the shelby recreation 65-fastback

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
mick.73Char
Posts: 55
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:30 pm

Post by mick.73Char »

ziet er al :thumbsup: uit lange
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

heee Mick!!!

je was me nog niet opgevallen hier.

nou maar hopen dat we het gaan redden voor de 1e cruise!!
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

zo, en nu dan passen!!!

eindelijk, leek een eeuwigheid, er waren geen passende wielmoeren te vinden in nederland, dus die ook uit de usa laten komen.

leuke banden erbij, wilde eigenlijk pirelli, maar waren niet op voorraad.
geduld was op, dus andere leuke uitgezocht.

de bandjes om de velgen;
Image

de velg en de schijf;
Image

de velgen onder de auto in de zon!!
nu nog het blok erin voor de juiste zakking, lijkt nu wel een GASSER
Image

Image

nu de rest nog...
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Dat ziet er echt super goed uit, welke bandenmaat heb je gekozen.
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Ik vind het een plaatje worden :thumbsup:
Nou heb ik van BBM geleerd dat je remklauwen altijd aan de achterzijde van de schijf hoort te zitten. laatst werd op het Moparforum er ook iemand op gewezen. Weet niet of dit bij Frod anders is :P maar zou het even controleren.
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Onzin verhaal.
Er zijn veel verschillende mogelijkheden, ervoor, achter en soms zelfs erboven.
Zeker als je zelf een custom set monteerd kan je alle kanten op.
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Nou vertrouw ik sommige mensen meer, dus je hebt me niet overtuigd.

http://www.seriouswheels.com/1960-1969/ ... 80x960.htm

En als ik het goed zie zitten hier ook Wilwoods onder.
Sergio Z28
Posts: 1698
Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am

Post by Sergio Z28 »

Ja ok als je die exacte fastback wil NA MAKEN, maar voor functionaliteit maakt het niks uit, daar doelde ik op.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

Ed wrote:Ik vind het een plaatje worden :thumbsup:
Nou heb ik van BBM geleerd dat je remklauwen altijd aan de achterzijde van de schijf hoort te zitten. laatst werd op het Moparforum er ook iemand op gewezen. Weet niet of dit bij Frod anders is :P maar zou het even controleren.
nop ed, dat maakt idd niet uit.

heb het zelf ook uitgezocht, ook plaatjes gekeken, en heb ze ook andersom gehad.

in principe remt dit iets beter, ik heb achter trommels.
check je daily, bij de meeste (chrysler, audi bmw) zitten ze ook voor.

waar het uiteindelijk om draait is je caliper, daar moet de ontluchtingsnippel aan de bovenzijde zitten, en bij mijn calipers zitten ze zowel boven als onder.

bij die cammer van het plaatje hebben ze het overigens ook niet optimaal gedaan, als de voorzijde achter zit, "hoort" de achterzijde voorop. zie de site van BAER.


but thanks 4 the compliments :D
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

Stimpy wrote:Dat ziet er echt super goed uit, welke bandenmaat heb je gekozen.
voorkant 225/45/17
achter 255/45/18, past net, wel kantjes omrollen.

das eigenlijk wel meer dan de max voor een 65-66 mustang, 67+ past veel breder.
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Checked my daily............allemaal aan de achterzijde :lol:
Dan was de uitleg waar ik de wijsheid van heb, bestemd voor een specifiek model en heb ik dat als algemeen gezien :oops: . Duur, maar erg mooi die Wilwood kits.
327Nova
Posts: 186
Joined: Wed Feb 04, 2004 11:05 pm

Post by 327Nova »

mustang65 wrote:zo, en nu dan passen!!!

eindelijk, leek een eeuwigheid, er waren geen passende wielmoeren te vinden in nederland, dus die ook uit de usa laten komen.

leuke banden erbij, wilde eigenlijk pirelli, maar waren niet op voorraad.
geduld was op, dus andere leuke uitgezocht.

de bandjes om de velgen;
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0738.jpg

de velg en de schijf;
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0742.jpg

de velgen onder de auto in de zon!!
nu nog het blok erin voor de juiste zakking, lijkt nu wel een GASSER
http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0744.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v229/ ... G_0745.jpg

nu de rest nog...
Prachtige auto, heb alleen een vraagje welk soort wielmoeren heb je gebruikt, want ik heb ook Boyds gekocht voor m'n Nova maar daar passen ook geen gewone wielmoeren op.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

327Nova wrote:[..]


Prachtige auto, heb alleen een vraagje welk soort wielmoeren heb je gebruikt, want ik heb ook Boyds gekocht voor m'n Nova maar daar passen ook geen gewone wielmoeren op.
das een probleem ja, ik heb heel nederland afgezocht en niks gevonden.

ik heb ze uiteindelijk uit de usa laten komen en was zo nog goedkoper uit dan hier in nederland voor simpele standaard moeren zonder slotmoer.

check waar je je velgen hebt gekocht.

@ Ed; het is goedkoper dan SSBS en BAER.
dus als je nog trommels heb de beste optie.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

en weer goed bezig geweest.

na alle drama van de (simpele) stalen remleidingen en het felsen met alle nippels die niet pasten, geen verloopjes etc was ik het goed zat.

ik had al flexibele remleidingen laten maken voor de schijven, en heb nu besloten de rest ook maar gelijk flexibel te maken.

goeie beslissing, ziet er ook goed uit. + netjes en mag gezien worden.

uiteraard ook gelijk de line-lock aangesloten (incl electra).

De Firma Goodridge heeft me geweldig geholpen, ik was aardig vastgelopen en kon daar in no-time (klaar terwijl u wacht) met de goeie spullen weer aan de slag. en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, alle drama die het je bespaart, tijd, geklooi, irritatie en dure nippels/verlopen/stalen remleidingen/buigapp/felsapp kost je echt heel wat meer. het is daar echt een snoepwinkel met al die AN koppelingen.

ook de Mach 1 gaat dus in de toekomst geheel door goodridge worden voorzien van flexibel.

veiligheid voor alles!!!

de pic's;

Image

Image

Image

en die kenden we al;
Image

verder de tussenas nog opnieuw gespoten en de kruiskoppellingen vervangen.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Post by mustang65 »

heb mezelf toch maar eens bewogen om de achteras onder de Mach 1 uit te halen. damn wat was die verroest.

kon er slecht bij omdat de Mach in een hoek stond (zonder voorkant), maar met enige pijn en moeite toch gelukt.

helaas veel gestoord dit weekend, dus heb alles in zo een uurtje of 5 gedaan. 2 uur verder en hij had onder de 65er gezeten, maar dat komt vd week wel.

leuke is dus de achteras; 9 Inch sper-as, dus 2 strepen ipv 1-tje, en uiteraard een vereiste voor de strip. de 3.25 overbrenging moet voorlopig goed genoeg zijn om ook nog een beetje snelheid te kunnen maken.
4.11 ligt wel klaar, maar komt in een andere as in de toekomst.

de remmen zijn nog goed, dus ontroesten en lakken.
na het ontroesten:

Image

Image

na het lakken:

Image

ben dus goed op weg, als de as eronder zit ben ik klaar met de drive-train, brakes, electrical, heb ik nog wat details voor het interieur te doen en is de voorbereiding voor het plaatsen vd motor ad beurt (dmv een mock-up alvast alle leidingen op maat maken)

gr,
gj
Post Reply