Oldtimer Verzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by kn@pestaart »

Dat zou je moeten vragen... Ik heb mijn motor als eerste voertuig en mijn Van als oldtimer... Ik zou wel mijn no c;aim kwijtraken als ik mijn Van als eerste voertuig en oldtimer zou doen... Kzit bij RVS.....
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by ThA CoPyCaT© »

GTO-m4rque wrote:http://www.diks.nl
Diks is kut, want de mensen aan de telefoon hebben geen verstand van verzekeringen.
De maatschappij waarachter zij zich verschuilen (Voogd & Voogd ?!) trouwens ook niet of ze doen alsof.
Ben nu al 1½ maand bezig mijn polis kloppend te krijgen, heb inmiddels al 50 telefoontjes met ze gepleegd, en er klopt nog steeds geen hol van.

Ik houd m'n hart vast tot de dag dat ik schade rijd en ik de schade bij ze claim... :?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by sjak_brak »

ThA CoPyCaT© wrote: Ben nu al 1½ maand bezig mijn polis kloppend te krijgen, heb inmiddels al 50 telefoontjes met ze gepleegd, en er klopt nog steeds geen hol van.
Ophouden met bellen. Alles schriftelijk vastleggen. Aangetekend briefje met ontvangstbevestiging sturen, met daarin alle correcte details, en sommer ze de polis navenant aan te passen. Geef ze een termijn waarbinnen ze de boel geregeld moeten hebben. Uitdrukkelijk vermelden dat je aanhoudend foutieve polis als contractbreuk zal beschouwen. Als het op de peildatum niet rond is de incasso bij de bank intrekken en overstappen naar een ander.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by sjak_brak »

Thompson wrote:Dat wou ik toevallig net gaan vragen hoe dat eventueel zit bij een oldtimer verzekering.;

Ik weet dat je daar geen no-claim op kunt bouwen waardoor je korting op je premie krijgt, die is altijd hetzelfde. Maar bouw je bij een oldtimerverzekering wel schadevrije jaren op? Stel dat ik over 10 jaar een andere moderne auto koop (2020 camaro? :lol: ) dat ik dan al 10 jaar schadevrij rijdt (hopelijk) en daardoor dus een fikse korting heb op de verzekering?
Er wordt vanuit gegaan, dat je een ander 1e voertuig hebt waarop je noclaim etc opbouwt.

Als je brokken maakt met de verzekering van een ander, heeft dit invloed op de noclaim etc van die persoon.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

sjak_brak wrote: Er wordt vanuit gegaan, dat je een ander 1e voertuig hebt waarop je noclaim etc opbouwt.

Als je brokken maakt met de verzekering van een ander, heeft dit invloed op de noclaim etc van die persoon.
Als het een oldtimer verzekering betreft waarbij een 1e auto verplicht is inderdaad wel.
Maar als een andere 1e auto niet verplicht is, bouw je dan wel schadevrije jaren op? Dat als je later naar een andere verzekering gaat dat je korting op je premie krijgt (niet bij een oldtimer verzekering). Korting op je premie krijg je niet, dat weet ik. Maar schadevrije jaren opbouwen is natuurlijk wel interessant. En dat zou ik ook missen als ik het op naam van me pa laat doen.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by gerrutcamaro »

Supervaags wrote:
om een lang verhaal kort te maken heb ik een schuur vernielt bij een maat van mij met het achteruit rijden :oops: bijna €700,- schade, en de auto geen krasje :D
was destijds totaal geen probleem, werd niet gevraagd wie er reed en de verzekeringsagent moest er om lachen.. werd allemaal vergoed zonder problemen.
heeft voor mijn pa weinig invloed gehad op zijn schade vrije jaren.
maar als je iemand kreupel had gereden en de verzekeraar een miljoen moet uitkeren had het verhaal waarschijnlijk wel anders afgelopen en had je nu een vrij interessante afbetalingsregeling
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by sjak_brak »

Thompson wrote: Als het een oldtimer verzekering betreft waarbij een 1e auto verplicht is inderdaad wel.
Maar als een andere 1e auto niet verplicht is, bouw je dan wel schadevrije jaren op? Dat als je later naar een andere verzekering gaat dat je korting op je premie krijgt (niet bij een oldtimer verzekering). Korting op je premie krijg je niet, dat weet ik. Maar schadevrije jaren opbouwen is natuurlijk wel interessant. En dat zou ik ook missen als ik het op naam van me pa laat doen.
Waarom stel je die vraag niet aan de aanbieder van de polis?

Als het een polis is met bonus/malus-schalen, dan lijkt me de situatie helder.

Als dat niet het geval is, dan kan je volgens mij nog altijd een royementsverklaring opvragen dat je tijdens de verzekerde periode zoveel (bij voorkeur 0 :D ) schadevoorvallen hebt gehad.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

sjak_brak wrote: Waarom stel je die vraag niet aan de aanbieder van de polis?

Als het een polis is met bonus/malus-schalen, dan lijkt me de situatie helder.

Als dat niet het geval is, dan kan je volgens mij nog altijd een royementsverklaring opvragen dat je tijdens de verzekerde periode zoveel (bij voorkeur 0 :D ) schadevoorvallen hebt gehad.
Ah ok dat scheelt dus echt per geval? Dat was me niet duidelijk, ik dacht dat daar wel een algemene regeling voor zou zijn die onder verzekeraars afgesproken wordt.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Supervaags »

kn@pestaart wrote:Op naam van je pa, hij is de regelmatige bestuurder, jij de incidentele... Als je schade rijdt, heb je hem 'geleend' .... :P
Nog een nadeel, je bouwt geen no-claim op, dat is de enige reden dat ik 3 jaar lang een verhoogde premie heb betaald. Nu rijd ik 10 jaar schadevrij ;)
ja precies, als ik dat aangeef is het prima lijkt me.

maar ik heb wel 2 schade vrije jaren van mijn brommer staan(ja echt waar :P daar bouw je schijnbaar ook schade vrije jaren mee op) en ik heb op dit moment een (oldtimer) motor in de verzekering waar ik niet mee rijd.

maar goed.. ieder voordeel, zen nadeel ;)
gerrutcamaro wrote:maar als je iemand kreupel had gereden en de verzekeraar een miljoen moet uitkeren had het verhaal waarschijnlijk wel anders afgelopen en had je nu een vrij interessante afbetalingsregeling
ja dit soort reacties had ik wel verwacht.. en ik kan ook niet zeggen dat je ongelijk hebt :)
feit is wel dat ik gewoon verzekerd ben..

ik zal dan maar proberen niet iemand kreupel te rijden he ;)
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by 67Camaro »

Ik heb rond mn 22e ook mijn 1e auto/oldtimer (67 Camaro) laten verzekeren. Ik heb dit eerst bij een of andere verzekeraar gedaan die bekend stond dat hij alleen oldtimers deed (de naam ben ik ff kwijt). Ik heb ook goed moeten uitleggen waarom ik geen andere wagen heb. Dus netjes uitgelegd dat ik nog op school zit en het openbaar vervoer gebruik...geen probleem (en ondertussen gewoon in de wagen van mijn ouders rijden)

Daarna met de oldtimer overgestapt naar Avero-Achmea en dit kon ook als 1e auto... nu uitgelegd dat ik op de fiets ga werken en geen auto nodig heb.

Toen heb ik enkele jaren later zelf een Peugje gekocht en hier bij de ZLM laten verzekeren...toen ook maar de Camaro laten overzetten naar de ZLM.
Nu ik enkele jaren later geen eigen auto meer heb (vanwege Belgische firma-wagen), bouw ik geen schadevrije jaren meer op omdat de Camaro oldtimer is en dus niks kan opbouwen... Sterker nog, na 1 jaar zijn alle schadevrije jaren weg! Ik had dus 8 jaar, nu 0 jaar!
Ik direct na de opzegging weer de vraag gekregen ivm de 1e wagen/oldtimer...Nu het verhaal dat ik een auto van de zaak heb en niks KAN verzekeren ook al wil ik dat...ZLM accepteerde dit maar alleen omdat er op mijn woonadres nog een auto verzekerd is bij ZLM. (vriendin)

Het grote 'hoe-lul-ik-mij-hier-uit'-werk staat straks pas te wachten als ik van de 0-jaar schadevrij 8-jaar schadevrij moet maken als ik ooit geen firma-wagen meer heb :P ... 13-14 jaar schadevrij erbij lullen lukt me nooit, dus we zijn realistisch en gaan voor 8 schadevrije jaren :D
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Chevy Marvin »

Ik denk dat ik mijn vader binnekort maar een oldtimer cadeau doe!
Dan mag ik hem vast wel eens lenen :oops:
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

67Camaro wrote:Ik heb rond mn 22e ook mijn 1e auto/oldtimer (67 Camaro) laten verzekeren. Ik heb dit eerst bij een of andere verzekeraar gedaan die bekend stond dat hij alleen oldtimers deed (de naam ben ik ff kwijt). Ik heb ook goed moeten uitleggen waarom ik geen andere wagen heb. Dus netjes uitgelegd dat ik nog op school zit en het openbaar vervoer gebruik...geen probleem (en ondertussen gewoon in de wagen van mijn ouders rijden)

Daarna met de oldtimer overgestapt naar Avero-Achmea en dit kon ook als 1e auto... nu uitgelegd dat ik op de fiets ga werken en geen auto nodig heb.

Toen heb ik enkele jaren later zelf een Peugje gekocht en hier bij de ZLM laten verzekeren...toen ook maar de Camaro laten overzetten naar de ZLM.
Nu ik enkele jaren later geen eigen auto meer heb (vanwege Belgische firma-wagen), bouw ik geen schadevrije jaren meer op omdat de Camaro oldtimer is en dus niks kan opbouwen... Sterker nog, na 1 jaar zijn alle schadevrije jaren weg! Ik had dus 8 jaar, nu 0 jaar!
Ik direct na de opzegging weer de vraag gekregen ivm de 1e wagen/oldtimer...Nu het verhaal dat ik een auto van de zaak heb en niks KAN verzekeren ook al wil ik dat...ZLM accepteerde dit maar alleen omdat er op mijn woonadres nog een auto verzekerd is bij ZLM. (vriendin)

Het grote 'hoe-lul-ik-mij-hier-uit'-werk staat straks pas te wachten als ik van de 0-jaar schadevrij 8-jaar schadevrij moet maken als ik ooit geen firma-wagen meer heb :P ... 13-14 jaar schadevrij erbij lullen lukt me nooit, dus we zijn realistisch en gaan voor 8 schadevrije jaren :D
Dat roep ik al de hele tijd... niet alleen op internet kijken.. gewoon bellen en die gasten omlullen.
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by olle griese »

sjak_brak wrote:Er wordt vanuit gegaan, dat je een ander 1e voertuig hebt waarop je noclaim etc opbouwt.

Als je brokken maakt met de verzekering van een ander, heeft dit invloed op de noclaim etc van die persoon.
Dat is dus niet altijd zo.
Mijn dochter heeft een ½ jaar terug een ongeluk veroorzaakt met haar brommer die ik verzeker. (wel opgegeven dat zij de regelmatige bestuurster is)
3 maanden terug kreeg ik een brief van Unive dat het schadebedrag is uitgekeerd en dat het ongeval invloed heeft op de schadevrije jaren.
Ik gelijk gebeld (woest, want ik rij al 35 jaar schadevrij) maar het bleek geen invloed te hebben op mijn no-claim.
Alleen de schadevrije jaren van mijn dochter zijn om zeep geholpen. :D
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by 67Camaro »

DannyL wrote: Dat roep ik al de hele tijd... niet alleen op internet kijken.. gewoon bellen en die gasten omlullen.
I know... gewoon een reply-tje van mij om het te bevestigen 8)

Gewoon een rechtvaardige situatie schetsen voor die gasten, en dan zullen ze wel begrip laten zien.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Supervaags »

tip uit eigen ervaring.. gun jezelf wel de tijd als je ze belt, je moet nog wel eens wachten.. of halve andwoorden terug krijgen om vervolgens weer door te worden verbonden.. om vervolgens weer hetzelfde uit te gaan leggen etc :D

met een beetje geluk heb je wel een fijn wacht muziekje 8)
Post Reply