'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Nu nog op zoek naar een alluminium Hemi onderblock, om vervolgens een twin turbo block van te gaan bouwen. En dan wordt er door pvz service een geheel custom chassis gebouwt.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Joost.... »

Wordt steeds gekker :lol: :thumbs:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Joost.... wrote:Wordt steeds gekker :lol: :thumbs:
Ja klopt helemaal :D :lol:
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by bezerk »

mag ik vragen wat voor budget je in gedachten hebt? echt een tof project!
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Aan prijzen moet je niet te veel denken, (als het natuurlijk maar haalbaar is) omdat je dan zo'n auto nog niet eens gewoon standaard zal gaan restaureren. :D
Maar een gaaf project word het zeker 8)
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

Mark Sulman wrote:Aan prijzen moet je niet te veel denken, (als het natuurlijk maar haalbaar is) omdat je dan zo'n auto nog niet eens gewoon standaard zal gaan restaureren. :D
Maar een gaaf project word het zeker 8)
maar dat 700 pk verhaal van je ,dat gaat niet meer op met een hemi twin turbo .
hoe kom je daar opeens bij ? en denk er nog maar eens goed over na want je gaat je vergissen in wat het alemaal gaat kosten :(
ik denk dat aleen de motor met efi syteem en diversen je 35,000 tot 40,000 euro gaan kosten .
een leeg alu 426ci blok kost al 4600 dollar . jesel tuimelaars 4500 ,callies kruk 1600 ,koppen 5000, drijfstangen 2000 ,zuigers 1500, turbo,s 2000 per stuk ,wastegate, en dumvalve,s ben je ook 1000 kwijt,headers ook een 1000 , dan komt er nog wat machinewerk bij kijken .en zo komt er nog veel meer bij waar je niet aan denkt . custom made efi intake voor een hemi 3500 trottle body 350 ,injectors computer 3000 .
en met dat vermogen wat die hemi gaat maken dan denk ik aan een (426) of zoiets met 2x80mm turbo,s 1800 pk ?
dat je achteras dat niet leuk gaat vinden ,wat denk je daar zelf van ??

ik zal je zeggen (ik begin er nooit meer aan ) ik kan niet in je portomonee kijken maar hier loop je op leeg .
ik weet er helaas alles van .
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by bezerk »

dat bedoel ik eingelijk een beetje, je kunt met een standaard 5.3 al gauw 700pk halen met wat aanpassingen. wat ik al eerder geschreven heb.
ik snap dat het je droom is om een vette bak te bouwen, en veel succes, maar twin turbo en bowties......dat is duuur, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur.
dus daarom dat ik het je vraag....

ik heb een '52'er helemaal opgeknapt en was niet duur. goede paintjob was het duurste.

succes en ik ga het volgen
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Martin71RS »

Mark, niet om bijdehand te doen..... maar heb je al een plan?
nu roep je steeds van alles het meest gekke wat je kan bedenken (en petje af als je t waar gaat maken!)

het beste is een goed plan te maken, alles op papier te zetten en je daar (zo veel mogelijk) aan te houden. Mijn wagen is niet half zo heftig als wat jij van plan bent, maar dat heeft al veel meer tijd en geld gekost dan ik had verwacht.

Ik wil niet zeggen dat ik het beter weet maar zie dit als een goedbedoeld advies van een ervaringsdeskundige :?

Achterklok is nice 8)

Martin
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

ik ben zelf al van af af 2006 onderdelen aan het kopen , en ben er nog steeds niet .
en ik investeer heel veel geld in dat hok :P aleen de bak met gearvendors en pedalshifters 10,000 euro :( daar had ik ook een mooie golf voor kunnen kopen . .
als geld geen probleem is dan is het wat anders . als ik toen geweten had wat ik nu weet ,dan kocht ik op ebay een compleet c5 of c6 chassis en bouwde dat onder mijn auto .
dan had ik inmiddels al lang weer gereden ,en veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uitgeweest .
je zal door hele diepe dalen moeten gaan eer dat je er bent .
zelfde verhaal met die motor , ga eerst maar eens uit zoeken wat je in die motor gaat stoppen .daar ben ik zelf bijna een jaar mee bezig geweest .er zijn een paar cruciale dingen bij een turbo motor waar ze op stuk gaan lopen (ga maar eens uit zoeken wat dat is )
ik zou lekker een blok kopen bij nelson , want zelf ga je ook naar die bedragen toe .
en dat blok van hem bouw je in en je kunt gaan rijden, en zelf ben je nog weken (maanden)
aan het finetunen .en je krijgt het nooit zo goed af gesteld als een expert met een motordyno.
je zal die idee,en hebben opgedaan toen je mijn auto hebt gezien .om het net weer iets gekker te doen , je bent straks 70,000 euro kwijt voor de auto als je dat redt .dan heb je 1800 pk ,maar je wilt aleen op straat rijden :cry: mijn bedoeling is om er af en toe wat dragraces mee te rijden ook (wat moet je anders met dit enorme vermogen ) . ik zou nog even goed achter mijn oren krabben en wat aan nemen van andere mensen voor je aan dit verhaal begint want als je op de helft bent kun je niet meer terug .

ik wens je heel veel sucses met de bouw ( zal je echt nodig hebben ) maar je zal nog eens terug denken aan wat ik hier hebt geschreven .
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by bezerk »

hier proof dat je ook voor een budget hard kan knallen


en hier nog een keer.




maar ben het helemaal met elcamino59 eens. dikke bakken bouwen kost geld, en als je er naar 5 jaar genoeg van hebt, raak je hem nooit meer verkocht voor het bedrag wat er in zit.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by bezerk »

standaard 5.3 vortec blok met 6.0 lsx koppen om de compressie te verlagen. en een andere nokken as. heb je voor rond de $2000.- een blok waar je een turbo aan kan hangen, knalt ie vroeg of laat. haals je voor $1000.- weer een ander onderblok
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

bezerk wrote:
maar ben het helemaal met elcamino59 eens. dikke bakken bouwen kost geld, en als je er naar 5 jaar genoeg van hebt, raak je hem nooit meer verkocht voor het bedrag wat er in zit.
ik ben het ook al lang zat ,het gaat mij ook alemaal veel te lang duren . maar ik bijt nog even door ( 1 jaar ) of 3 en dan is tie klaar .
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Misschien dat zoals jullie nu allemaal praten ik toch iets te gek ga denken :oops: . Een Hemi block is wel een wens van mij en vooral om er zelf 1 te bouwen.

Misschien dan maar eens over denken om gewoon een kale Hemi te bouwen zonder twin turbo. Past misschien ook wel beter bij de rest van mijn stijl van de auto.

Hier misschien ook nog goede ideeen over? Hoe de hele auto worden moet heb ik wel precies in me hoofd, alleen de motor is van het begin af aan al een moeilijk punt om een beslissing te maken.

Dat hadden jullie waarschijnlijk wel al door :lol:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Martin71RS »

effe een snelle "google"
http://www.bouchillonperformance.com/P5153312_13.asp
ook $30.000 en 650+PK...wel all alu blok 8)
moet je alleen nog effe zorgen dat de brandstof op een of andere manier erin komt

ken t bedrijf verder niet, maar geeft denk wel een idee...
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

nee dat hadden we nog niet door :? :lol: je springt van de hak op de tak .
en een twin turbo kan je overal op bouwen ,ik probeer je aleen te wijzen op alles wat er nog bij komt kijken .
Post Reply