Project ""RoadForce One""

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by underground »

hier weer even een update....


ik had de achterkant van de wagen even in zijn vering gezet, om te kijken hoe het uit zou komen...

Image


alleen staat hij nu ( in de allerlaagste stand) als een monstertruck op zijn wielen :lol:

ik moet hem dus zoiezo lager gaan maken.
nu heb ik de schokdempers er af gehaald, en de wagen zo ver mogelijk laten zakken...

hij staat nu al een stuk beter op hoogte, alleen moet alles weer aangepast worden.


Image

Image

nu staat de auto direct op het differentieel en kan dus niet meer veren of verder zakken.




ik ben nu begonnen met de achterkant van de auto leeghalen, zodat ik de achteras-tunnel hoger kan maken, om ruimte te maken voor de achter-as.


Image


ik heb de hoedenplank, en het achterschot er eerst helemaal uit gehaald, zodat het wat overzichtelijker, en makkelijker word om verder te bouwen.

Image


Image


greetz michel

underground metalworks
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by thenewpappa »

Een project om van te smullen. Ga ik uitgebreid volgen. Succes!
72 Hemi Chall
Posts: 308
Joined: Fri Nov 19, 2004 1:43 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by 72 Hemi Chall »

Lekker bezig daarzo.

Dave, zal zo z'n reden hebben maar waarom de reactistangen van achterophanging niet in lijn met het chassis gemaakt? Lijken nu aan de buitenzijde te zijn gemonteerd, meestal met een minitub wordt dat in het chassis geintregeerd voor nog meer ruimte? Begrijp dat er hoop kunststof op komt, zou'k (zeker nu dit meer race achtig wordt) losse neus in elkaar maken die je er zo af kunt klikken, makkelijker sleutelen kan ik je zeggen.

:thumbs:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

72 Hemi Chall wrote:Lekker bezig daarzo.

Dave, zal zo z'n reden hebben maar waarom de reactistangen van achterophanging niet in lijn met het chassis gemaakt? Lijken nu aan de buitenzijde te zijn gemonteerd, meestal met een minitub wordt dat in het chassis geintregeerd voor nog meer ruimte? Begrijp dat er hoop kunststof op komt, zou'k (zeker nu dit meer race achtig wordt) losse neus in elkaar maken die je er zo af kunt klikken, makkelijker sleutelen kan ik je zeggen.

:thumbs:
Hemi chall wat bedoel je met reactie stangen???. de stangen op de fotos hierboven zijn van de wats link die centreeren de achteras presies in het midden!!. die zitten in prinsiepe meestal zo... wat betreft de kunstof onderdelen. ik heb er toendertijd aan zitten denken om een flip frond aan te schaffen. maar dat is er niet van gekomen. mischien komt dat nog..
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by underground »

72 Hemi Chall wrote:Lekker bezig daarzo.

Dave, zal zo z'n reden hebben maar waarom de reactistangen van achterophanging niet in lijn met het chassis gemaakt? Lijken nu aan de buitenzijde te zijn gemonteerd, meestal met een minitub wordt dat in het chassis geintregeerd voor nog meer ruimte? Begrijp dat er hoop kunststof op komt, zou'k (zeker nu dit meer race achtig wordt) losse neus in elkaar maken die je er zo af kunt klikken, makkelijker sleutelen kan ik je zeggen.

:thumbs:
heeeey...

die reactie-stangen, zitten vast op de plek, waar origineel de bladveren vastzitten.

die zitten dus inderdaad aan de buitenkant naar het chassis.
er zat al een minitub van 2" in de auto, maar we gaan niet verder naar binnen, dus de stangen zitten niet in de weg zoals ze nu zitten.

de rest gaan we uitbouwen naar buiten toe, i.v.m. de wegligging.


en een flip-front vind ik zelf heeeel erg gaaf, en handig op een dragracer, alleen op een circuit-wagen is het wat minder handig.
zoiezo is het wat minder geschikt om lange tijd hoge snelheid te rijden i.v.m. klapperen en trillen.
ook is het makkelijker om bijvoorbeeld langs de kant van de weg, of tijdens een pitstop even de motorkap open te doen, en niet de hele neus eraf te hoeven tillen.


en een circuit wagen moeten absoluut binnenschermen inzitten, en dat word met een flipfront ook wat lastiger.

als het dus aan mij ligt, geen flipfront 8)



greetz michel.....
72 Hemi Chall
Posts: 308
Joined: Fri Nov 19, 2004 1:43 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by 72 Hemi Chall »

Michel / Dave,

Ja die stangen bedoelde ik MIchel, die op de originele bladveer lokatie vastzitten. Heb dat ophangpunt zelf in het chassis geboxed bij me minitubs (nee die op de foto is full tub), vandaar dat het me opviel. Aangezien je toch naar buiten tubbed heb je die laatste cm's waarschijnlijk toch niet nodig nee.

Los front kun je met wat strippen / structuur stevig zat maken om er geen doorsnee wiebelzooitje van te maken. De vorige bouwer van me racer had er ooko zo'n zooitje van gemaakt maar na alles verbouwd en vernieuwd te hebben zit het hele front nu als een huis. Tot heden gaat het tot zo'n 250km/u geen kant op, rest volgt later. En me motorkap kan er gewoon los af, vond ik ook wel belangrijk. Elke keer hele front eraf halen voor een kleine check is ook kut. Dus haal nu eerst de kap eraf en dan pas eventueel de rest van het front met paar snelsluitertjes.

Image
Misschein niet heel goed te zien, maar losse sluiters voor de kap.

Maar wat je zegt, met binnenschermen wordt het wel lastiger...
Lekker bezig hoor!
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Hemi Chall dat klopt!!. Sommige Road racers nemen niet een echte flip front . Maar maken de bestaande lose kunstof fenders en neus aan elkaar vast, binnen schermen en motor kap blijven dan gemonteerd zitten, dus kunnen ze de geheele neus er af halen en de kap gewoon open doen.. denk dat dit voor ons te gecomplieseerd word en niet echt nodig is. we houden het op een pin on hood en voor de rest alles kunstof en vast gemonteerd... We hebbentrouwens een Mega gek idee watbetreft suspention . sins Michel dingen zoiezo moet veranderen komt er dalijk een Custom piece suspention die nog nooit is vertoond tot nu toe op een vintage Muscle road race car zelfs niet in de USA.. dus stay tunned 8) 8) :eek: :eek:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Thing »

ik vind het superdik Dave... Without a doubt....

Alleen ding snap ik niet.... Werkelijk alles is "new school"

waarom blijf je met een carburateur rijden?
Injectie the way 2 go.... Vind ik
meer vermogen/efficiënter/stabieler/gebruiks vriendelijker/altijd het goeie mengsel
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Thing Ikzelf en een paar anderen zijn van meening dat een inectie systeem, aleen voordeel heeft qua zuinigheid tussen de 90 en 120kmh. waneer er geraced word verbruikt een inectie systeem net zoveel brandstof als een carbarateur.
qua vermogen maakt het trouwens niets uit
Waneer de carb goed getuned is.

Hier komt wel een voordeel van de injectie naarboven om dat hij 1 zichzelf kan afstellen qua verbranding en qua onsteking. , Maar daar hebben wij op de dag van een race DR-Performance voor.
Ook kunnen we dalijk met simpele air fuel ratio meters ecetera de boel goed afstellen...
We hebben trouwens zelf gezien dat de goedkopere injectie systeemen ""niet"" na behoren funktioneren op hogere vermogen motoren.
De systeemen die dat wel doen zijn erg duur en qua software nog moeilijker af te stellen dan een carb..
dus voorlopig houden we het zo..
En wachten we op een door ontwikeling van de systeemen die nu verkocht worden. want we hebben het hier wel over 730pk en 7000 rpm voor langere periodes achter elkaar.

Ook blijven we gewoon met V snaren rond rijden en gaan we voorlopig niet over op een eventuel sirpentine set. Ik zie eerder een nadeel aan zo,n systeem.
ook nemen we geen electriese water pomp!!. maar gewoon een heftige meganiese pomp. omdat een electriese water pomp max 40gpm leverd en een traditioneele meganiese pomp 60 gpm leverd. dus 2400 tegenover3600 GPH(at 5500rpm) voordeel van een electriese pomp is meer gph bij lage rpm , maar ja dat zal een race auto niet vaak draaien.
De 15% under drive pullys de we hebben
zorgen dat we de meganiese pomp niet te veel belasten en niet te snel laten draaien vanwegen de eind tips van de scoops die anders te snel draaien en een soort van vacume kunnen trekken heb ik me laten vertelen.....
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Thing »

het gross is te traag voor jou doeleinden ben ik het mee eens....

Goeie vriend van mij doet veel met Mo-Tec
die gebruiken dat op 1000cc circuit motoren(yamaha R1/gsxr 1000) dau soort spul .... dus ook zeker snel genoeg voor jou 7300rpm torretje
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Mo-Tec zit ook op de 427 ls7 motoren van de moslers en de corvetts in de dutch super car chalenge. heb net een set opgestuurd
naar de nieuwe motor die ik in opdracht heb laten bouwen voor dat ding.
De motor bouwer vind het een wat gelimiteerd en bekrompen systeem. en vind het holly systeem beter(persoonlijke voorkeur). die hij gebruikt heeft om de motor te dyno testen.
hier werkt het MO-tec systeem in iedergeval wel goed op de ls7 motoren. maar ik heb ze ook al meerdere malen met een nieuwe motor zien klooien om dat ding aan de praat te krijgen. plus het neem niet weg dat een gehele conversie van het systeem en de inectoren pomp ecetera ecetera een vermogen kost.
ten opzichte van een AED road race carb die we al hadden en de pompen plus en een DR-Performance hahaha.
mischien in de toekomst
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Thing »

gelimiteerd en en bekrompen.. yeah right.. ik denk dat dat meer een puntje voor P-body zelf is.. hij kan er niets mee... niets ten nadele van Jim... maar je kan er 10x meer mee als met een holley systeem... holly is zelflerend.. hoef je alleen maar 2 pull's op een dyno te draaien of een half uurtje rij tijd is voldoende voor de lambda sonde om de hele computer in te regelen...
ik ben wat dat betreft goed op de hoogte... mede dankzij me maat (hts'er)

BTW die man heet gewoon clemmy... zo noemen wij hem ook als ie gewoon bier komt drinken...
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Thing wrote:gelimiteerd en en bekrompen.. yeah right.. ik denk dat dat meer een puntje voor P-body zelf is.. hij kan er niets mee... niets ten nadele van Jim... maar je kan er 10x meer mee als met een holley systeem... holly is zelflerend.. hoef je alleen maar 2 pull's op een dyno te draaien of een half uurtje rij tijd is voldoende voor de lambda sonde om de hele computer in te regelen...
ik ben wat dat betreft goed op de hoogte... mede dankzij me maat (hts'er)

BTW die man heet gewoon clemmy... zo noemen wij hem ook als ie gewoon bier komt drinken...
Thing wrote:gelimiteerd en en bekrompen.. yeah right.. ik denk dat dat meer een puntje voor P-body zelf is.. hij kan er niets mee... niets ten nadele van Jim... maar je kan er 10x meer mee als met een holley systeem... holly is zelflerend.. hoef je alleen maar 2 pull's op een dyno te draaien of een half uurtje rij tijd is voldoende voor de lambda sonde om de hele computer in te regelen...
ik ben wat dat betreft goed op de hoogte... mede dankzij me maat (hts'er)

BTW die man heet gewoon clemmy... zo noemen wij hem ook als ie gewoon bier komt drinken...
yes right!!. De bouwer werkt geregeld met Motec stuurd ook computers naar motec waar wachtworden in staan om ze open te breken(sommige andere motor bouwers proberen zo hun klanten te binden, vandaar ook dat het systeem is opgestuurd) door het engine manegment op slot te zetten wat verbonden is met alle eclectriese systeemen van de auto!!!.
wat betreft de holy system dat is niet diegeene die jy denkt dat het is. anyway Ik noem Clemmy DR-Performance waneer ik online ben als pr voor de man!!!. 8) ....
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Het suspention gedeelte waarvan we dachten dat het nog nooit op een USA muscle car was gebouwd. . Is dus wel op een muscle car gebouwd in de USA!!!, Maar voorzover wij weten pas 1 keer. dus worden wij(hopelijk) de tweede :lol: 8) Die van ons die geheel door Underground Metal works gefabrieseerd word heeft meer afstel mogelijkheden kan en wil er niet meer over zeggen dan dat het een echt MEGA Vet stukje Car Porn!!!!is..
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Ranch73 »

Indeed!! lust voor het oog ;)
Post Reply