Pavement Pounder wrote:Hee Elwin,
Dat is een goeie supercharger keuze man 1200 cfm flow
http://www.superchargersonline.com/content.asp?id=6
Wat moet je nu presies doen voor brandstof verrijking ?
Die van mij flowed 1400cfm en wordt geadviseerd niet mee op straat te rijden
Die intercoolerkit is ook tof, ik moet me maar een beetje behelpen met waterinjectie
Ik geloof dat Chiel met z'n Silverado SS een vortech V2-sq is en tussen de 800 en 1000 flowed
Hey Marco
Ja geweldig setje toch
en helemaal bolt on voor mn slopar...
Ik heb een aantal superchargers vergeleken voor ik bestelde maar kwam toen al snel terecht bij Procharger
Toen ik je sprak de laatste keer bij big daddy's was t ook net allemaal bestelt en rond gemaakt $$$$$$$$$
Ik had zoals je weet al bij summit zo'n nieuwe holley (walbro) 255lph benzine pomp gekocht voor in mn benzine tank...
Dat was voordat ik de nieuwe procharger bestelde eigelijk en bedoelt voor de vorige Powerdyne S/C..
Deze pomp zit er nog niet in maar gaat er zowiezo in hoor maar was achteraf niet nodig..
Bij de procharger zit een nieuwe in-line fuelpump die werkt samen met de orginele benzine pomp die in mn benzine tank zit
en die gaat ervoor zorgen dat er genoeg benzine aanwezig is en blijft...
Deze komt tussen mn benzine tank en de fuelrail te zitten, en dat word tegen t chassis aan de bestuurderskant (zie foto1)
En als 2e komt er een EFMU (electronic fuel managment unit) die zorgt voor meer benzine druk op de fuelrail tijdens boost... (foto2)
Deze is geheel instelbaar en komt binnenin de auto te zitten, waar dus ook de lucht-benzine verhouding mee aangepast kan worden
en kan worden ingestelt zodat ie de beste prestaties geeft...
Ik heb dus ook zo'n nieuwe kunstof raamstyle gekocht voor 2 autometers ultra lite, boost en air-fuel ratio zodat t in de auto ook in de gaten gehouden kan worden
Ze adviseren mij zelf ook dat t beste is om toch de dyno op te gaan zodra ik alles erop heb zitten zodat ie echt helemaal perfect afgestelt kan worden en dat ga ik dus ook zeker doen als t erop zit...
Verder is t voor mij ook helemaal nieuw en was vanmorgen ff in de beschrijving aan t lezen en morge ga ik langszaam aan beginnen met opbouwen..
Het is allemaal goed te doen hoor en word heel goed omschreven allemaal en is een kick om stap voor stap op te bouwen..
Ik zit alleen nog te wachten op pakketje van summit en de rvs studs voor mn nieuwe kleppedeksels (orginele waren weer te kort
)
Die kleppedeksels leggen ook nog bij de spuiter dus ook daar zit ik op te wachten
bekijk dit filmpje maar eens daar kan je de EFMU enz ook ff beter op zien en verteld ie er ook nog wat over
http://www.procharger.com/video/TrucksBroadband.wmv
Maar goed 1 april de 1e snc kom je t allemaal maar eens ff in t echt bekijken