'55 Ford Customline Streetrod
'55 Ford Customline Streetrod
Aangezien mijn broertje nu aardig aan de slag begint te gaan met zijn toekomstige streetrod is het mijn bedoeling om in dit topic alles mooi chronologisch weer te geven.
Laten we bij het begin beginnen:
Een aantal maanden terug is er naast de '54 F100 een Customline uit 1955 hier voor de deur te vinden.
Inmiddels is de body van het frame en word er gewerkt aan de airride installatie.
Vandaag zijn de 18" en 20" Foose-velgen binnengekomen en de bestelling betreffende het motorblok (Ford 302) heeft inmiddels het Summit-depot verlaten.
Foto's van de vorderingen met de airride zal ik komende dagen even verzorgen.
Laten we bij het begin beginnen:
Een aantal maanden terug is er naast de '54 F100 een Customline uit 1955 hier voor de deur te vinden.
Inmiddels is de body van het frame en word er gewerkt aan de airride installatie.
Vandaag zijn de 18" en 20" Foose-velgen binnengekomen en de bestelling betreffende het motorblok (Ford 302) heeft inmiddels het Summit-depot verlaten.
Foto's van de vorderingen met de airride zal ik komende dagen even verzorgen.
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Vette bak, ga ik zeker volgen!
Re: '55 Ford Customline Streetrod
right on 8)
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Deze ga ik zeker volgen!
Dat er maar veel foto's mogen volgen.
Fordman 8)
Dat er maar veel foto's mogen volgen.
Fordman 8)
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: '55 Ford Customline Streetrod
een furd blok in een chevy????
das lef hebben
das lef hebben
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Oei! Deze ga ik zeker volgen 8)
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Hahaha, het is Ford blok in een Ford maar geeft niet hoorrene74monte wrote:een furd blok in een chevy????
das lef hebben
Anyway, als het goed is komt Sinterklaas morgen een mooi pakketje van Summit brengen.
Een dezer dagen dus een updateje!
Bedankt, namens mijn broertje, voor de positieve reacties tot nu toe!
-
- Posts: 1116
- Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm
Re: '55 Ford Customline Streetrod
he wat verschrikkelijk weer!
maar vooruit ik ga ook volgen
maar vooruit ik ga ook volgen
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: '55 Ford Customline Streetrod
god shit man , ik moet die bericht koppen toch eens gaan lezen.
sorry
sorry
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Hahaha, no problem.
Hier in huis houden we ons niet bezig met zulke vormen van heiligschennis
Maar goed, back to business.
Beelden zeggen meer dan woorden, is me wel eens verteld:
B&M Shifter + nog wat ander spul
Gaskets, oliefilter en nog wat ander tof spul
Wat betreft voortgang van het werk:
De remschijven waren al eventjes geinstalleerd maar hier voor het eerst te zien in combinatie met de velgen.
De boel achter is nu aardig voor elkaar en op het moment is alles gehecht.
Volgende stap is de voorkant airride-klaar maken!
Hier in huis houden we ons niet bezig met zulke vormen van heiligschennis
Maar goed, back to business.
Beelden zeggen meer dan woorden, is me wel eens verteld:
B&M Shifter + nog wat ander spul
Gaskets, oliefilter en nog wat ander tof spul
Wat betreft voortgang van het werk:
De remschijven waren al eventjes geinstalleerd maar hier voor het eerst te zien in combinatie met de velgen.
De boel achter is nu aardig voor elkaar en op het moment is alles gehecht.
Volgende stap is de voorkant airride-klaar maken!
Re: '55 Ford Customline Streetrod
tof werk 8) succes ermee !
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Gaaf koetswerk , bedoel het lijnenspel van de auto . Zo te zien zijn jullie genoeg van plan , en wordt dit een gave ride . Succes met de opbouw .
Groet , Ronnie
Groet , Ronnie
Re: '55 Ford Customline Streetrod
oei das goeie shit !!
das precies wat ik met mn 57er wil doen ,Foosed out !
is het origineel een V8 geweest of een een 6 cyl?
en wat voor ford blok gebruiken jullie van summit ? past dit ook zonder problemen of moet je alles aanpassen qua motorsteunen,tranny ?..
en heb je genoeg ruimte om de 18's en de 20's kwijt te kunnen of moet je wederom alles aanpassen?
hier een pic van mijn old skool in the make ..is nu nog een zes cyl maar moet ook een badazz ride worden is nog veel te lief ,dik blok, schijven rondom ,zwaar laag ,misschien nog een ander kleurtje met een flake ...
dit is ze nu..
en zo moet ze een beetje worden..
en misschien nog een ideetje voor jullie... 8)
veel succes ,en misschien kunnen jullie een beetje het technische verhaal een beetje uitlichten qua build up ! ..
keep it up !!
das precies wat ik met mn 57er wil doen ,Foosed out !
is het origineel een V8 geweest of een een 6 cyl?
en wat voor ford blok gebruiken jullie van summit ? past dit ook zonder problemen of moet je alles aanpassen qua motorsteunen,tranny ?..
en heb je genoeg ruimte om de 18's en de 20's kwijt te kunnen of moet je wederom alles aanpassen?
hier een pic van mijn old skool in the make ..is nu nog een zes cyl maar moet ook een badazz ride worden is nog veel te lief ,dik blok, schijven rondom ,zwaar laag ,misschien nog een ander kleurtje met een flake ...
dit is ze nu..
en zo moet ze een beetje worden..
en misschien nog een ideetje voor jullie... 8)
veel succes ,en misschien kunnen jullie een beetje het technische verhaal een beetje uitlichten qua build up ! ..
keep it up !!
Re: '55 Ford Customline Streetrod
Vanaf de fabriek lag er (volgens mij) al een V8 in maar die is door de jaren heen (in Amerika) vervangen voor een '71 Ford 302.
De 302-conversie werd/word volgens mij aardig vaak uitgevoerd, ik weet niet zeker of daar veel voor aangepast is aangezien dat in de USA al is gebeurd.
Laatst toen dat blok uit elkaar is gehaald bleek hij nog in goede staat te zijn, dus die gaan we weer gebruiken.
Het bewerken van het blok zal 1 van de weinige dingen zijn die wij niet zelf doen, hiervoor gaan we naar Post en Dros.
Wat betreft de velgen, de body zal ook nog een aantal aanpassingen ondergaan voor het project echt af is.
De bedoeling is om eerst het frame en de aandrijflijn voor elkaar te hebben en vervolgens aan de body te beginnen.
Aan het frame zijn al een aantal aanpassingen gedaan, specifiek voor deze velggrootte.
Dat zal ik in mijn volgende update ook even op de gevoelige plaat vastleggen.
Als je daarnaast nog specifieke dingen wilt zien op foto ofzo dan hoor ik het wel.
Wij leren zelf ook een hoop van de diverse fora!
De 302-conversie werd/word volgens mij aardig vaak uitgevoerd, ik weet niet zeker of daar veel voor aangepast is aangezien dat in de USA al is gebeurd.
Laatst toen dat blok uit elkaar is gehaald bleek hij nog in goede staat te zijn, dus die gaan we weer gebruiken.
Het bewerken van het blok zal 1 van de weinige dingen zijn die wij niet zelf doen, hiervoor gaan we naar Post en Dros.
Wat betreft de velgen, de body zal ook nog een aantal aanpassingen ondergaan voor het project echt af is.
De bedoeling is om eerst het frame en de aandrijflijn voor elkaar te hebben en vervolgens aan de body te beginnen.
Aan het frame zijn al een aantal aanpassingen gedaan, specifiek voor deze velggrootte.
Dat zal ik in mijn volgende update ook even op de gevoelige plaat vastleggen.
Als je daarnaast nog specifieke dingen wilt zien op foto ofzo dan hoor ik het wel.
Wij leren zelf ook een hoop van de diverse fora!