Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Daar wordt binnenkort een nieuwe stroker ingelepeld door Stef . Hij is nog bezig met de opbouw van het blok .


Groet , Ronnie
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

We zijn begonnen met de paint job van de Bel Air :D . Dashboard en de overige delen , van metaal zoals de lijsten welke de deuren omranden etc, etc binnen in het interieur worden in het groen . De buiten kant en alle delen onder en boven in en uitwendig van de Bel AIR wordt gitzwart . Mischien eventueel in two tone aan de buiten kant , dan komt er een antraciet kleur bij , aan de boven zijde van het dak , doorlopend naar de achterkant.

Image
Image
Image
Image

Groet , Ronnie
ZwetteVette
Posts: 73
Joined: Wed Jan 06, 2010 1:33 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by ZwetteVette »

kwijl kwijl.... :thumbsup:
dat is echt een toffe restauratie
ben benieuwd als auto af is
véél succes en plezier er nog verder mee
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by perry »

dashboard ziet er al ''slick'' uit!!!
ga zo door!!
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955,weer een stukje verder

Post by jelron »

Het gaat gestaagd verder met de Bel Air , binnenschermen , voorspatborden en alle andere delen van de voorkant spuitklaar of al gespoten . Vanmorgen http://www.rachelsarah.nl bekeken en vanmorgen gebeld en kort daarna alle bankdelen deurpanelen ed ingeladen in de Kangoo en op weg naar Eindhoven . Aardige tijd e.e.a besproken en lopen combineren met diverse stalen etc. Eind april is volgens Rachel alles klaar en als alles wordt zoals besproken wordt dit wel een heel gaaf interieur , en is de Bel Air weer een stapje verder, in een te rijden auto.

Groet , Ronnie
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by perry »

jelron wrote:Het gaat gestaagd verder met de Bel Air , binnenschermen , voorspatborden en alle andere delen van de voorkant spuitklaar of al gespoten . Vanmorgen http://www.rachelsarah.nl bekeken en vanmorgen gebeld en kort daarna alle bankdelen deurpanelen ed ingeladen in de Kangoo en op weg naar Eindhoven . Aardige tijd e.e.a besproken en lopen combineren met diverse stalen etc. Eind april is volgens Rachel alles klaar en als alles wordt zoals besproken wordt dit wel een heel gaaf interieur , en is de Bel Air weer een stapje verder, in een te rijden auto.

Groet , Ronnie
denk het ook wel!!
je bent iig aan het goeie adres daar!!
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Vandaag de oude motor en bak er ondervandaan gehaald , is er al een keer onderuit geweest bij Steve , toen de body eraf is geweest om het rijdende gedeeldte te doen .Er ligt al geruime tijd een 69er chevelle te wachten om in te bouwen .Vandaag ook de powerglide van de motor gescheiden , wat een gedoe met die tussen plaat etc .Wat ik graag van iemand zou willen weten of deze powerglide met de tussenplaat op de 69er motor past !!Starterkrans komt overeen met die van de 69er etc . Maar gaat dit ook werken ? Vermogen van het 69er blok is flink wat hoger , als het zou passen kan de bak het dan aan , er wordt gezegd dat deze bakken heel wat kunnen hebben .

Hoor graag van jullie , Ronnie
ZwetteVette
Posts: 73
Joined: Wed Jan 06, 2010 1:33 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by ZwetteVette »

knap werk 8)
en dat groen is echt wel een heel mooie kleur !
succes nog met de verdere restauratie
greets
S
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Billy-Jane »

Ja groen is inderdaad vet!

Zag net ook al een blok in het groen en ben nu toch ook wel wat van plan denk ik om iets met groen te doen.! :)

Netjes werk voor de rest!
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Niet dat ik ongeduldig ben v.w.b mijn vraagstelling betreffende mijn powerglide bak .Bij technische vragen al eens eerder deze vraagstelling neergelegd , maar schuinbaar niemand die het fijne ervan af weet , en ikzelf al helemaal niet . Dus bij deze nogmaals is een powerglide uit 1955 toe te passen op een 350 .De bout patronen van de adapterplaat komen wel overeen op de 350 .


Groet , Ronnie
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Chief big ol'Cadillac »

Over de Powerglide werd me in Amerika geleerd dat ie veel PK's kan hanteren en dat ze in de eerste versnelling 100 lopen en in z'n twee 200 mph en omdat ze van ijzer zijn ipv aluminium zouden ze erg sterk zijn...
Oude racers/dragsters hadden toch ook de Powerglide?
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by perry »

kan kloppen wat chief zegt,,
in mijn 65 impala lag ook een powerglide gekoppeld aan de oude lijn 6,,
degene die hem kocht zei ook dat hij sterk was in zijn eerste versnelling,,
in amerika zeggen ze altijd '' slip and slide with powerglide,, maar wat ze er mee bedoelen weet ik niet,,
verdiep me er ook eerlijk gezegd niet zo in,,
als het maar loopt vind ik meestal voldoende,,
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by 29er Hot Rod »

heb ook een powerglide aan een 350 :D
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Vanmorgen de Powerglide schoongemaakt met motor reiniger , staalborstel ,schroevedraaiertjes , lappen etc. Maar vind e.e.a nog niet voldoende schoon om er effe een kleurtje op te zetten , weet iemand mischien een beter middel om te reinigen :!:
Vanmiddag de powerglide, de adapter, starterkrans etc ingeladen en naar Andre gereden in Zevenhuizen ( Garage Neet )En volgens Andre moet alles over te zetten zijn op het 69er Chevelle blok. Voor mijn een gehele geruststelling , anders moest ik toch de TH350 er onder hangen , een bevestigingspunt maken om de TH350 op zijn plaats te houden en de aandrijfas waarschijnlijk te vermaken.

Groet , Ronnie
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by M@ikel »

d'r wordt zover ik weet nog steeds veel gedragraced met powergldes (al dan niet versterkt)

M@ik
Post Reply