Pontiac LeMans'69

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
TheJudge
Posts: 682
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:43 am

Pontiac LeMans'69

Post by TheJudge »

Mijn project:

In 2000 gekocht en sinsdien dieverse veranderingen aangebracht, de lijst met veranderingen is te vinden op m'n website (car details).

Vorig jaar een rigoreuze performance update door de motor door Rubert (http://www.ssperformance.nl) :good: Het grote probleem van vorig jaar een mooie witte rookpluim op de 400 meter :cry: Het bleek dat de achterste pakking van het intakemanifold niet goed op z'n plaats kon worden gehouden. Oorzaak een krom intakemanifold, hmm en ik was super blij met een Holey StreetDominator. Tijdelijk met een dual-plane gereden maar wou toch weer naar een single-plane. En zeer blij met de temperatuur van de motor, lekker op 160 F bij cruisen :holy: maar ook in de file :D De motor bevalt uitstekend, nog een beetje fijn tunen en stapje voor stapje weer wat sneller worden. Chassis aanpakken staat ook nog op het verlanglijstje, maar ja stap je voor stapje.
Uiteindelijk 3de geworden in de OSL- B-klasse en m'n nieuwe snelste tijd 13.336 sec. was een leuk jaar en de nodige runs te maken.
En toen werd het winter tijd om plannen te maken...................

Knoop doorgehakt, in 2006 ook bij Explosion gaan rijden om nu eindelijk op een goed geprepareerde strip de Lemans eens te testen wat er in zit.


Een nieuw seizoen voor de deur, dus ook maar verder investeren in performance.


Weer terug op een bekende plek..........

Image


Het nieuwe diff nog even gechekt ( deze as kunnen kopen van een snelle blauwe GTO thanx Dutch Injun :good: ) De vorige kon de power niet aan :holy:

Image

En yes een nieuwe single-plain (Edelbrock Torker)

Image

En de carb er weer op:

Image

Gelukkig is de Torker niet te hoog, inclusief luchtfilter nog ruimte zat om met een spacer te gaan spelen :good:
Birdman
Posts: 411
Joined: Wed Mar 31, 2004 11:49 pm

Post by Birdman »

Goed bezig daar in Heerenveen !!
TireShredder
Posts: 1643
Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am

Post by TireShredder »

:idea: :idea: :idea:
Lekker hoor. :thumbsup:
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

Hi Erwin. goed bezig !!

had je de Holley intake niet kunnen vlakken?? , vanuit mezelf gezien, ik trek mijn torker er zo af om hem blindelings in te ruilen op een Strip-dominator, daar zit een aardig stukje performance-winst in.. maar dat geldt voor mijn motor/specs/Ford-eigenschap?????? :D:D:D

wat voor spacer ga je gebruiken?? ik heb toen vorig jaar op dat blauwe hok een 1" 4-hole gezet ipv 1/2 " open, een wereld van verschil, kompleet tegenstrijdig met wat er "gezegd" wordt, dat een 4-hole op hogere toeren meer "werkt". ik kreeg er een berg koppel onderin bij.. werkte echt goed...

vorig jaar op vakantie gelijk een 4-hole tapered meegenomen, dat schijnt nog beter te zijn..

als mn auto dadelijk rijdt, wil ik alle spacers eens gaan testen.. kijken wat het doet op een motor

maarre netjes!!!
TheJudge
Posts: 682
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:43 am

Post by TheJudge »

@Stang:
de Olds street-dominator werkgebied 0-5500rpm en de Torker 2500-6500rpm vandaar de keuze :D
Open en 4-hole spacers ja daar valt veel interresants over te lezen, 4-hole id. volgens mij meer Torque en open is meer voor de top-end power, torque heeft de Olds wel dus ik ga denk ik eerst spelen met een open spacer 8)
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Post by Krultang72 »

TheJudge wrote:@Stang:
de Olds street-dominator werkgebied 0-5500rpm en de Torker 2500-6500rpm vandaar de keuze :D
Open en 4-hole spacers ja daar valt veel interresants over te lezen, 4-hole id. volgens mij meer Torque en open is meer voor de top-end power, torque heeft de Olds wel dus ik ga denk ik eerst spelen met een open spacer 8)
aha,... vandaar 8) ,.. voor die Furd van mij, zitten ze in hetzelfde werkgebied, maar de Holley "outperformered" de Torker, keer op keer...

:thumbsup:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Post by basezum »

mooi erwin!!!


vette bak...suc6 op de strip man!!
chevyman

Post by chevyman »

:D :D nou gummen doet ie in ieder geval !! :thumbsup: :thumbsup:

Image
Image
TheJudge
Posts: 682
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:43 am

Post by TheJudge »

yep :D

Thanx.
Mopar-muus
Posts: 201
Joined: Mon Apr 25, 2005 4:57 pm

Post by Mopar-muus »

gummen doet ie wel dat heb ik vanmiddag ook gezien!!! :lol:
Minnie Muus
Posts: 1379
Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am

Post by Minnie Muus »

ik zag hem nog even sneeky de line lock in elkaar knopen,

daarna alleen nog wat rooooooooooooooooooooook.
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Post by erikgto »

Hey Judge!

Ziet er nog steeds goed uit :D :D

Jammer dat je in 't hoge noorden zit.....net iets te ver om effe te komen buurten vanuit Limburg :cheers:

Greetz Erikgto :thumbsup:
Post Reply