Need some help..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Miss-Maris
Posts: 13
Joined: Tue May 17, 2011 10:45 am

Need some help..

Post by Miss-Maris »

Helloo everybody!

Ik zal me even voorstellen: ben Mariska, nieuwe op dit forum!

Dankzij mijn eerste vriendje ben ik fan geworden van Amerikaanse wagens.
Zelf rijd ik nu in een renault clio van mijn moeder, maar omdat het de laatste tijd goed gaat met werk, ben ik van plan om mijn eerste eigen auto te kopen..
En ja; je raad het al; ik wil een Amerikaanse!

Nu ik mijn eerste vriendje niet meer spreek (haha), en verder weinig mensen in mijn omgeving hebben die mij advies hierover kunnen geven, trek ik maar even de stoute schoenen aan en meld ik me aan bij dit forum, met de volgende vraag:

Hebben jullie voor mij advies wat voor auto ik zou moeten kopen als eerste auto? En waar moet ik in hemelsnaam op letten als ik bij zo'n auto ga kijken? Kan ik ook iemand "inhuren" die er verstand van heeft en mee gaat? :oops:

Ik reis veel voor mijn werk, dus hij moet betrouwbaar zijn.. Ook het liefst op LPG..
Weinig wegen belasting.. En wat is een redelijke auto rond de 5000/6000 euro?

Pff ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken! :oops:
Hoop dat jullie mij wat nuttig advies kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
Mariska
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Need some help..

Post by Corp »

6000 euro, betrouwbaar, op gas & belasting vrij? Gaat moeilijk worden,
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Re: Need some help..

Post by MopariO »

:D ten eerste, Welkom!
en ten tweede, pak een bakkie erbij en hou dit topic in de gaten :lol: :lol:

Aloha Mario
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Need some help..

Post by BigBlockMopar »

Hallo Mariska, hier is je 2e vriend! Maar er zullen er nog wel een paar meer volgen hier denk ik zo... :P :D :D

Je moet voor jezelf eerst een beetje bepalen welke type auto's je zoal leuk vindt. Daarna kan je wat beter en gerichter zoeken naar een betaalbaar model.
Auto's zijn er in alle soorten en prijzen. De prijs wordt in eerste instantie gezet door het type auto, het jaartal, de staat van de auto en uiteraard ook hoe gewild of soms hoe zeldzaam deze is.

Wat voor soort/type auto's vind je leuk?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Need some help..

Post by sjak_brak »

Corp wrote:6000 euro, betrouwbaar, op gas & belasting vrij? Gaat moeilijk worden,
Valt wel mee.

Informeer eens naar deze, top-wagen!
viewtopic.php?f=3&t=71303
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

Miss-Maris wrote:En wat is een redelijke auto rond de 5000/6000 euro?

een vw golf :D

(ouwe) amerikanen zijn te duur in gebruik om veel mee te rijden en gaan te vaak stuk
Last edited by gerrutcamaro on Tue May 17, 2011 11:26 am, edited 1 time in total.
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Need some help..

Post by DannyL »

Een leuk malibutje moet toch ook wel kunnen voor die prijs... of gewoon op dit forum de mooiste auto uitzoeken en gaan daten :P
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Need some help..

Post by Supervaags »

als je al het onderhoud uit moet besteden zou ik er goed over nadenken als je dagelijks er op moet kunnen rekeken.
geef niet je hele budget uit aan de auto maar houd wat achter de hand voor het onderhoud.

verder zal er vast wel iemand van hier met je mee willen ;)
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Need some help..

Post by Thing »

Herman.... Jij als zelfbenoemde 2e vriendje... Zou jij dan niet je daily mopar A-body afstaan aan die meid??
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Need some help..

Post by BigBlockMopar »

Afstaan... :eek: :x
Wie zegt trouwens dat die Dart van mij al betrouwbaar is dan? Ik heb er zelf pas exact 10 meter in gereden tot nu toe :D :D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Need some help..

Post by Thing »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Leonpluym
Posts: 227
Joined: Sat Jan 10, 2009 6:28 pm

Re: Need some help..

Post by Leonpluym »

Ik weet uit ervaring dat Mariska's en El Camino's heeeeel goed samen gaan 8)

:D


Enne,.. welkom hier!
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Need some help..

Post by Caddy_v8 »

Welkom Mariska.

Zoals hierboven al aangegeven zullen we eerst iets meer info nodig hebben. Welk soort auto zoek je?

Maar in het algemaan zou ik zelf gaan voor een Chevrolet Malibu of Caprice. Degelijke wagens waarvan de meeste onderdelen goed verkrijgbaar zijn voor een normale prijs.

Maar bij oude auto's die dagelijks gebruikt worden moet je natuurlijk altijd een potje achter de hand hebben voor onverwachte uitgaven...
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Need some help..

Post by Thompson »

Wat zijn je wensen behalve dat aan de auto? Met die eisen is het opzich wel mogelijk een auto te vinden maar als je het een ongelooflijk lelijke wagen vind heb je er nog weinig aan. Je zou bijvoorbeeld eens naar deze camaro kunnen kijken;

http://link.marktplaats.nl/413270569

Is van iemand hier op het forum (staat hier ook te koop, maar kan het topic zo gauw even niet vinden).
Ligt dan wel geen LPG in maar je houdt in principe nog 1500 euro budget over voor eventuele onverwachte dingen en die LPG installatie kan dan altijd later nog.

Zo'n 3rd gen F-body (firebird/camaro) zijn ook veel onderdelen voor te vinden en er zitten hier op het forum veel mensen met verstand ervan die je bij eventuele problemen kunnen verder helpen zodat je wellicht niet alles hoeft uit te besteden.
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: Need some help..

Post by DR Olds »

staar je niet blind op een fotootje jongens. :lol:
Post Reply