31blownford wrote:
bel hier eens heen 0495545662,vragen staat vrij ,huub ritzen [engine devolopment]
goodluck
Kweet het niet Joris.............als hij hier naar toe gaat weet ik op zeker dat hij zometeen iedereen het snot voor de ogen rijdt.
Kweet niet of iedereen hier op zit te wachten.
vanwege de opzet en levensduur die het geheel moet gaan krijgen zal het top end rond de 600 gaan liggen en de torque-lijn tegen de 550 alles N/A.
ook de compressie zal wat lager gaan liggen ivm mogelijkheid voor NOS.
onderdelen moeten allemaal nog op het gemak ($) aangeschaft worden in de komende paar jaar (alles forged, en AFR 225)
waarom nou juist een 69 blok?
nikkelgehalte is hoger, dus sterker blok
main caps zijn breder/groter, dus minder gewiebel van de krukas :arrow: op de centers komen nog wel 4 bolt caps.
als iemand nog tips heeft, altijd welkom, update laat nog wel lang op zich wachten, eerst lijsten maken en heeeel langzaam gaan bestellen. (en meenemen tijdens vakanties....)
Huub Ritzen is een vakman die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt; ga er niet voor koopjes, maar als je het wiel niet opnieuw uit wil vinden en een budget hebt kun je het daar met een gerust hart kwijt.
Huub heeft mijn onderblok van de 351W klaargemaakt en die draait nog steeds als een tierelier
Hij heeft vooral veel Ford-ervaring (wat eigenlijk vreemd is want die gaan toch bijna nooit kapot ) Suc6, E.
roadrage david wrote:[..]
stang 65 wat noem jy hoge kosten!!!!!
krukaskitje 2000$
AFR 225 koppen 2000$
rollernokkenas met lifters en ellende 1000-1500 euro
electr. waterpomp 300$
intake en carb 7-800$
aanpassing benzinesysteem tank pomp en leidingwerk 1/2"
radiator en electr vin
31blownford wrote:ken huub al jaren werkte vroeger bij het top fuel team ,,showtime als cilinder koppen nerd en is later voor z,n eigen begonnen .
wilde je alleen een advies geven
succes
dank je, ik hou er rekening mee. vragen kan nooit kwaad toch?
als ik mijn verlanglijstje met specs klaar heb zal ilk hem ook om zijn mening vragen. 3 weten meer dan 1 nono