Project ""RoadForce One""

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Ponti 73 wrote:Mooi spul, Dave. De wielen zitten echt hoog in het frame...
Ook die draagarmen, die geven heel veel vrijheid in het afstellen. Daar kun je volgens mij alle kanten mee op.

Ik heb nog wel een hele kleine tip voor je....
Image
ponti deze zijn te hoog!!!!! :lol:
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Ponti 73 »

roadrage david wrote: ponti deze zijn te hoog!!!!! :lol:
:lol:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Paar foto,s erbij
ImageImageImageImage
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by themidnightcruiser »

Waarom komt er geen direct stuurhuis in?

Voor de rest ziet het er goed uit jongûh..
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Corp »

en waarom niet ombouwen op front steer? Bij deflectie van ophanginsdelen/chassis krijg je door side loading met rear steer altijd meer input dan je met het stuur geeft, ofwel overstuur., Bij frt steer is dat net andersom, dat is een stuk eenvoudiger voor de rijder om te corrigeren en heeft een minder nerveus gevoel
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

themidnightcruiser wrote:Waarom komt er geen direct stuurhuis in?

Voor de rest ziet het er goed uit jongûh..
Thanks Midnight,wat betreft geen direct stuurhuis. omdat nascar en veel americaanse GT auto,s nog altijd met lossen stuurhuizen rijden.
Wat betreft front steering . vind het ook wel leuk om bepaalde dingen vitage te houden net zoals de starre achteras. En stuurhuis. Ook zijn we benieuwd hoe ver je een auto daar mee kan pushen.
Zo zien we in de gemengde races boven 4 liter zoals oa in de histo cup veel hedendaagse vooruitstrevende suspention upgrades die TOEN al aanwezig waren .Op bepaalde dingen ondergeschikt zijn in het totaal plaatje. plus waneer sucsesvol met vitage techniek heb je eventuele bragging rights die dat met zich mee brengt..
In teory kan je wel alles mega doen maar dat komt er in de practijk vaak anders uit.. En kan je dan beter een modernere race auto kopen/bouwen..
trouwens na overleg met verschilende mensen in de usa en de man die de auto nu bouwt en op de manier hoe de auto gebouwd word heeft de rear steering waneer de geometrie en alle andere dingen die daar aan mee komen kloppen volgens hun weinig tot geen nadeel.... Frapante is dat de meeste onder hun in dit geval niet echt fan zijn van directe steering boxen!!!!.waarom weet ik niet en boeit my ook niet eerlijk gezegt...
Dus we houden de starre achteras , rear steering, old school steering box . en het oude aangepaste subframe!!. en de kale body .. de rest word compleet custom en anders.....
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Speedy18 »

Mooi gezegd David! Het is mooi eens niet te horen dat zoals jij het maakt het beste en het snelste is... Iedereen zou het anders doen, en iedereen heeft er andere ideeën over....

Succes met de bouw, zo'n project is echt bewonderenswaardig!
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

wel Speedy 18 what can i say we agree!!!!!!!!.
In de loop der jaren leer je dat waneer mensen denken van alle ins en outs in teory te weten die mensen constand corigeeren and het beter denken te weten en ze op alles te wijzen wat beter is voor hun goed gevoel van superiorety. Dat daar vaak niet veel van over blijft, waneer je dan zelf heel vaak tussen de practijk boys hangt van old school tot upto date fast lane profesioneel FIA GT racen. Dat menig van die corigerende BS. in real life soms weinig tot geen stand houd.
Een paar jaar geleden2 om presies te zijn was de snelste histo cup gt mucle car 4 sec langzamer dan de langzaamste profesional gt3 en 2 classe auto op de red bull ring.. wetende dat die snelste gt mucle car heel veel tijd liet liggen met een mis match verhouding van een 650pk 5800 rpm 4.25 slag motor x 4 bak 1 op 1 x achter as ratio van 3.08 en 27 inch banden.... Dan kom je tot de conclusie dat waneer je zo,n wagen meer up to date brengt met een 6 bak dubbele overdrive. 3.73 achter as ratio ratio 4 inch stroke 700 hp motor 7300 rpm red line en een wat beter onderstel, betere remmen en er een profesioneele winnende GT1 winnende piloot in stopt de auto gewoon met het langzaamste gedeelte van het up to dat FIA GT klasses mee kan rijden en on a lucky given day in de midden moot....
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by MotiV8 »

Of oldskool voor elk circuit een ander diff steken... zoals de meeste oude rotten in het vak doen....( oa Spa 6hr weekend ).
Tja die rijke yuppen die alleen maar betalen & instappen hebben daar geen verstand van.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Speedy18 »

MotiV8 wrote:Of oldskool voor elk circuit een ander diff steken... zoals de meeste oude rotten in het vak doen....( oa Spa 6hr weekend ).
Tja die rijke yuppen die alleen maar betalen & instappen hebben daar geen verstand van.
Ik vraag mij af wie er op de 6 uur van Spa dan een diff om hangt, ik niet in ieder geval. En bij mijn weten rijden alle Shelby's en Falcons het hele jaar op alle circuits met een 3.50....
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by MotiV8 »

David Thomas om er één te noemen. Oude rot die de 6uur in z'n eentje reed. Capri in de Masters, Mustang in de 6uurs race.
En zo zijn er nog wel een paar. Heb er een hoop leren kennen daar en ben er aan een hoop voorgesteld.

Er is nogal een verschil of dat je Spa Francorchamps rijd, of dat je aan het spelen bent op Silverstone. Silverstone kan je makkelijk een langere overbrenging gebruiken. DIff steken mag ook in een homologatie eis. Andere transmissie niet ( Annex K )
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Daarom hebben wij gekozen voor een 6 bak dubbele overdrive 4e versnelling 1op1 3.42 OF 3.73 rear ratio 7300rpm. 700pk 700lbs TQ. 4 inch stroke. kan je op ieder cirquit uit de voeten qua snelheid en acseleratie... van zandvoord tot Monza..
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by takel »

gefeliciteerd met je 5000e post!
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Volgens my zijn we daar al overheen... :lol:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

MotiV8 wrote:Tja die rijke yuppen die alleen maar betalen & instappen hebben daar geen verstand van.

Motiv8 Zelfs de zogenaamde team bazen en de garages waar ze de auto,s preppen en of bouwen, lopen qua verbeterings techniek in de super moderne GT3/2 ZWAAR achter. Auto,s moeten niet te snel sneller gaan. hoe langzamer ze dit prosses kunnen houden hoe vaker de rijke juppen en millionair boys een up to date nieuw jaar auto aan schaffen waarbij ze 150 a 300.000 euro voor neer tellen. snelheids improvemend 1 a 2 tiende sec.
Of een carbon fibre inlaat manifold die er uit ziet als of het ontwikeld is door NASA. kosten 12.000 euro.
terwijl er geen milli seconden sneller word gereden. Ik heb daar geregeld en nog steeds in schok and awe rond gelopen hoeveel bakken geld over de brug gaat wat geen eene moer op leverd.
Word 1 door de FIA 2 door de fabrikanten 3 garage auto preppers 4 monteurs kunstmatig in stand gehouden. het moet dus geld op leveren..
Daarom is er homologatie . want jy kan voor 1/3 van de prijs een auto bouwen die net zo snel gaat....
Stond vandaag nog naast een 1.000.000 kostende Lemans GT3 corvette. met een 5 liter motor..... met zo,n duur spruit stuk max 6500 rpm. gekepen door de FIA regelemend. zo,n motor heeft het vermogen in het midden en boven in. komt eigenlijk pas los rond de 6000 tot 8000 rpm. word op dit momend op alle fronten voor bij gereden door de ferraries!!!!.. Om het maar niet te hebben over die belachelijke ap en alcon remmen mega over prijst. en lopen bij stilstand in de garage al mega aan!!. draaid 1/4 slag rond hoe hard je er ook een zwiep aan geeft!!. moet ook na iedere race vervangen worden!!!. dus werk voor de monteurs en geld voor parts ecetera ecetera...
Post Reply