Pontiac LeMans'69
Pontiac LeMans'69
Mijn project:
In 2000 gekocht en sinsdien dieverse veranderingen aangebracht, de lijst met veranderingen is te vinden op m'n website (car details).
Vorig jaar een rigoreuze performance update door de motor door Rubert (http://www.ssperformance.nl) :good: Het grote probleem van vorig jaar een mooie witte rookpluim op de 400 meter Het bleek dat de achterste pakking van het intakemanifold niet goed op z'n plaats kon worden gehouden. Oorzaak een krom intakemanifold, hmm en ik was super blij met een Holey StreetDominator. Tijdelijk met een dual-plane gereden maar wou toch weer naar een single-plane. En zeer blij met de temperatuur van de motor, lekker op 160 F bij cruisen maar ook in de file De motor bevalt uitstekend, nog een beetje fijn tunen en stapje voor stapje weer wat sneller worden. Chassis aanpakken staat ook nog op het verlanglijstje, maar ja stap je voor stapje.
Uiteindelijk 3de geworden in de OSL- B-klasse en m'n nieuwe snelste tijd 13.336 sec. was een leuk jaar en de nodige runs te maken.
En toen werd het winter tijd om plannen te maken...................
Knoop doorgehakt, in 2006 ook bij Explosion gaan rijden om nu eindelijk op een goed geprepareerde strip de Lemans eens te testen wat er in zit.
Een nieuw seizoen voor de deur, dus ook maar verder investeren in performance.
Weer terug op een bekende plek..........
Het nieuwe diff nog even gechekt ( deze as kunnen kopen van een snelle blauwe GTO thanx Dutch Injun :good: ) De vorige kon de power niet aan
En yes een nieuwe single-plain (Edelbrock Torker)
En de carb er weer op:
Gelukkig is de Torker niet te hoog, inclusief luchtfilter nog ruimte zat om met een spacer te gaan spelen :good:
In 2000 gekocht en sinsdien dieverse veranderingen aangebracht, de lijst met veranderingen is te vinden op m'n website (car details).
Vorig jaar een rigoreuze performance update door de motor door Rubert (http://www.ssperformance.nl) :good: Het grote probleem van vorig jaar een mooie witte rookpluim op de 400 meter Het bleek dat de achterste pakking van het intakemanifold niet goed op z'n plaats kon worden gehouden. Oorzaak een krom intakemanifold, hmm en ik was super blij met een Holey StreetDominator. Tijdelijk met een dual-plane gereden maar wou toch weer naar een single-plane. En zeer blij met de temperatuur van de motor, lekker op 160 F bij cruisen maar ook in de file De motor bevalt uitstekend, nog een beetje fijn tunen en stapje voor stapje weer wat sneller worden. Chassis aanpakken staat ook nog op het verlanglijstje, maar ja stap je voor stapje.
Uiteindelijk 3de geworden in de OSL- B-klasse en m'n nieuwe snelste tijd 13.336 sec. was een leuk jaar en de nodige runs te maken.
En toen werd het winter tijd om plannen te maken...................
Knoop doorgehakt, in 2006 ook bij Explosion gaan rijden om nu eindelijk op een goed geprepareerde strip de Lemans eens te testen wat er in zit.
Een nieuw seizoen voor de deur, dus ook maar verder investeren in performance.
Weer terug op een bekende plek..........
Het nieuwe diff nog even gechekt ( deze as kunnen kopen van een snelle blauwe GTO thanx Dutch Injun :good: ) De vorige kon de power niet aan
En yes een nieuwe single-plain (Edelbrock Torker)
En de carb er weer op:
Gelukkig is de Torker niet te hoog, inclusief luchtfilter nog ruimte zat om met een spacer te gaan spelen :good:
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Hi Erwin. goed bezig !!
had je de Holley intake niet kunnen vlakken?? , vanuit mezelf gezien, ik trek mijn torker er zo af om hem blindelings in te ruilen op een Strip-dominator, daar zit een aardig stukje performance-winst in.. maar dat geldt voor mijn motor/specs/Ford-eigenschap?????? :D:D
wat voor spacer ga je gebruiken?? ik heb toen vorig jaar op dat blauwe hok een 1" 4-hole gezet ipv 1/2 " open, een wereld van verschil, kompleet tegenstrijdig met wat er "gezegd" wordt, dat een 4-hole op hogere toeren meer "werkt". ik kreeg er een berg koppel onderin bij.. werkte echt goed...
vorig jaar op vakantie gelijk een 4-hole tapered meegenomen, dat schijnt nog beter te zijn..
als mn auto dadelijk rijdt, wil ik alle spacers eens gaan testen.. kijken wat het doet op een motor
maarre netjes!!!
had je de Holley intake niet kunnen vlakken?? , vanuit mezelf gezien, ik trek mijn torker er zo af om hem blindelings in te ruilen op een Strip-dominator, daar zit een aardig stukje performance-winst in.. maar dat geldt voor mijn motor/specs/Ford-eigenschap?????? :D:D
wat voor spacer ga je gebruiken?? ik heb toen vorig jaar op dat blauwe hok een 1" 4-hole gezet ipv 1/2 " open, een wereld van verschil, kompleet tegenstrijdig met wat er "gezegd" wordt, dat een 4-hole op hogere toeren meer "werkt". ik kreeg er een berg koppel onderin bij.. werkte echt goed...
vorig jaar op vakantie gelijk een 4-hole tapered meegenomen, dat schijnt nog beter te zijn..
als mn auto dadelijk rijdt, wil ik alle spacers eens gaan testen.. kijken wat het doet op een motor
maarre netjes!!!
@Stang:
de Olds street-dominator werkgebied 0-5500rpm en de Torker 2500-6500rpm vandaar de keuze
Open en 4-hole spacers ja daar valt veel interresants over te lezen, 4-hole id. volgens mij meer Torque en open is meer voor de top-end power, torque heeft de Olds wel dus ik ga denk ik eerst spelen met een open spacer 8)
de Olds street-dominator werkgebied 0-5500rpm en de Torker 2500-6500rpm vandaar de keuze
Open en 4-hole spacers ja daar valt veel interresants over te lezen, 4-hole id. volgens mij meer Torque en open is meer voor de top-end power, torque heeft de Olds wel dus ik ga denk ik eerst spelen met een open spacer 8)
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
aha,... vandaar 8) ,.. voor die Furd van mij, zitten ze in hetzelfde werkgebied, maar de Holley "outperformered" de Torker, keer op keer...TheJudge wrote:@Stang:
de Olds street-dominator werkgebied 0-5500rpm en de Torker 2500-6500rpm vandaar de keuze
Open en 4-hole spacers ja daar valt veel interresants over te lezen, 4-hole id. volgens mij meer Torque en open is meer voor de top-end power, torque heeft de Olds wel dus ik ga denk ik eerst spelen met een open spacer 8)
-
- Posts: 201
- Joined: Mon Apr 25, 2005 4:57 pm
-
- Posts: 1379
- Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am