Page 29 of 35

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 9:35 pm
by Peter Pontiac
http://scandc.com/new/

Nog beter, bel Mark Savitske eens op.
Hij is een beetje lang van stof maar weet er veel van en legt het duidelijk uit. Heeft mij in ieder geval prima geholpen met mijn Pontiac.



Goeie gasten uit Florida....Ik ken ze persoonlijk 8)
http://www.bmrsuspension.com/
Vraag naar Rich, he knows all about early camaro's

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 10:06 pm
by Ponti 73
Mooi spul, Dave. De wielen zitten echt hoog in het frame...
Ook die draagarmen, die geven heel veel vrijheid in het afstellen. Daar kun je volgens mij alle kanten mee op.

Ik heb nog wel een hele kleine tip voor je....
Image

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 10:16 pm
by roadrage david
Streetrod wrote:Netjes mag gezien worden :thumbs:

Waar kan ik pro touring spul halen voor een 68er camaro heb je www. aderessen
Street rod ondanks dat veel pro-touring parts van de verschilende bedrijven die net vermeld zijn, gebruikt zijn . zijn al die onderdelen ook verbouwd en gecustomized.. Wij zijn of gaan eigenlijk weer een stap verder dan de doorsnee cooky cutter pro-touring auto,s.. BMR/Detroid speed engeneering/ speed tech, zijn goede bedrijven.. Markus van Slaviske custom is the man to talk to... hij komt uit de roadrace scene...ponti73 Bwhahahah. geen zorgen we kunnen bij de 7cm ground clearens nog 5cm omhoog!!!! wat betreft de draag armen en geometry/afstelling. volgens de bouwer wil de auto dalijk bij het afremmen al de bocht door!!!..

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 11:08 pm
by Streetrod
Bedankt voor de adressen we zullen eens kijken, dave dit gaat ook geen gewone pro touring worden, geboord bb Chevy meen 470ci 550/600pk is een stockkar blok 4l80e en franklin achteras of zo iets.... nu wielen/remmen/ophanging/ plaatwerk RS spul zoeken, alles moet super matriaal zijn.

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 11:19 pm
by Corp
Mooi hoor alleen snap ik 1 ding niet, waarom pas je de instant centers en rolgeometrie aan met die extra lange balljoints, ik snap dat je dan ook een mooie soort dropspindel hebt en dat de bovenste arm tov de onderste mooi onder een grotere hoek komt waardoor het IC naar binnen komt ipv buiten de wagen en je camber neg. erbij komt als je inveert... alleen je laat alles verlassen, ik zou dan het frame aan hebben gepast en dan gelijk de hele spring pocket eruit zagen, daar je coil over plaatsen en dan een langere die door de bovenste arm steekt. Voordeel is dat de olie dan koeler loopt en vooral, dat de coil over dichter bij de fusee zit waardoor de shock & spring rate veel dichter bij de echte wheel rate zitten. Voordeel is dat het veel efficienter is, je hebt lang niet zo'n stijve shock en veer nodig en de respons is veel beter, tevens is de schokbrekerzuigerslag groter waardoor deze veel effectiever dempt, schokbrekers dempen dan veel beter dan over een heel klein beetje slag. D'r past makkelijk een narrow body schokbreker door die SC&C armen, Hier nog de oude pole position inc. wat SC&C over heeft genomen

Image

Image

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 11:45 pm
by roadrage david
Streetrod wrote:Bedankt voor de adressen we zullen eens kijken, dave dit gaat ook geen gewone pro touring worden, geboord bb Chevy meen 470ci 550/600pk is een stockkar blok 4l80e en franklin achteras of zo iets.... nu wielen/remmen/ophanging/ plaatwerk RS spul zoeken, alles moet super matriaal zijn.
Street Rod dat is goed om te horen voor remmen chek deze link http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... =3&t=80254

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Mon Apr 29, 2013 11:47 pm
by roadrage david
Corp wrote:Mooi hoor alleen snap ik 1 ding niet, waarom pas je de instant centers en rolgeometrie aan met die extra lange balljoints, ik snap dat je dan ook een mooie soort dropspindel hebt en dat de bovenste arm tov de onderste mooi onder een grotere hoek komt waardoor het IC naar binnen komt ipv buiten de wagen en je camber neg. erbij komt als je inveert... alleen je laat alles verlassen, ik zou dan het frame aan hebben gepast en dan gelijk de hele spring pocket eruit zagen, daar je coil over plaatsen en dan een langere die door de bovenste arm steekt. Voordeel is dat de olie dan koeler loopt en vooral, dat de coil over dichter bij de fusee zit waardoor de shock & spring rate veel dichter bij de echte wheel rate zitten. Voordeel is dat het veel efficienter is, je hebt lang niet zo'n stijve shock en veer nodig en de respons is veel beter, tevens is de schokbrekerzuigerslag groter waardoor deze veel effectiever dempt, schokbrekers dempen dan veel beter dan over een heel klein beetje slag. D'r past makkelijk een narrow body schokbreker door die SC&C armen, Hier nog de oude pole position inc. wat SC&C over heeft genomen
Wacht nou maar af..

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Tue Apr 30, 2013 4:08 pm
by mustang65
PFFFFF

Nog niet klaar??!?!?!

:lol: :lol: :lol:

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Tue Apr 30, 2013 5:06 pm
by roadrage david
look who is talking............

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Thu May 09, 2013 9:20 pm
by roadrage david
Update voor op hanging

Image
Image

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Thu May 09, 2013 9:32 pm
by Pontiacfanatic
Netjes hoor David.. kom schnell weer eens in Schiedam buurten.

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Thu May 09, 2013 9:36 pm
by roadrage david
LOL volgens my staat de auto dichter bij jou dan bij mij :lol:

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Thu May 09, 2013 10:11 pm
by Pontiacfanatic
Waar heb je em staan dan??? en ehh wat heb je nu in de box staan dan?

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Fri May 10, 2013 12:27 am
by Martin71RS
Hondevoer... :D

Re: Project ""RoadForce One""

Posted: Fri May 10, 2013 8:18 am
by roadrage david
Hhahahahahah de auto staat 10min voorbij bleiswijk . In de box staat nu een e38 750i .