besloten de rest ook maar gelijk flexibel te maken.
goeie beslissing, ziet er ook goed uit. + netjes en mag gezien worden.
uiteraard ook gelijk de line-lock aangesloten (incl electra).
De Firma Goodridge heeft me geweldig geholpen, ik was aardig vastgelopen en kon daar in no-time (klaar terwijl u wacht) met de goeie spullen weer aan de slag. en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, alle drama die het je bespaart, tijd, geklooi, irritatie en dure nippels/verlopen/stalen remleidingen/buigapp/felsapp kost je echt heel wat meer. het is daar echt een snoepwinkel met al die AN koppelingen.
ook de Mach 1 gaat dus in de toekomst geheel door goodridge worden voorzien van flexibel.
veiligheid voor alles!!!
de pic's;
en die kenden we al;
verder de tussenas nog opnieuw gespoten en de kruiskoppellingen vervangen.
heb mezelf toch maar eens bewogen om de achteras onder de Mach 1 uit te halen. damn wat was die verroest.
kon er slecht bij omdat de Mach in een hoek stond (zonder voorkant), maar met enige pijn en moeite toch gelukt.
helaas veel gestoord dit weekend, dus heb alles in zo een uurtje of 5 gedaan. 2 uur verder en hij had onder de 65er gezeten, maar dat komt vd week wel.
leuke is dus de achteras; 9 Inch sper-as, dus 2 strepen ipv 1-tje, en uiteraard een vereiste voor de strip. de 3.25 overbrenging moet voorlopig goed genoeg zijn om ook nog een beetje snelheid te kunnen maken.
4.11 ligt wel klaar, maar komt in een andere as in de toekomst.
de remmen zijn nog goed, dus ontroesten en lakken.
na het ontroesten:
na het lakken:
ben dus goed op weg, als de as eronder zit ben ik klaar met de drive-train, brakes, electrical, heb ik nog wat details voor het interieur te doen en is de voorbereiding voor het plaatsen vd motor ad beurt (dmv een mock-up alvast alle leidingen op maat maken)
gr,
gj
kon er slecht bij omdat de Mach in een hoek stond (zonder voorkant), maar met enige pijn en moeite toch gelukt.
helaas veel gestoord dit weekend, dus heb alles in zo een uurtje of 5 gedaan. 2 uur verder en hij had onder de 65er gezeten, maar dat komt vd week wel.
leuke is dus de achteras; 9 Inch sper-as, dus 2 strepen ipv 1-tje, en uiteraard een vereiste voor de strip. de 3.25 overbrenging moet voorlopig goed genoeg zijn om ook nog een beetje snelheid te kunnen maken.
4.11 ligt wel klaar, maar komt in een andere as in de toekomst.
de remmen zijn nog goed, dus ontroesten en lakken.
na het ontroesten:
na het lakken:
ben dus goed op weg, als de as eronder zit ben ik klaar met de drive-train, brakes, electrical, heb ik nog wat details voor het interieur te doen en is de voorbereiding voor het plaatsen vd motor ad beurt (dmv een mock-up alvast alle leidingen op maat maken)
gr,
gj