Need some help..

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: Need some help..

Post by nova68 »

heey,
Na persoonlijke ervaring met een amerikaan als daly driver (een caprice 1979) was ik daar vanaf gestapt aangezien het in de winter niet te doen was, hier en daar komt er toch vocht in en je komt altijd dingen tegen die je net nodig hebt zoals je verwarming die ineens kapot gaat.

heb nu een klein autootje om naar me werk te rijden (scheelt ook weer in de portemonnee aan brandstof) en toch een yank voor de hobby. En dat bevalt beter dan een yank als daly driver. Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Gr. Jeroen
Miss-Maris
Posts: 13
Joined: Tue May 17, 2011 10:45 am

Re: Need some help..

Post by Miss-Maris »

Ik hou ook wel van vieze handjes, maar ik vind het nog veel lekkerder om mannen te zien zweten boven de motorkap. :lol:
Amen.
Miss-Maris
Posts: 13
Joined: Tue May 17, 2011 10:45 am

Re: Need some help..

Post by Miss-Maris »

nova68 wrote:heey,
Na persoonlijke ervaring met een amerikaan als daly driver (een caprice 1979) was ik daar vanaf gestapt aangezien het in de winter niet te doen was, hier en daar komt er toch vocht in en je komt altijd dingen tegen die je net nodig hebt zoals je verwarming die ineens kapot gaat.

heb nu een klein autootje om naar me werk te rijden (scheelt ook weer in de portemonnee aan brandstof) en toch een yank voor de hobby. En dat bevalt beter dan een yank als daly driver. Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Gr. Jeroen
ja I know, mijn ex had 2 chevies en een dodge..
Niet erg prettig in de winter, maar hey; dat moet je er voor over hebben!

Inderdaad slim om een klein autootje voor erbij te hebben, maar mij kennende; als ik mijn droomauto heb kan ik die toch niet laten staan, waar ik ook heen ga! :oops:
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: Need some help..

Post by camino-danny »

Miss-Maris wrote: Inderdaad slim om een klein autootje voor erbij te hebben, maar mij kennende; als ik mijn droomauto heb kan ik die toch niet laten staan, waar ik ook heen ga! :oops:
dat probleem heb ik ook, heb een corsatje voor naar het werk.
zodra ik thuis ben spring ik altijd meteen de camino in :D
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Need some help..

Post by gerrutcamaro »

maar je hebt wel wat om op terug te vallen als de amerikaan stuk is, persoonlijk vind ik mijn trans am ook lang zo prettig niet rijden in de regen, vind er dan niet veel aan dus kan ik net zo goed de golf nemen

filerijden met de trans am is ook bout, krijg na en tijdje een lamme poot vd koppeling
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Need some help..

Post by camino59 »

Welkom,

Heb ook een yank als daily gehad waar ik iedere dag mee naar het werk reed. Winter en zomer.
Ging goed. Bij eentje van de drie die ik had kwam inderdaad veel vocht naar binnen in de winter. Dat kwam voornamelijk doordat de vorige eigenaar had liggen klote met het vinyl dak, waardoor raamstrips niet goed aansloten en ook door de droge rubbers. Het was ook een vierdeurs hardtop model (dus zonder stijlen) op die plek sloot het ook allemaal niet goed meer af.
Maar met goed onderhoud kun je er toch goed iedere dag zonder veel problemen mee rond tuffen.

Heb nu geen yank, vanwege verbouwingskosten, maar een kleine belastingvrije jap. Lekker cheapy en zuinig.
Wil hem een beetje "Old skool" maken. Ziet het er allemaal wat beter uit dan het smerige poepbruine kleur uit die tijd. :P

Succes met zoeken.

Gr. Nico
Steeg
Posts: 273
Joined: Mon Nov 28, 2005 11:09 pm

Re: Need some help..

Post by Steeg »

Erik Firebird wrote:Aris?
als jij toch een toyota Y-aris hebt gekocht..... :D ...geef die vuurmus dan aan dat meisje....

Oja welkom hiero meid !
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Need some help..

Post by Continental Kid »

Miss-Maris wrote:Inderdaad slim om een klein autootje voor erbij te hebben, maar mij kennende; als ik mijn droomauto heb kan ik die toch niet laten staan, waar ik ook heen ga! :oops:

That's the spirit! Zo komt je droomauto steeds dichterbij! Doe zelf alweer jaren niet anders: dagelijks 100km met mijn eigen droomauto, nu de Continental Mark IV. Bijkomend voordeel is dat je al rijdend elk onregelmatigheidje METEEN opmerkt. Qua rijbeleving is zo'n oude Amerikaan nergens mee te vergelijken, verslavend, en al het andere is wat mij betreft een complete afgang al vanaf het moment dat je instapt - nieuw of gebruikt! (Vertrouw er maar op dat ik door door de jaren heen tot en met heden met letterlijk ALLES heb gereden).


"En dat is nou net waar de schoen vaak wringt. De meesten staan een goed deel van het jaar in de stalling mooi te zijn voor die enkele mooi-weer-rijders-dag, vaak met achterstallig onderhoud. Geen probleem, totdat je er dagelijks mee gaat rijden, de ultieme proeve van conditie en betrouwbaarheid."
Dus kan ik hier de tip uithalen dat ik beter een auto van een liefhebber die dagelijks rijdt kan kopen dan bij een handelaar?



Allebei kan ook, Maris. Die Eldorado uit mijn linkje is zo'n voorbeeld van een dailydriver EN liefhebber als vorige eigenaar die nu in consignatie bij een handelaar staat. Ken deze auto door en door, PM maar gerust als je daar alles van wilt weten. Heeft qua stijl ook wel wat weg van mijn Conti.

Het grootste probleem van lange stilstaanders is de AFDICHTING van inlaat tot en met uitlaat en automaat. De pakkingen drogen door jaren stilstand uit, en zodra er veel mee gereden wordt, gaat-ie aan alle kanten lekken als een zeef. Een pakkingsetje kost haast niks, maar de vereiste arbeid om hem weer kurkdroog te krijgen is dan naar verhouding gigantisch.


Nogmaals suc6 met de jacht en welkom hiero!

Groet, Theo

Wereldtopic, DIT. :)
Last edited by Continental Kid on Wed May 18, 2011 10:24 pm, edited 2 times in total.
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Need some help..

Post by ayla »

Sjezus Mariska, ben jij een lekker wijf ofzo?
Je hebt in 2 dagen een hoop vrienden erbij gekregen...

Groet ron (hobby chevy K 30, daily VW Passat 2010)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Need some help..

Post by sjak_brak »

Continental Kid wrote:Het grootste probleem van lange stilstaanders is de AFDICHTING van inlaat tot en met uitlaat en automaat.
Wat dacht je van de remmen...
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Need some help..

Post by Continental Kid »

Yep, HRM, stuurpomp en hydraulische danwel vacuum bekrachtiger incluis. Langer rijdend maak je het allemaal mee. Maar het weegt (wat mij betreft) niet op tegen genoemde rijbeleving. :D

Vergat nog iets vitaals: de onvermijdelijke distributie . . . de lijst wordt langer . . . :o
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Need some help..

Post by Lennard »

als ik jouw was zou ik eerst eens gaan kijken op een meeting of iets dergelijks om te kijken wat je het meeste aanstaat voor soort/model auto's
en dan verder gaan zoeken naar iets in goede staat dat in het budget past.

Groeten lennard en suc6 :thumbs:
ebbetje
Posts: 199
Joined: Tue May 10, 2005 9:15 pm

Re: Need some help..

Post by ebbetje »

Gewoon voor een Caprieske gaan rond '84-'86.Lekker belastingvrij,ruim,alles erop en eraan,LPG-tje erin en cruisen maar.De techniek is simpel en onderdelen in overvloed.Ook nog eens een TH700 eronder dus(relatief) weinig toeren en dus op de snelweg ook nog redelijk zuinig.Ik heb er zelf 2 gehad en er zijn best wel nette te vinden voor een redelijke prijs...en ja,alles kan een keer kapot gaan zelfs van een nieuwe auto.Eventueel wat dikke wielen eronder en een andere uitlaat en je hebt een hoop bekijks en het rijd gewoon heerlijk.

Greetz Erik.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Need some help..

Post by kn@pestaart »

camino59 wrote:..... raamstrips...... de droge rubbers..... hardtop ....... Lekker cheapy en zuinig.
Het niveau daalt :D

Welkom.
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Need some help..

Post by TheBigE »

Mijn meisje rijdt nu al weer 4 jaar probleem loos in haar 96'er mustang.
Zijn leuke auto's om te zien, niet duur in aanschaf en ook wegenbelasting is goed te doen.
Rijdt op zich prima.
Als je een V6 neemt zijn ze nog redelijk zuinig ook, een V8 zal wellicht wat meer gebruiken.

E
Post Reply