'89 Gmc STEP-A-SIDE UPDATE

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
STEP-A-SIDE
Posts: 2219
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:31 pm

'89 Gmc STEP-A-SIDE UPDATE

Post by STEP-A-SIDE »

Zoals een aantal mensen weten hier ben ik al 3 jaar bezig eigenlijk met deze pick-up.
Zal proberen in het kort uit te leggen wat ik er allemaal mee hebt gedaan en nog in de planning staan.
gaat het projectje wel in delen updaten anders ben ik deze week alleen maar aan het typen haha :)
Het is een 1989 Gmc stepside sierra sle(pff wat een naam he)
de foto's die je hieronder ziet is hoe ik hem aankocht 3,5 jaar terug.
Image
Image

eigenlijk altijd een v8 willen rijden maar dat ging gewoon niet,toen het een beetje ging -lang op zoek geweest naar naar een stepside en deze gevonden in zuid-holland bij een BMW dealer en mijn bmw erop ingeruilt jaha :D

het performance verhaal hou ik ff op het eind want dat is het langste haha.

EXTERIOR:
het 1e wat ik verandere was de grill-=----ik vond de 94-98 grillen er veel beter uitzien dan wat ik had.
heeft best wat tijd gekost maar toen ik klaar was ermee vond ik de voorkant stukken beter,,,,heb ook met de nieuwe grill de verlichting verandert naar zg.clear -----heldere koplampen/witte knipperlichten etc.
heb toen ook gelijk een nieuwe bugshield eropgezet en laten spuiten door X-pair die tevens de grill spoot..de bugshiled ziet er nu nog nieuw uit omdat ze een soort weekmaker hebben gebruikt waardoor hij soepel blijft.
nieuwe voorkant:
Image
tevens ook de achterlichten gewisselt naar lexus-look en gepolijste rvs-side rails geplaats en de bakranden laten maken(x-pair)want die waren verrot
Image
Image
Image
Image

toen de velgen:
ik wou lekker brede velgen die niet al te moeilijk schoon waren te maken dus gevallen op Panther-Custom-Wheels>(15x10-back--15x8-front)met Dunlop banden(275-60)
vooral achter staan ze lekker breed alleen apk-afkeur dus heb ik ook 2 zg.apk wielen :)
Image
Image
Image
een fotootje vd oude velgen:
Image

qua exterior voor de rest niet veel gedaan omdat het performance verhaal begon te spelen :D :D
heb wel de omlaagwijzende uitlaat verandert maar dat is een ander hoofdstuk.
in ieder geval dit jaar word de truck opnieuw gespoten en heb een aantal nieuwe en andere onderdelen staan om de buitenkant ook weer super en nieuw te krijgen.
o.a nieuwe schuif-achterruit(thanks to parts-n-stuff)---454ss spiegels---fiberglass-cowl hood---nieuwe voorruit etc.
Image

wil ook nog een andere fiberglass bedcover die glad is .
voor de truck heb een leuk ideetje in mijn hoofd zitten en waarschijnlijk word ie 2 kleuren met een dun streepje ertussen in een gebogen lijn :?:

INTERIOR::

ook aan het interieur niet echt schokkend veel verandert.
heb wel een aardig formaat toerenteller erin gezet en 2 neonbalkjes aan de bank.
Image

ik wou wel wat muziek kunnen horen dus een europese radio eringezet---een JVC radio/cd-speler---Lanzar tweeters achter me aan de zijkant----JBL-powers in mijn kickpanels en bij mijn voorraam en natuurlijk een woofer.
die kon ik niet echt kwijt dus samen met een maat(dutchcaprice) een kist gemaakt voor een MTX 12-inch subwoofer en gewoon voor de bank gezet en het gaat prima :D :D
Image
Image
Image

als ie van het jaar gespoten word komt er gelijk een nieuwe headliner in want die hangt los naar beneden.
zou ook wel luxe stoelen willen maar deze kosten best veel dus...
pff---ff stoppen nu---de rest vd week en het motor verhaal en de rest :cry:
Last edited by STEP-A-SIDE on Sun Jul 23, 2006 5:08 pm, edited 1 time in total.
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Nice pick-up........welke kleur laat je hem spuiten? Step-side blijven toch de mooiste :thumbsup: ziet er goed uit.
STEP-A-SIDE
Posts: 2219
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:31 pm

Post by STEP-A-SIDE »

waarschijnlijk deze kleur aan de onderkant en zwart boven
minitruck
Posts: 167
Joined: Tue Dec 06, 2005 6:23 pm

Post by minitruck »

Ziet er goed uit :thumbsup:

Sommige details zijn niet mijn smaak, maar dat moet voor jou helemaal niks uitmaken.

Absoluut coole truck!!!
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

leuke project zo heel vet,

aardige radio die heb ik ook (houdt alleen zijn geheugen niet vast ondanks dat het goed zit aangesloten) en er komt zelfs zonder versterker een klap geluid uit.
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Post by 355EL-CAMINO »

gaat goed ik ben benieuwd hoe hij word en zeker met die nieuwe motorpak.
STEP-A-SIDE
Posts: 2219
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:31 pm

UPDATE COWL HOOD!!

Post by STEP-A-SIDE »

ff een weekendklusje gedaan.
vrijdag begonnen met het zwart maken vd nieuwe fiberglass cowl hood.
vandaag erop kunnen zetten.
de reden:
warme lucht word nu beter afgevoert en hij weegt lichter en het staat gaaf
:D

verf verdient geen schoonheidsprijs maar hij word binnenkort toch gespoten helemaal :)

zie de foto's
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
FordRancho67
Posts: 215
Joined: Thu Apr 28, 2005 5:32 pm

Post by FordRancho67 »

Top werk! Goede besteding van de zondag.
:thumbsup:

Alleen heb je nou de plaatjes van je hoodpins ook zwart gemaakt? of ware deze niet verchroomd?

grtz Roy
STEP-A-SIDE
Posts: 2219
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:31 pm

Post by STEP-A-SIDE »

komen nieuwe hoodpins op.
de oude plaatsjes idd ff zwart gemaakt maar dat komt wel goed.
probeer deze week de hoodpins nog te kopen/monteren,dan ligt ie gelijk een stuk strakker.
gr.Tom
qc1500
Posts: 590
Joined: Fri Feb 06, 2004 12:31 pm

Post by qc1500 »

goed bezig geweest :thumbsup:
FordRancho67
Posts: 215
Joined: Thu Apr 28, 2005 5:32 pm

Post by FordRancho67 »

Goed bezig dus! :thumbsup:

grtz Roy
Peter Olds
Posts: 1844
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:31 pm

Post by Peter Olds »

Ziet er goed uit kerel, staat veel ruiger! :thumbsup:

see you 8)
El camino 79
Posts: 1871
Joined: Sat Feb 07, 2004 3:22 pm

Post by El camino 79 »

heb het al even bekeken vanmiddag ziet er top uit tom
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Mooi werk Tom !
Je hebt me op een idee gebracht.
Iemand een hood scoop/snorkel kopen ?
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Post by Erik Firebird »

De achterkant : Image
Post Reply