Project ""RoadForce One""

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by underground »

mohmie wrote:Hoeveel 'custom' gaat hier nu eigenlijk in? Of koop je alleen maar top-of-the-bill the-best-of-the-best en dat soort materialen?


alle producten zijn uiteraard " bolt on "


dan weet je het wel zeker :lol: niks past er, dus alles is custom :)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Thing wrote: nee.. daar heeft Bill goed over nagedacht.. dat is allemaal ingebouwd!

BBWHAHAHAHAHAHAH
Laat is zien dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by elcamino59 »

mooi plannen heb je david ! voor auto,s van die jaren is werkelijk alles bolt on te koop .
en dat maakt het een stuk makkelijker. ik vind die carbon bodydelen die er tegenwoordig zijn ook super . blijft de body wel compleet van staal ?? of gaat er nog flink in gezaagt worden . en die spatbord verbredingen zijn die zo te koop ? of wordt dat customwerk . die ophanging met die watts link is wel heel vet .en wat voor remmerij komt er onder c6 of ap ?


sucses ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken . :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Wilf »

Dit wordt weer zo'n must read-topic 8) Mooi speelgoed, je overtreft de vorige incarnatie weer ruim, wie had dat verwacht 8)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Thanks guys.Wilf, El camino. De geheele KALE body word gebruikt. De bumpers, motor kap, fenders ,inner fenders, deuren, kofferdeksel, spoilers zijn allemaal fibre glass of carbon fibre... Voor de verbreding had ik eerst een Corvette fibre glass uitbouw set in mijn hooft. Die past er gek genoeg practies zo op!!.,
Maar we hebben besloten om de achter kan verbreding gewoon met dun sheet metal te doen custom dus. omdat de achter schermen ook van metaal blijven. De voor schermen echter niet...

we gaan ook een difuser op de auto zetten en de achter fenders worden bij de nep luchthappers geopend om daar echt werkende lucht happers op te zetten die dus een funktie hebben.
Dit geld ook voor de kleine zij achter raampjes!, daar komen ook lucht happers op met een funktie.

Qua remmen gaan we helemaal out of the box!!. En stappen we over op een filosofy van een klein remmen merk die totaal (voor ons in iedergeval) over tuigend is. En zeker hier niet bekend is.
zal er later wat meer over vertelen en neer zetten waneer de remmen hier zijn. kan je wel vertellen dat ze CUSTOM op besteling gemaakt worden, en dat het ongeveer 3 maanden duurt voor dat ze klaar zijn. En dat de door ons meest gebruikte en bekende merken zoals Wilwood Bear SSBC zelfs AP en Brembo(mono block) op veel punten het totaal afleggen tegen deze remmen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Ranch73 »

:P je houdt het spannend dude!
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by chevycaprice91 »

dit word ook een feest als je met dit monster de straat op gaat,geweldig.

gaat clemens het blok opbouwen?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Caprice dit block kan in nederland niet gebouwd worden, vanwegen de custom parts die hier voor gebruikt worden Dit doet onze vaste motor bouwer http://www.centralvirginiamachine.com/ die ook nog eens met het consept kwam van een bigger bore en shorter stroke. , maar Clemmy(clemson) is wel de enige die ik toe vertrouwd om de motor af te stellen. Word trouwens een VOL aluminium block wat in totaal zo,n 75 kilo lichter weegt dan orgineel. en gaat ook nog eens 10 a 15 cm naar achteren verplaats worden!!.
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by mat350 »

lekker bezig dave,respect :thumbs:
69yellowbird
Posts: 144
Joined: Sat Jan 02, 2010 10:57 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by 69yellowbird »

He Dave,Zoals verwacht DIKKE SHITT :idea:
Ik kom op zeker een keer kijken bij Michel, echt REPECT wat hij allemaal in zijn mars heeft.
En vooral veel plaatjes posten, zo worden de koude maanden toch nog interesant......

see Ya
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by chevycaprice91 »

roadrage david wrote:Caprice dit block kan in nederland niet gebouwd worden, vanwegen de custom parts die hier voor gebruikt worden Dit doet onze vaste motor bouwer http://www.centralvirginiamachine.com/ die ook nog eens met het consept kwam van een bigger bore en shorter stroke. , maar Clemmy(clemson) is wel de enige die ik toe vertrouwd om de motor af te stellen. Word trouwens een VOL aluminium block wat in totaal zo,n 75 kilo lichter weegt dan orgineel. en gaat ook nog eens 10 a 15 cm naar achteren verplaats worden!!.

vette shit 8) zomer 2011 rijden of is dat wat te enthousiast,ben zeer benieuwd wat het resultaat word.
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by underground »

weer wat foto's van de vooruitgang.....


toen ik de " kooi " om het differentieel had gemaakt, ben ik verder gegaan met het onder de auto plaatsen.

de 2 reactie-stangen, die de as op zijn plek moeten houden, en zorgen dat je as uitgelijnd kan worden, worden gemonteerd op de originele bladveer-montagepunten onder de auto.

alleen kwam ik er achter, dat de as met deze stangen bijna 80mm te ver naar achteren lag.

Image

ook bleek de steun, waar de schokdempers en de watts-link aan gemonteerd word niet te passen onder de auto.

we hebben daarom contact gehad met de fabrikant in amerika, en het bleek dat we een verkeerde set gekregen hebben.
door een nette en snelle service hadden we snel een nieuwe set binnen, en kon ik verder met bouwen. :)

Image


ik vond alleen nogsteeds de set niet goed passen, dus ik heb deze volleding aangepast.

ik heb eigenlijk de beugel helemaal uit elkaar gehaald, en die ter plekke opnieuw in elkaar gelast, zodat het netjes onder de auto past.



Image


Image


de originele frame-balken van de auto zijn wat smaller gemaakt om de brede banden onder de auto kwijt te kunnen, dus daar heb ik de beugel/ ophaning ook op aangepast.

Image


eigenlijk zou de nieuwe ophangin alleen naar vast gebout worden onder de auto, maar die word nu volledig gelast.

Image


Image

toen de beugel voor de schokdempers op zijn plek zat, heb ik de steunen voor de watts-link weer terug gezet.


Image


Image


ook heb ik de crossmember ( die eigenlijk met de 2 originele body-mounts word vastgebout ) vastgelast aan het subframe.


Image


zo zit het er nu onder.

Image

en hier even een indruk van de banden die er straks onder komen.

de oude achterbanden waren al niet smal, maar die nieuwe zijn nog een stuk breder !!!!!

Image


greetz michel....
underground metalworks
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by underground »

ook nog even een update van de voor-ophanging.



omdat er aan de voorkant ook coil-over veren geplaats worden, heb ik hier nieuwe montagepunten voor gemaakt.



Image


ik heb eerst de oude ophanging er onder vandaan gehaald.

Image


toen heb ik de originele schokdemper montage eruit geslepen.

Image

met een mal het gat afgetekend waar straks de coilover-veer doorheen komt, het gat erin gesneden, en netjes gemaakt.

Image


Image


Image


daarna heb ik de nieuwe steun op maat gemaakt, en op zijn plek gehecht.

Image


Image


greetz michel
underground metalworks
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by elcamino59 »

dat ziet er goed uit zeg , die coilover brackets voor de voorzijde zien er ook erg goed uit.
ik wil ook naar coilovers switchen aan de voorzijde . dus ga deze ook maar eens zoeken .
maar al met al ,gaat het erg snel zo . :thumbs:
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by CharlieCamaro »

impressive.. :thumbs:
Post Reply