Auto rollen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Auto rollen

Post by rulez »

schijnbaar is het ook beter om na een regenbui te verven omdat er dan minder stof in de lucht zou zijn.

Wellicht wel handig om (als je buiten verft en moet drogen) om er een tentje overheen te plaatsen.

Wellicht een oude bungalowtent.....?


veel schuur, plamuur en verfplezier.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Auto rollen

Post by LeonW »

Ik heb het ook naar aanleiding van de "50 dollar job" gedaan. Wel dan een volvo 245, maar dat maakt niets uit.
Ik heb ook rustoleum combi-color gebruikt, en flink verdund met white spirit. In totaal 5 lagen. Je ziet niet dat het gerold is, wel wat matter dan gespoten natuurlijk. Geen sinaasappeltjes of rolbanen. Ik heb het nog nat nageschuurd met 2000 nat, en daarna gepolijst met groene commandant. Het resultaat was gewoon netjes!

Succes ermee!

Grt Leon
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Auto rollen

Post by johnny »

LeonW wrote: en flink verdund met white spirit.

i.p.v. white spirit kun je er ook een flinke scheut Owatrol inkiepen.....verf vloeit dan veel mooier uit, nadeel is dat het ietsje langer duurt voor het droog is, White Spirit begint gelijk te verdampen, is immers een oplosmiddel...
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

ff vraagje. Ik ben inmiddels ook aan het rollen. Ik heb Combicolor gekocht. Nu is de verdunner van combicolor nogal prijzig. 15,- per liter.

Ik lees hier iets over white spirit? wat is dat en waar ke je het kopen?

Op amerikaanse forums hebben ze het over thinner die dan wel 100% mineral moet zijn? wat bedoelen ze dan?
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Auto rollen

Post by johnny »

White Spirit zeggen ze in Belgie en Frankrijk tegen terpentine, met thinner op een amerikaans forum bedoelen ze verdunner en als dat mineraal moet zijn dus zeker geen synthetische thinner gebruiken, denk dat ze gewoon terpentine of wasbenzine bedoelen....
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Auto rollen

Post by BigBlockMopar »

Formido -> Gold Circle (=Sigma) -> Zijde-/ of glans-verf nemen op Terpentine-basis.

= rollen zonder strepen.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Auto rollen

Post by pintor »

peut noemen ze het ook wel eens. en beetje dekmaraak is ook aan te bevelen om er door heen te gooien.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

pintor wrote:peut noemen ze het ook wel eens. en beetje dekmaraak is ook aan te bevelen om er door heen te gooien.
oke dan! Peut is toch gewoon terpentine...top! scheelt weer in de centjes...bedankt!

hopelijk blijft het droog, ga ik vanvonf ff tweede laagje op het dak gooien....

ps. ik heb inmiddels de zaak afgetaped! ;-)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Auto rollen

Post by Stimpy »

En als je er nou ook gelijk wat aluminiumvijlsel door gooit dan heb je ook gelijk flakes.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Auto rollen

Post by Lennard »

dacht dat je dan metallic kreeg :P

Groeten lennard
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Auto rollen

Post by warriorair »

Metallic =kleine stukjes aluminium
Flakes =GROTE stukjes aluminium

Verdunnen met benzine kan ook is maar iets van 1.60 per liter ! tegenwoordig bij sommige soorten verf ook met water mogelijk ,kost bijna niks.
Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

ik neem de auto tussen de lagen af met amoniak om hem te ontvettten? is dat nou goed? of beter toch met iets anders afnemen?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

btw, het gaat goed mer amoniak. wilde ik dff terugkoppelen

beste resultaat met rollen heb ik tot nu toe met 25% verdunnen door de verf. redelijke dekking en praktisch geen lopers of uitzakkers.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

toen het begon te regenen bood een maatje van me aan om bij hem binnen te komen staan. HEEL TOF!

en als ik dan toch binnen sta, meteen maar ff grondig aangepakt dan.
bumper eraf,
chromen strips aan de voorkant eraf,
running boards eraf,
chromen strips aan de wielkasten eraf,
chromen strip bij achterlicht eraf,
achterlichten eruit
knipperlichten eruit

gat in achterschem gerepareerd, gaten in achterdeur gerepareerd.

en het schiet al aardig op.

zitten nu 4 lagen wit op de bovenkant en eindelijk dekt het, dus dat is klaar. en er zit nu de eerste laag zwart op...ik vind hem er echt bruut uit gaan zien.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image

achterbumper moet er nog ff af om dat rode ding tussen bumper en chassis goed te kunnen verven.

Image

Image

hij ziet er trouwens heel stoer uit zo zonder de runningboards. misschien laten we die er wel vanaf. Moet ik alleen wel ff ander opstapje vinden. Anders komt oma de auto niet in...hahahah...

iemand een idee daarvoor?
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Auto rollen

Post by RobDodge »

kikkegek wrote:
oke dan! Peut is toch gewoon terpentine...top! scheelt weer in de centjes...bedankt!
Nee, nee, nee, Peut is petroleum! Da's voor kachels, lampen, en platjes verdelging. ;)
Post Reply