1968 Impala Fastback

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Erik Firebird »

't wordt mooi in de stad. :)
joff
Posts: 140
Joined: Sat Oct 18, 2008 12:06 am

Re: 1968 Impala Fastback

Post by joff »

ik wacht op foto's "meerdere :p "

echt dikke bak man !

das een wagen die ik ook nog ooit ga hebben!

mvg

joff
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Erik64SS »

Mooie bak....

Hoe staat het er inmiddels voor??
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

ben aant wachten tot de werkplaats vrij komt waar 'the magic happens'. vooral het laswerk aan de bodem en wielkasten achter.. ik heb gelukkig overal panelen voor kunnen kopen, dus eruit snijden, nieuwe plaat op maat snijden en vastbakken. daarna ophanging en remmerij vernieuwen zodat hij op kenteken kan. dan begin ik daarna met de body... ik zit toch te overwegen die eraf te halen, blijkt stukken makkelijker te zijn dat ik dacht.. noob als ik was dacht ik te zien dat die geheel vastgelast was.. :oops:

ben nu iig adresjes aan het checken, en mijn budget op orde maken, als student zit ik in dat laatste niet zo heel ruim :D :D

ik zal binnekort ff wat meer detail pics posten van wat er oa moet gebeuren. (aka hoe scheef mn voorwielen staan :lol: )
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Hallo lui,

weet iemand ruwweg het gewicht van een 68-er impala-body? ga binnekort een frame maken voor mn body, ik schat tussen 300-400 kg, zit ik er ver naast?

of wellicht heeft iemand die ervaring cq gegevens met bodies van ong zelfde omvang?

Is het dan het handigst om hem vast te zetten met zn frame mount gaten? of gaan er dan zaken verbuigen omdat hij normaal ook op andere plekken rust?

alvast bedankt, grtz!
eric.
4horsemen68
Posts: 92
Joined: Mon Mar 13, 2006 7:18 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 4horsemen68 »

Ruige fulsize kar man, je moet hem zo laten helemal goed die ranzige look :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Funk »

68Impala wrote:Hallo lui,

weet iemand ruwweg het gewicht van een 68-er impala-body? ga binnekort een frame maken voor mn body, ik schat tussen 300-400 kg, zit ik er ver naast?

of wellicht heeft iemand die ervaring cq gegevens met bodies van ong zelfde omvang?

Is het dan het handigst om hem vast te zetten met zn frame mount gaten? of gaan er dan zaken verbuigen omdat hij normaal ook op andere plekken rust?

alvast bedankt, grtz!
eric.
dat moet wel lukken, we hebben afgelopen weekend een '78 Impala frame-off gehaald, wat goed te doen is met 4 personen.
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

thnx, daar kan ik wat mee.
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

eindelijk! we zijn begonnen!

anderhalve week terug het vrouwtje opgehaald, met een geleende tendemasser. in de buurt van rotjeknor uit de stalling getrokken, en natuurlijk, platte accu. was een goedkoop ding nog uit californie. er zat geen lier op de kar, dus we (ik en mn pa) zijn aan het sjorren gegaan met twee spanbanden. na een uurtje stond ze dr goed en wel op en konden we rollen. maar de strijd was nog lang niet gestreden, ongeveer 40 min van bestemming plotseling vibraties en rook in de spiegels, jahoor, kapotte band vd trailer en geen spare.. (was hier een tijd terug niet iemand met ook zoiets?) wel een krikje bij maarja...

Image

na een uurtje wachten, bak nep-patat naar binnen en wachten, was er een wiel gebracht en konden we verder. mooi plekje gegeven, en er een paar op gedronken.

gister echt begonnen, is wel avonduurtjeswerk maar komt goed. het interieur had ik er al uit, front en rear end idem.

begonnen met de deuren leeg te maken, alles netjes in zakjes, stickers etc. geen zin om dalijk weer te moeten zoeken.
vervolgens de motorkap en fenders. bijde laatste weer flink zitten schelden op die kut fasteners, die clipjes die een moertje voor moeten stellen. uiteindelijk de slijpert maar weer gepakt. boutjes en clips wilde ik toch al vernieuwen. (zijn daar nog goeie adressen hier voor? (ebay heeft kits zat maar komt met shipping vaak rond 70 dollar voor bijv een front end kit oid, kan dat hiero niet goedkoper?)

genoeg geluld, plaatjes.

zoals mevrouw er nu bij staat;
Image
mn oude motorkap hadden sinasappels op gelegen, zaten twee mooie gaten in, deze nog net kunnen meenemen van een stelletje oplichters in san jose, ca.

Image


Image


Image


Image

volgende stappen, dash en zsm eerst maar ff voor en achteruit eruit. Ik ga em iig helemaal uit elkaar trekken, niet meer dat laffe gedoe van een btje aanmoeken, maar tot op het chassis, show moet het worden! :D :D :D

qua kleur ben ik er nog steeds niet uit. ik kreeg laatst een ingeving van een donkere antraciet met missch een zwarte streep ofso.. daarnaast heb ik ook nog het idee dat een btje klassieke olijf groen pearl ook heel mooi zou kunnen zijn, btje een hint naar de orig kleur, maar dan net een tikkie leuker.

keuzes keuzes, maar 'gelukkig' hoef ik iig niet stil te zitten :P vanavond weer verder. grtz.
Last edited by 68Impala on Thu May 14, 2009 10:11 pm, edited 1 time in total.
mikes
Posts: 658
Joined: Sat Jun 03, 2006 6:03 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by mikes »

Super!!!
Goeie instelling ook!
Succes met de bouw 8)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by Funk »

He man, goed bezig.

Ik heb echt net as we speak een hele hoop shit besteld bij 'Florida Auto Fasteners' op eBay.
Heel veel RVS moeren, schroeven etc en die j-nuts waar je het over hebt, die clipjes die moeren moeten voorstellen.
Heb net 6 sets van 12 bouten/nuts, 50 rvs 5/16 bouten, assortiment interieurschroeven en nog wat kleine zooi besteld, moet geneog zijn voor 2 auto's. Was $116, en $28 verzenden geloof ik.
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Funk wrote:He man, goed bezig.

Ik heb echt net as we speak een hele hoop shit besteld bij 'Florida Auto Fasteners' op eBay.
Heel veel RVS moeren, schroeven etc en die j-nuts waar je het over hebt, die clipjes die moeren moeten voorstellen.
Heb net 6 sets van 12 bouten/nuts, 50 rvs 5/16 bouten, assortiment interieurschroeven en nog wat kleine zooi besteld, moet geneog zijn voor 2 auto's. Was $116, en $28 verzenden geloof ik.
ok! weet niet hoe snel ze daar zijn met versturen, maar ik zat indd ook bij hun te kijken, zij hebben precies de shit die ik nodig heb, en een paar extra boutjes en moertjes kunnen nooit kwaad natuurlijk! :D PM :thumbsup:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1968 Impala Fastback

Post by mercury1970 »

Erg herkenbaar dit enthousiasme en erg dapper (financieel) voor een student, hou er rekening mee dat je minimaal 1 tot 2 jaar veel vrije tijd erin aan het steken komt en probeer overzicht te houden; vooral in het begin zijn veel mensen overijverig onder het motto "we gaan het goed doen", het zou niet het zoveelste project zijn waar na een half jaartje de klad in komt.
Wil je niet ontmoedigen, maar heb het idee dat dit je eerste auto is die je gaat doen, probeer te overzien wat je gaat doen; het moet plezier blijven en geen enorme last. Suc6 ermee en geniet ervan het is een super model!
GTO-m4rque
Posts: 592
Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by GTO-m4rque »

Idd donkergrijs met zwart...super mooi!

Mooie auto kerel.... :thumbsup:
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1968 Impala Fastback

Post by 68Impala »

Wil je niet ontmoedigen, maar heb het idee dat dit je eerste auto is die je gaat doen, probeer te overzien wat je gaat doen; het moet plezier blijven en geen enorme last.
klopt, is mn eerste project. wel es meer aan autos liggen sleutelen, maar is mn eerste restauratie. het is een avontuur, en ik merk nu al dat je van het ene in het andere rolt. laat staan wat ik tegenkom als ik dalijk klaar ben met slopen en na opknappen vd shit de boel weer in elkaar moet. nouja, hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk.

de boel weer verder uit elkaar getrokken, miss is rijden met banga racer look ook wel dik.

Image


Image

der 327 is verder vrij in orde zo lijkt. purrin like a kitten, de olie op de naald ziet er goed uit, en er zit een vrij nieuwe filter onder. de th400 lekt mooie rode olie, dus dat is op zich ook wel een aardig goed teken, hoop ik. :D :D

Image

dammit! die ass... die lijn over die heupen.. rrrrrrrr 8) :lol:

Image


volgend punt van aandacht word het dash. heb ik al een paar keer onder gelegen, maar dat blijft echt een naar ding om uit elkaar te halen. heb boeken zat en er zijn wel een aantal afbeeldingen die eea laten zien, maar geen die echt heel overzichtelijk laat zien in welke volgorde je de boel kan demonteren. anywho, vanavond heb ik er 5 uur voor staan om eens een goeie start te maken, en ik kom er niet onderuit voordat er wat schot in zit. Ik wil die body er vanaf hebben. ben heel erg benieuwd maar ook een btje angstig tegelijk hoe het materiaal eruit ziet onder de lak en bondo.. er zijn rondom wel een aantal plekjes die er naar uitzien. lijkt allemaal wel fix-a-bowl maar goed, eerst stralen en dan meer weten.

grtz, eric.
Post Reply