Need some help..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Miss-Maris
Posts: 13
Joined: Tue May 17, 2011 10:45 am

Re: Need some help..

Post by Miss-Maris »

Toppers hierzo! Bedankt!
@Lennard, ja ik kreeg al de tip om eens bij een meeting te gaan kijken en dat ga ik ook zeker doen..
Hoorde dat er 12 juni één was??
ayla wrote:Sjezus Mariska, ben jij een lekker wijf ofzo?
Je hebt in 2 dagen een hoop vrienden erbij gekregen...
Nee ben gewoon heel aardig.
TheBigE wrote:Als je een V6 neemt zijn ze nog redelijk zuinig ook, een V8 zal wellicht wat meer gebruiken.

E
Als ik dan toch voor me droomauto ga, dan maar gelijk voor een V8, don't you think? ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Need some help..

Post by sjak_brak »

Miss-Maris wrote:kreeg al de tip om eens bij een meeting te gaan kijken en dat ga ik ook zeker doen..
Hoorde dat er 12 juni één was??
viewforum.php?f=5
tip:
viewtopic.php?f=5&t=70129
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Need some help..

Post by BigBlockMopar »

:D

Dan heb je ook nog een verschil tussen diverse V8-motoren. Het meeste zijn namelijk 'small blockjes', die gaan over het algemeen tot zo'n 350cubic inch (5.7 Liter), maar daarnaast heb je ook nog big block motoren, die tot wel 7 of 8 liter motorinhoud gaan.
Als je eenmaal het verschil heb gevoeld tussen de 2 dan weet je dat je 'droom auto' gewoon een bigblock auto wordt natuurlijk.... 8)
Zo'n small block motortje is daarintegen wel grappig voor dagelijks verkeer en met name met slecht weer ofzo, want dan hou je nog wat tractie over namelijk door het gebrek aan koppel in de motor :)

Iedere eerste zaterdag van de maand is er in Den Haag de Saturday Night Cruise in Zichtenburg waar honderden Amerikanen naar toe komen altijd.
Iedere eerste zondag is er bij Muiden een meeting waar ook honderden Amerikanen op af komen, dit zijn bij uitstek de 2 beste meetings om je eens goed te oriënteren wat je zoal leuk vind.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

ppf, die ouwe big blocks hebben een te hoge compressieverhouding voor onze europese brandstof, small block is the way to go :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Need some help..

Post by sjak_brak »

Nee hoor, zon bigblock doet het perfect op LPG, lekker knallen voor 60 cent per liter :)
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Need some help..

Post by kn@pestaart »

Een te hoge compressie snap ik, maar een te hoge verhouding? :?:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

kn@pestaart wrote:Een te hoge compressie snap ik, maar een te hoge verhouding? :?:
aw weet ik veel, ik doe in speelgoed :D

maarre, spreek je niet van een verhouding als je spreekt over (bv) 12.5:1?
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Need some help..

Post by Continental Kid »

BigBlockMopar wrote:Als je eenmaal het verschil heb gevoeld tussen de 2 dan weet je dat je 'droom auto' gewoon een bigblock auto wordt natuurlijk.... 8)

Yep. En wat die tractie betreft: met mijn 460 bigblock kon ik afgelopen december zowat stationair uit de sneeuwhopen wegrollen, geen winterband voor nodig, zoveel koppel, no sweat. Zelfde geldt voor de denkbeeldige aanhanger: stationair rolt-ie hem al van zijn plek met zo'n oceaan van koppel bij lage toerentallen.

[Da's andere koek dan zo'n hagelnieuwe Chevy 'Spark' driepitter zenuwenlijer . . . (puke)]

Het is zoals de Old School Amerikaan zegt: "There's NO substitute for bigblock torque and muscle, PERIOD." :D

Toch zijn er uitzonderingen op de regel: met een 350 smallblock in een body die grofweg 800kg minder weegt, proef je dezelfde sensatie, het vraagt alleen om een gevoeliger rechtervoet in zo'n situatie.

:)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Need some help..

Post by BigBlockMopar »

Continental Kid wrote:Toch zijn er uitzonderingen op de regel: met een 350 smallblock in een body die grofweg 800kg minder weegt, proef je dezelfde sensatie, het vraagt alleen om een gevoeliger rechtervoet in zo'n situatie.

:)

In normaal weer zal in diezelfde 800kg minder wegende auto een bigblock veel leuker tot z'n recht komen :D
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Need some help..

Post by lowrida »

Bigblocks roeleren forsch hard! :thumbs:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

zo groot zijn die verschillen toch niet? mijn small block zou zo'n 500/550 nm koppel hebben, zit een big block daar nog zover boven?

ja, offtopic :D
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Need some help..

Post by Continental Kid »

BigBlockMopar wrote:In normaal weer zal in diezelfde 800kg minder wegende auto een bigblock veel leuker tot z'n recht komen :D

Over total control gesproken . . . :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Need some help..

Post by BigBlockMopar »

Bij echte motoren wordt koppel in ft/lbs weergegeven... :P :D
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

pff, lage toere trekkers
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Need some help..

Post by lowrida »

Als ik hoog in toeren wil janken koop ik wel een honda civic! :D
Post Reply