1930 sedan rodje en chevy 1934

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
dennisv1930
Posts: 142
Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by dennisv1930 »

Ja maar misschien dat ik later een afneembaar dak maak , is denk ik wel handig in NL.

Hoe staat het met jou A ford diesel project ?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by Streetrod »

Ga je dan zoon carson top maken?

Mijn A ford projekt heeft even op een laag pitje gestaan, te druk met andere dingen.. Maar eind komende week gaat hij weer de brug op en sloop ik het voor front er onder uit, heb een heidts front liggen(voor de A) die ik er onder ga zetten. Dus volgende week weer foto's als het goed loopt. En voor het dieseltje komende week rond bellen voor een losse ecu.......... :evil:
dennisv1930
Posts: 142
Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by dennisv1930 »

Ik denk iets van een polyester dak ivm. gewicht , het oude dak zou ik als mal kunnen gebruiken maar eerst maar eens zorgen dat hij rijd.

Ben benieuwd , zo'n Heidts front zal prima sturen.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by Streetrod »

Zou je dat wel doen polyester??? zou eerder een frampje maken als een convertible en die in elkaar lassen als 1 geheel en die laten bekleden als convertible dak, ligt en toch oldskool.

Ja die van mij moet straks goed sturen, remmen en hard gaan.......
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by Mean Lean »

Hey Dennis,

Zo, weer lekker aan de gang, wacht even met het definitief vastlassen van die brackets aan je achteras. De shackles moeten onder belasting onder een hoek van 45 graden staan, op deze manier gaat dat niet lukken, ze moeten iets verder uit elkaar. Ik heb ergens nog wel wat gegevens daarover van
http://www.posiesrodsandcustoms.com/
Als ik het niet vergeet zal ik het morgen in mijn hok even opzoeken

Image

gr

Leen
dennisv1930
Posts: 142
Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by dennisv1930 »

Hey Leen, ik was er al niet helemaal zeker van vandaar dat ik ze alleen gehecht heb.
Ik heb een oude A ford achteras liggen en daar zitten de bevestigingspunten 126 cm hart op hart , het probleem is dat ik dat niet red met m'n s-10 as want dan kom ik tegen de band met de bracket.


Ik kan hoogstens nog een 1,5 cm per kant naar buiten , weet ook niet of er smallere veren zijn (misschien T Ford ? )
Deze as is precies de goede breedte voor mijn body, het enigste dat ik zou kunnen doen is de brackets inkorten zodat de veer meer tegen de as komt en dus de band niet kan raken ?

Wat voor veer heb jij ? zou jij de afstand tussen de brackets voor mij willen meten ?
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: 1930 sedan rodje en chevy 1934

Post by Mean Lean »

Hey Dennis

Ik heb zo een zelfde veer, alleen van Posies. Ik heb info van Posies wat de hart/hart afstand moet zijn, zal ik morgen even opzoeken en bij mijn karretje nameten. Ik heb eerst de hoofdveer wat uitgebogen gemonteerd en toen de rest.
Zo te zien op de foto ben je al aardig in de buurt.

gr
Leen
Post Reply