the shelby recreation 65-fastback
Re: the shelby recreation 65-fastback
straf wagentje
Re: the shelby recreation 65-fastback
weer een update-je
even tijd gemaakt om het gereedschap wat overzichtelijker en dus makkelijker vindbaar te maken 8)
de achteras in de POR15 gezet
spullen voor de front suspension van zolder gehaald
demontage
en met de hulp van Ramon zijn verenklem kwam ik zover (Ramon, thanks again)
lastige nu is dat de braces waaraan de originele struts aan vast zitten eraf moeten. deels de laspunten eraf boren, deel zagen. dan kan de nieuwe beugel/brace erop.
voor en na (demontage) :
even tijd gemaakt om het gereedschap wat overzichtelijker en dus makkelijker vindbaar te maken 8)
de achteras in de POR15 gezet
spullen voor de front suspension van zolder gehaald
demontage
en met de hulp van Ramon zijn verenklem kwam ik zover (Ramon, thanks again)
lastige nu is dat de braces waaraan de originele struts aan vast zitten eraf moeten. deels de laspunten eraf boren, deel zagen. dan kan de nieuwe beugel/brace erop.
voor en na (demontage) :
Re: the shelby recreation 65-fastback
Ziet er heel netjes uit hor..... Keep up the good work!
Re: the shelby recreation 65-fastback
Mooie werkplaats GJ.
Je mustang wordt super zo!!
Fordman 8)
Je mustang wordt super zo!!
Fordman 8)
Re: the shelby recreation 65-fastback
hey,
is je gereedschapskarretje een beetje goede kwaliteit ik zag ze namelijk op internet staan, en leek niet verkeerd zo
danny
is je gereedschapskarretje een beetje goede kwaliteit ik zag ze namelijk op internet staan, en leek niet verkeerd zo
danny
Re: the shelby recreation 65-fastback
lag nog wat achter qua foto's:
de onderzijde van de voorkant nu:
hoekje voor het motorbouwerk gemaakt (ivm onderdelen die nog overweg zijn doe ik lekker alles door elkaar)
voorwerk en meetwerk alvast gedaan:
electra aangepakt, vanwege de last van verlichtingskuren heb ik uit voorzorg voor verdere ellende alles maar gelijk vervangen, knipperlichtschakelaar met bedrading, lichtschakelaar en hi beam schakelaar. en leds voor in mijn dashboard. brand stukken feller. nog eea nagelopen en aangepast.
ook nog connecting bars voor de stevigheid aan de onderzijde geplaatst, ga ze ooit nog vastlassen.
verder de achteras er nog onderuit gehaald, en de nieuwe ingekortte gepast. voor de velgen met slicks gaat het preies uitkomen, voor de Boyds moet is waarschijnlijk naar spacer, effe afwachten hoeveel BS mijn achterremschijven gaan geven.
daarom wel weer verder met het blok, aangezien er weer iets uit de usa binnenkwam; de main bearrings, dit maal de goede gekregen.
onderblok met girdle
roller bearring met plate voor de nokkenas
ondanks dat die slome knakkers van de TNT via en pakket EN via de briefpost niet in staat zijn binnen 2 dagen een pushrod en een checker binnen nederland te versturen, heeft een 318 MOPAR push rod gezorgd dat er niet weer meer vertraging optrad.
foto's spreken vor zichzelf, gaskets zijn Multi Layer System, metalen koppakkingen dus, en de lift die deze cam geeft is MEGA 8)
de poorten zijn redelijk fors, iig zo groot dat ik een andere intake ndig heb, en Vic Jr, die ik dan ok nog moet gaan port matchen...
verder nog wat ellende gehad met de MOROSO oliepan en pickup. zowel de pomp als het bracket van de pickup kwamen tegen de standaard ingelaste baffle aan. de oliepan dus ook maar bewerkt...
weekje rust weer voor het blok.
de onderzijde van de voorkant nu:
hoekje voor het motorbouwerk gemaakt (ivm onderdelen die nog overweg zijn doe ik lekker alles door elkaar)
voorwerk en meetwerk alvast gedaan:
electra aangepakt, vanwege de last van verlichtingskuren heb ik uit voorzorg voor verdere ellende alles maar gelijk vervangen, knipperlichtschakelaar met bedrading, lichtschakelaar en hi beam schakelaar. en leds voor in mijn dashboard. brand stukken feller. nog eea nagelopen en aangepast.
ook nog connecting bars voor de stevigheid aan de onderzijde geplaatst, ga ze ooit nog vastlassen.
verder de achteras er nog onderuit gehaald, en de nieuwe ingekortte gepast. voor de velgen met slicks gaat het preies uitkomen, voor de Boyds moet is waarschijnlijk naar spacer, effe afwachten hoeveel BS mijn achterremschijven gaan geven.
daarom wel weer verder met het blok, aangezien er weer iets uit de usa binnenkwam; de main bearrings, dit maal de goede gekregen.
onderblok met girdle
roller bearring met plate voor de nokkenas
ondanks dat die slome knakkers van de TNT via en pakket EN via de briefpost niet in staat zijn binnen 2 dagen een pushrod en een checker binnen nederland te versturen, heeft een 318 MOPAR push rod gezorgd dat er niet weer meer vertraging optrad.
foto's spreken vor zichzelf, gaskets zijn Multi Layer System, metalen koppakkingen dus, en de lift die deze cam geeft is MEGA 8)
de poorten zijn redelijk fors, iig zo groot dat ik een andere intake ndig heb, en Vic Jr, die ik dan ok nog moet gaan port matchen...
verder nog wat ellende gehad met de MOROSO oliepan en pickup. zowel de pomp als het bracket van de pickup kwamen tegen de standaard ingelaste baffle aan. de oliepan dus ook maar bewerkt...
weekje rust weer voor het blok.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: the shelby recreation 65-fastback
netjes Gert-Jan. 8)
alleen 1 advies, box je springperches van je achteras, als je met die stroker aan de gang gaat heb je weleens kans dat je ze dubbel vouwt...
alleen 1 advies, box je springperches van je achteras, als je met die stroker aan de gang gaat heb je weleens kans dat je ze dubbel vouwt...
Re: the shelby recreation 65-fastback
niet nodig, zijn aftermarket, en er nieuw opgelast door erik bauer, he knows his stuff.Krultang72 wrote:netjes Gert-Jan. 8)
alleen 1 advies, box je springperches van je achteras, als je met die stroker aan de gang gaat heb je weleens kans dat je ze dubbel vouwt...
tis ook maar een licht autootje
Re: the shelby recreation 65-fastback
nice build so far !
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: the shelby recreation 65-fastback
8)mustang65 wrote:
niet nodig, zijn aftermarket, en er nieuw opgelast door erik bauer, he knows his stuff.
tis ook maar een licht autootje
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: the shelby recreation 65-fastback
super dik 8)
-
- Posts: 4564
- Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm
Re: the shelby recreation 65-fastback
Pfiew! Dat ziet er goed uit. Dikke spullen heb je er op 8)
@ Krultang Ben: Wat zijn springperches? Zijn dat je pockets?
@ Krultang Ben: Wat zijn springperches? Zijn dat je pockets?
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: the shelby recreation 65-fastback
nee schuimpe, dan had ik wel pockets gezegd.themidnightcruiser wrote:Pfiew! Dat ziet er goed uit. Dikke spullen heb je er op 8)
@ Krultang Ben: Wat zijn springperches? Zijn dat je pockets?
springperches, dat zijn die dingen weet je wel....
in het halfronde gedeelte komt je achteras te liggen
vlakke gedeelte van de perch op je bladveer..
Re: the shelby recreation 65-fastback
Lekker bezig GJ, je gaat als een kogel!!
Deze zomer rijden?
Fordman 8)
Deze zomer rijden?
Fordman 8)
Re: the shelby recreation 65-fastback
dat zo ie zo.fordman wrote:Lekker bezig GJ, je gaat als een kogel!!
Deze zomer rijden?
Fordman 8)
heb net weer wat parts (w.o. intake en stoterstangen) onderweg, dan snel blok erin lepelen en bak monteren.
weer even wachten op de dan te meten en bestellen tussenas, en rijden maar.
ook nog even de spuiter proberen gek te krijgen, en misschien deze zomer wel met nieuwe lak rijden 8)