Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Funk wrote:Kwam je goed uit met de headers en de stuurinrichting van die Jaguar front-end ?
Ja dat lukte wel toen. Nu zet ik er een chevy blok in en die komt ook lager te zitten. Ik maak nu zelf headers.
Heb de stuurcolum ook 2cm onderaan ingekort om een mooiere hoek van de stuurstang te krijgen. Zitten 2 U-joints tussen.

Image
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Funk »

altijd leuk om te zien zulke conversies :thumbsup:
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Het is inmiddels al weer een hele tijd geleden dat ik deze topic heb aangevuld.
Aanpassing aan de truck en de zomer hebben mijn tijd genomen.
Inmiddels ben ik nu goed op gang en wil de Jeep voor april 2010 weer rijdend op de weg hebben.


De Buick motor die zoveel problemen gaf heb ik weg gedaan en een Chevy 305 er voor terug genomen.
Image

De motor is zo laag en ver naar achter als mogelijk gezet.
Image

Image

De Jaguar aansluiting van stuurkolom naar stuurhuis zit helaas in de weg voor een shorty header
Image

Image

Image

De nieuwe motor steun. Maar nog niet afgewerkt.
Image

Image

De nieuw automaat steun.
Image

Image

Omdat de Jeep een 4x4 automaat bak had was de tunnel erg breed. Nu kan er een veel smaller en lagere in.
Image

Image

Al het voorige was nog tot ongeveer november 2008.
big is better
Posts: 1184
Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by big is better »

wat voor een stuurbekrachtigingspomp heb je gebruikt bij het jaguar stuurhuis ?
het lijkt me gewoon een GM pomp te zijn
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Stimpy »

Ziet er goed uit, die tunnel heeft wel behoorlijk wat werk nodig.
Daar moet ook in het vlakke deel nog aardig wat bij komen.
Mark.
Posts: 192
Joined: Wed May 26, 2004 10:15 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Mark. »

Cool project 8) :thumbsup:

Heb dit zelf wel al ff geprobeerd met een 1op18 en staat best geinig zo laag :D

Alleen een paar vandalen hebben mn rechter buiten spiegel gemolesteerd :P

Image

Image

Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by mercury1970 »

Geweldig die vooras swap, zou wat zijn voor me Cougar, dan ben ik gelijk v/d Ford draagarm constructie af, hoe en waarmee heb je de aansluiting van de stuurkolom gemaakt?
Nadeel is dus dat je met een bredere band de wielkast gaat raken omdat die Jag as wat breder is?
Groot verschil met sturen, voor en na de ombouw?
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by DutchTBI »

Mooi werk :thumbsup: , maar wel een hoop gedoe. Je had beter meteen een stationcar kunnen kopen, had een hoop werk gescheeld :D :D
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

big is better wrote:wat voor een stuurbekrachtigingspomp heb je gebruikt bij het jaguar stuurhuis ?
het lijkt me gewoon een GM pomp te zijn
Helaas heb ik maar 60km met deze vooras onder de Jeep gereden(motor ging toen weer kapot). De 235/65-15 banden waren ook te breed en ik kom bijna niet een rotonde rond komen :) Maar zover ik weet werk het wel.
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

Prachtig mooie miniatuur :) :) :) . Met deze stance komt mijn Jeep ook op de weg. Super.
Mark. wrote:Cool project 8) :thumbsup:

Heb dit zelf wel al ff geprobeerd met een 1op18 en staat best geinig zo laag :D

Alleen een paar vandalen hebben mn rechter buiten spiegel gemolesteerd :P

Image

Image

Image
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

De aansluiting is van een Renault Trafic oud model (eind jaren 80). Hij kan mooi in en uit schuiven.
Is inderdaad een minpunt dat de as breder is. Heb helaas nog maar weinig km met deze as kunnen rijden.
Achteraf was een Mustang II setup ook wel makkelijk geweest.
mercury1970 wrote:Geweldig die vooras swap, zou wat zijn voor me Cougar, dan ben ik gelijk v/d Ford draagarm constructie af, hoe en waarmee heb je de aansluiting van de stuurkolom gemaakt?
Nadeel is dus dat je met een bredere band de wielkast gaat raken omdat die Jag as wat breder is?
Groot verschil met sturen, voor en na de ombouw?
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

DutchTBI wrote:Mooi werk :thumbsup: , maar wel een hoop gedoe. Je had beter meteen een stationcar kunnen kopen, had een hoop werk gescheeld :D :D
Het is inderdaad een hoop gedoe. Veel nadenk werk, problemen oplossen, extra kosten (moderne auto's zit alles al op)
bloed en zweet, en veel tijd heel veel tijd. Plus dat je metaalbewerker bent, van electro af moet weten, verfspuiter, automonteur zijn, stoffeerder van het interieur en techniek.
Maar wat is het ontzettend Gaaf :D :D :D als de Jeep Klaar is en je een bijzondere vooral niet allerdaagse opvallende auto hebt met alle bewondering van andere hobbyisten.
Ik heb gewoon een visie in mijn hoofd hoe die er uit moet zien en probeer die te realiseren. En als dat lukt is het gewoon erg KICKEN 8) 8) 8)

Maar ieder zijn hobby 8)
Last edited by kooscoe on Thu Dec 31, 2009 5:32 pm, edited 1 time in total.
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by kooscoe »

In de zomer van 2008 kwam ik op internet een pickup tegen met een Ford Thunderbird model jaren 1989-97 IRS(independent Rear Suspension).
Deze info sprak mij direkt er aan. Ik wilde de Jeep nog wel lager naar de grond maken maar daardoor moest het chassis een grote C-section krijgen en veloor ik de vlakke vloer doordat de cardanklok door de vloer zou komen.
Alle mogelijke info over de Thunderbird as op gezocht en ook op een meeting van een Bird de as opgemeten.
Alles zag er goed uit. Enige probleem de Bird as was 100mm breder. Bus minder diepe velgen achter.
Groot voordeel van de as als hij inveert draait het wiel naar binnen. Dus minder werk om ruimte te maken voor het wiel langs de rand spatbord omhoog.

Eind 2008 besloten de stare as weg te doen en de IRS er onder te bouwen.

Op een regenachtige dag samen met mede aaper Stimpy de as onder een donor Bird weg gehaald.
Image

Image

Voor aanzicht
Image

Achter aanzicht
Image

Detail
Image

Jeep omgedraaid om beter bij achterkant te komen.
Image

Nu hij weer na lange tijd op de wielen staat is hij toch ook al wel lekker laag.
Image

Planken onder de achterwiel omdat hij later een grotere diameter wiel krijgt. Zo kan ik al uitmeten wat de stance nu is.
Image

Dan Jeep zo hoog mogelijk omhoog om er goed bij te kunnen.
Image

Oude As er onderuit.
Image

Nieuwe er weer onder.
Image

Volgend Jaar Meer :P :P
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Streetrod »

Je bent ook weer lekker bezig Koos :thumbsup:

Ronnie
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Grand Slam Wagoneer 1969 Jeep

Post by Stimpy »

Hey, leuk om weer ff terug te zien.
Het was inderdaad koud en regenachtig. en koud, en regenachtig.
Post Reply