Fedex bezorgd

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Fedex bezorgd

Post by Jeroen_Sp »

Vandaag mijn radiator binnen gekregen...zit deze in een zwaar gehavende doos. Getekend onder protest :box very bad conditon, wet.

Meteen een mail naar rockauto gestuurd waar ik de radiator had besteld dat ik dit niet vind kunnen...
Moet ik nog iets doen?

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fedex bezorgd

Post by sjak_brak »

Even wachten op reactie van rockauto, zij zijn de vrachtbetaler.

Hoe is de inhoud eraan toe?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Fedex bezorgd

Post by Jeroen_Sp »

Inhoud lijkt op het eerste oog goed, kan geen beschadigingen zien. het is een radiator, dus kan zo lek zijn. Morgen ga ik deze inbouwen en dan weet ik het zeker.

Mail is gestuurd naar rockauto heb terugbetaling verzendkosten geeist (90 euro), zal wel laten weten hoe het afloopt.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fedex bezorgd

Post by sjak_brak »

Ik zou nog heel even wachten met inbouwen tot je reactie hebt van rockauto.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by Texas Boy »

We krijgen bijna dagelijks beschadigde dozen binnen en gaat dan weer terug naar de leverancier, word je soms wat moe van :(
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by Continental Kid »

Texas Boy wrote:We krijgen bijna dagelijks beschadigde dozen binnen
:eek:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by Texas Boy »

Reden is dat dozen gewoon los staan in de Fedex en UPS trucks en ook in de loodsen gaat men vrij ruw om met de dozen, vooral de grote en zware. We trekken dus elke doos open en checken de inhoud, 90% is goed en 10% gaat retour afzender.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by johnny »

mailtje met foto naar Rockauto, krijg je zo een nieuwe.....kennis van me heeft het al een paar keer gehad, word niet over geluld, direct een nieuwe...geen gezeik....zelf heb ik het nog niet gehad...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fedex bezorgd

Post by sjak_brak »

Texas Boy wrote:Reden is dat dozen gewoon los staan in de Fedex en UPS trucks en ook in de loodsen gaat men vrij ruw om met de dozen, vooral de grote en zware.
Idd.

Los daarvan, de verpakking van veel leveranciers laat vaak te wensen over vind ik. Ik werk zelf in de transportschade-branche dus ik durf gerust te stellen dat ik wel een idee heb waar ik het over heb hier :)

Soms is het onverschilligheid. Maar vaak ook is de oorzaak terug te voeren tot een kosten-kwestie. Een radiator van 100$ gaat men nu eenmaal niet verpakken in een kist van 50$ waarvan het inpakken een half uur kost. Dan neemt een leverancier eerder een schaderatio van een paar % voor lief.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by Texas Boy »

Klopt, gisteren binnen van OPGI, ook geen kleine jongen maar verpakt regelmatig erg slecht, in dit geval in een slappe doos met sierstrips en een hoop zwaarder spul ertussen, logisch resultaat, alle strips vol deuken en krom. Je belt ze, ze mailen gelijk een return label, gewoonste zaak van de wereld. We doen erg veel Rockauto en deze jongens hebben elke keer wat nieuws, maar gaat gelukkig meestal goed :)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Fedex bezorgd

Post by Jeroen_Sp »

Heb een mooie deal kunnen maken met rockauto. De radiator had een paar kleine beschadigingen maar niks ergs.
Ik ben er blij mee nu.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Fedex bezorgd

Post by Texas Boy »

Dit krijgen we vaak binnen van die leuke grote dozen van LMC trucks, vandaag gelukkig onbeschadigd.

Image

Zit van alles in

Image

Image

LMC verpakt wel goed, vaak zijn de transporteurs die de schade toe brengen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Fedex bezorgd

Post by Jeroen_Sp »

Vorige issue is goed opgelost met Rockauto, was blij met een passende oplossing.

Had laatst voor een andere lincoln weer een radiator besteld, vandaag binnengekomen. Kom ik er helaas NA accepteren van het pakket achter dat er een klein gaatje in de doos zit. Helaas is de waternek hierdoorheen gekomen en dus afgebroken. Baal als een stekker....gewoon weer hetzelfde. Ga er wel vanuit dat dit ook weer goed opgelost gaat worden met rockauto.
Dit keer bezorgd door TNT

De doos waar je zo niks aan zag:
Image

Toch een kleine schade:
Image

Afgebroken nek:
Image
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Fedex bezorgd

Post by Joost.... »

Dat is toch ook belachelijk dit soort dingen. Het probleem zit m in de mentaliteit van tegenwoordig, niemand geeft ene fuck meer ergens om lijkt het wel. Ik zie niet in hoe iets kapot kan gaan als het normaal opgepakt, vastgezet en behandeld wordt door iedereen...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fedex bezorgd

Post by sjak_brak »

Die radiator is ook niet bepaald transportgeschikt verpakt, als er niet eens een stuk piepschuim op de hoeken en uitstekende delen zit.
Post Reply