1968 Impala Fastback
-
- Posts: 662
- Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am
Re: 1968 Impala Fastback
Zie dit project nu voor t eerst. Stoere bak! En geweldige lijnen idd... Ik ben ook met mn eerste (body off) resto bezig en heb alleen hobbymatig iets met auto's. Maar je komt er vanzelf als je de dingen aanpakt. Tis gewoon een kwestie van DOEN. Hoe ga je t verder aanpakken en welk doel (qua uiterlijk, motor, kleur etc) heb je voor ogen?
Ik blijf m volgen, succes.
Ik blijf m volgen, succes.
Re: 1968 Impala Fastback
weer een paar avondjes kunnen werken, het was weer feest
ben begonnen met het dash te ontruimen. en dat is redelijk voortvarend gelukt, wel een kutwerk met al die clipjes en boutjes op onmogelijke plekken, maar nadat ik er een uurtje onder lag was de boel redelijk los. met fluwelen handjes het gaugecluster eruit gevist, maar helaas door het uitharden van de kunststof zijn hier toch nog wat hoekjes uit gebroken. maar alles is fix a bowl, en voor latere zorg
verder met veel gepier en geneuzel de draadboom er in een geheel uit kunnen halen. netjes stickers aan de uiteinden. hele ding ziet er nog vrij aardig uit, maar ook die unit ga ik opnieuw maken, en zeker een poging doen dat zelf te fixen, die 600 dollar kan ik beter gebruiken.
goed, dash kaal, electriek eruit. vervolgens de arico btje laten bleeden, deze was al hardstikke droog dus gelukkig begint het echte vervuilen van het milieu pas als we gaan rijden 8)
aircopomp, radiators, fan shroud etc eraf. en nu ziet mevrouw er zo uit.
rondom alle bodymounts losgemaakt, was ff zoeken maar met fisher kom je een heel eind, er zijn er helaas wel een aantal van afgebroken.. dus dat word weer boren.. meh..
verder is nu echt duidelijk dat er voor aan de ophanging nog wat werk is. buiten dat er geklungeld is aan de afstellingen vd strut rod ea, staat het er ietwat 'toe out' bij..
ook de rubbers en bushings zijn gortdroog, wat vooral achter te merken is als je een btje aan de body schud, kloink kloink
magoed, ook daar kom ik later wel aan toe, en zal er wel achter komen wat er verder nog uitgelopen is en vervangen dient te worden.
volgende stappen, karretje voor de body maken en die eraf tillen. blok en bak eraf, de ophanging rondom demonteren en dan kan ik gaan beginnen met het
schoonmaken! hehe ik kan niet wachten!!
thnx voor het volgen en voor de reacties. blijft super relaxed om te kunnen volgen wat anderen doen en bedenken zo op het forum. grtz en tot laters
ben begonnen met het dash te ontruimen. en dat is redelijk voortvarend gelukt, wel een kutwerk met al die clipjes en boutjes op onmogelijke plekken, maar nadat ik er een uurtje onder lag was de boel redelijk los. met fluwelen handjes het gaugecluster eruit gevist, maar helaas door het uitharden van de kunststof zijn hier toch nog wat hoekjes uit gebroken. maar alles is fix a bowl, en voor latere zorg
verder met veel gepier en geneuzel de draadboom er in een geheel uit kunnen halen. netjes stickers aan de uiteinden. hele ding ziet er nog vrij aardig uit, maar ook die unit ga ik opnieuw maken, en zeker een poging doen dat zelf te fixen, die 600 dollar kan ik beter gebruiken.
goed, dash kaal, electriek eruit. vervolgens de arico btje laten bleeden, deze was al hardstikke droog dus gelukkig begint het echte vervuilen van het milieu pas als we gaan rijden 8)
aircopomp, radiators, fan shroud etc eraf. en nu ziet mevrouw er zo uit.
rondom alle bodymounts losgemaakt, was ff zoeken maar met fisher kom je een heel eind, er zijn er helaas wel een aantal van afgebroken.. dus dat word weer boren.. meh..
verder is nu echt duidelijk dat er voor aan de ophanging nog wat werk is. buiten dat er geklungeld is aan de afstellingen vd strut rod ea, staat het er ietwat 'toe out' bij..
ook de rubbers en bushings zijn gortdroog, wat vooral achter te merken is als je een btje aan de body schud, kloink kloink
magoed, ook daar kom ik later wel aan toe, en zal er wel achter komen wat er verder nog uitgelopen is en vervangen dient te worden.
volgende stappen, karretje voor de body maken en die eraf tillen. blok en bak eraf, de ophanging rondom demonteren en dan kan ik gaan beginnen met het
schoonmaken! hehe ik kan niet wachten!!
thnx voor het volgen en voor de reacties. blijft super relaxed om te kunnen volgen wat anderen doen en bedenken zo op het forum. grtz en tot laters
-
- Posts: 592
- Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm
Re: 1968 Impala Fastback
Echt respect voor wat je doet hoor!!
Zit zelf ook nog te twijfelen...je weet idd niet wat je tegen komt misschien....
Ik blijf je volgen...
Zit zelf ook nog te twijfelen...je weet idd niet wat je tegen komt misschien....
Ik blijf je volgen...
Re: 1968 Impala Fastback
Lekker bezig
Maak er geen haast werk van, doe alles in een keer goed, dan heb je de auto voor van je leven, suc6, Jo
Maak er geen haast werk van, doe alles in een keer goed, dan heb je de auto voor van je leven, suc6, Jo
Re: 1968 Impala Fastback
helemaal gelijk, maar ik houd niet van stilzitten dus als ik de kans heb wat uurtjes erin te stoppen dat laat ik dat zeker niet na, 'cause who needs a friggin life 8) 8)joco wrote:Lekker bezig
Maak er geen haast werk van, doe alles in een keer goed, dan heb je de auto voor van je leven, suc6, Jo
Re: 1968 Impala Fastback
Goed, gisteravond kwam mn pa ff lekker mee klussen, wat spijkers met koppen tot gevolg had, hij is body-off!
na mn laatste post eerst nog de bezine tank eronderuit, waar toch nog een goeie 40 liter peut in hing. lekker, die smaak van benzine de rest van de avond in je smoel :p ik had geen transparante slang 8)
voor en achterruit eruit gehaald, vooruit zat al een barstje in en hoe snel dat die doorscheurde.. ben blij eigenlijk dat ik die kan vervangen, een voorruit mag best stevig gelaagd zijn naar mijn idee, afhangend van de kosten en de tint van een of meerdere nieuwe ruiten zit ik erover te denken om rondom het glas te vernieuwen, maarja.. kostbaar grapje.. ff begroten 8)
magoed, tijdens het wegsnijden van die adhesive rond de vooruit merkte ik al een crispy plekje op, toen de vooruit eraf was kreeg ik mijn eerste 'oeps' momentje..
dr zitten drie van die gaten over de hele breedte, maargoed, plaatwerk zit er rondom toch aan, dat randje dash kan er nog wel bij
verder hek nu twee brokstukken om mee te spelen 8)
en 't koetsje
strijdplan is nu eerst even de bende opruimen, mn voorbank staat nog steeds een btje in de weg op mn werkbank, maar dan verder met het chassis. blok en bak eraf, frame op bokken, ophanging eraf, en schoonmaken die handel.
groeten, eric.
na mn laatste post eerst nog de bezine tank eronderuit, waar toch nog een goeie 40 liter peut in hing. lekker, die smaak van benzine de rest van de avond in je smoel :p ik had geen transparante slang 8)
voor en achterruit eruit gehaald, vooruit zat al een barstje in en hoe snel dat die doorscheurde.. ben blij eigenlijk dat ik die kan vervangen, een voorruit mag best stevig gelaagd zijn naar mijn idee, afhangend van de kosten en de tint van een of meerdere nieuwe ruiten zit ik erover te denken om rondom het glas te vernieuwen, maarja.. kostbaar grapje.. ff begroten 8)
magoed, tijdens het wegsnijden van die adhesive rond de vooruit merkte ik al een crispy plekje op, toen de vooruit eraf was kreeg ik mijn eerste 'oeps' momentje..
dr zitten drie van die gaten over de hele breedte, maargoed, plaatwerk zit er rondom toch aan, dat randje dash kan er nog wel bij
verder hek nu twee brokstukken om mee te spelen 8)
en 't koetsje
strijdplan is nu eerst even de bende opruimen, mn voorbank staat nog steeds een btje in de weg op mn werkbank, maar dan verder met het chassis. blok en bak eraf, frame op bokken, ophanging eraf, en schoonmaken die handel.
groeten, eric.
Re: 1968 Impala Fastback
Teeeering, wat zijn die veren zwaar.. heb me een ongeluk staan draaien om mn achterveren te comprimeren met van die klauwen. ik vraag me uberhaupt af of deze veren niet veel te zwaar zijn. als ik een hobbel pak dan veertie achter maar nauwelijks heb ik het idee. ik kon met de hand wel altijd wat beweging in de achterbody krijgen, maar echt glijden als een boot deetie zeker niet..
mn losse assie:
verder zit ik er over te denken om er achter hijackers in te gooien, voor zou ik eigenlijk ook wel wat willen kunnen varieren in hoogte maar dat vergt wat meer aanpassingen. heb ook zitten te deken aan van die mooie airride balgen, is er ergens in nl een shoppie waar je die kan kopen? of waar ze meer info erover kunnen geven? is natuurlijk niet zomaar even een kwestie van inbouwen..
next up: blok en bak eraf, voorophanging eraf een kaal maken die handel!!
mn losse assie:
verder zit ik er over te denken om er achter hijackers in te gooien, voor zou ik eigenlijk ook wel wat willen kunnen varieren in hoogte maar dat vergt wat meer aanpassingen. heb ook zitten te deken aan van die mooie airride balgen, is er ergens in nl een shoppie waar je die kan kopen? of waar ze meer info erover kunnen geven? is natuurlijk niet zomaar even een kwestie van inbouwen..
next up: blok en bak eraf, voorophanging eraf een kaal maken die handel!!
Re: 1968 Impala Fastback
Gaat lekker zo, wat ga je met de body doen? Met afbijt kaalmaken en laten stralen zeker? Succes.
Re: 1968 Impala Fastback
zwart rollen!kruiwagen wrote:Gaat lekker zo, wat ga je met de body doen? Met afbijt kaalmaken en laten stralen zeker? Succes.
volledig kaal maken indd, stralen, de crispy stukken eruit slijpen en mooi staal in terug zetten. en dan heel wat avondjes erin steken om glad af te werken.
voor wbt de kleur ben ik er nog niet helemaal uit. heb drie schema's in mn hoofd;
1. origineel houden met een twist. orig kleur is een mint / olijf groen. dan zou ik een olijfgroene lak willen met een btje zon klassieke look, maar dan met een pearl erin ofso, zodat het toch een klein btje meer shine heeft
2. een diepe antraciet met misschien een zwarte lijn over de zijkant die de lijn vd body volgt
3. de radikale paarsrode kandy brandywine van house of kolor, die mark op zijn 65er heeft zitten, maar dan paarser, donkerder, met wat witte accenten. maar of ik dat dan nog kan betalen is de vraag
zover ben ik nog lang niet, dus heb nog tijd zat om te denken. ik wil eerst het chassis hoogglans heropbouwen totdat dat rollend met blok en bak staat te blinken. en dan doe ik de body. of misschien stop ik tegen die tijd en zet ik et chassis in mn kamer totdat ik erop uitgekeken raak :p
zo hou ik zelf een btje overzicht zeg maar. merk dat ik nu toch wel af en toe ff een uurtje moet gaan zitten en alleen ff kijken zodat ik weer ff in de kop heb wat er moet gebeuren en in welke volgorde zeg maar.
binnekort weer meer, hopelijk gaat maandag het blok eraf
Re: 1968 Impala Fastback
Heb toevallig gisteren een 68 opgehaald bij Houston
Oude eigenaar had het opknappen opgegeven en nu gaat hij straks naar een nieuwe eigenaar in Nederland. De auto is compleet, maar een bouwpakket
Oude eigenaar had het opknappen opgegeven en nu gaat hij straks naar een nieuwe eigenaar in Nederland. De auto is compleet, maar een bouwpakket
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: 1968 Impala Fastback
super mooi model dit hoop niet dat je als bovenstaand eindigt
succes!
succes!
Re: 1968 Impala Fastback
Waarom heb je niet gewoon je achteras laten zakken, pak je de veren er zo uit
Re: 1968 Impala Fastback
euh... ow.. naja, ik had wel zoiets geprobeerd, frame op bokken gezet zodat de achterwielen vrij hingen enzo, maar toen zat er nog steeds redelijk wat spanning op de ophanging dat ik dacht, als ik nu die pennen eruit trek dan krijg ik iets zwaars voor mn harses..
misschien met in elkaar zetten ff beter naar kijken ik had tegen die tijd al een paar slokken JD op, dus kan mijn beoordelingsvermogen wel iets hebben aangetast
misschien met in elkaar zetten ff beter naar kijken ik had tegen die tijd al een paar slokken JD op, dus kan mijn beoordelingsvermogen wel iets hebben aangetast
Re: 1968 Impala Fastback
Sleutelen en drank!
(Of pinstripen)
(Of pinstripen)