Oldtimer Verzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

En mocht je t nou niet voor elkaar krijgen regelrecht bij de verzekeringsmaatschappij... dan kun je altijd nog een tussenpersoon inschakelen. Die gasten zijn vaste klant en krijgen meer voor elkaar.. dus gewoon een assurantiënkantoor bellen. Ben je misschien een paar euro duurder uit maar scheelt je een hoop gezeik en geregel.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

Morgen een vrije dag dus dan heb ik mooi de tijd om eens wat te gaan bellen.

Mijn pa zit zelf ook bij ZLM dus wellicht dat ik daar eens kan informeren voor een oldtimer verzekering met het verhaal dat ik eigenlijk altijd als ik een auto nodig heb zijn wagen pak en enkel voor plezierritjes in de camaro zal rijden. Ik houd jullie op de hoogte :) Bedankt voor alle tips sowieso!
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

Offerte ontvangen van Polis Direct;
7000km (hobbygebruik & plezierritjes) per jaar
Taxatie 8500 (even verzonnen, moet ik nog laten doen)

147,16 per jaar excl. termijntoeslag met een eigen risico van 225 euro.
Nergens wordt iets gezegd over 1e auto of minimum leeftijd :D
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by kn@pestaart »

Nee, dat staat tegenwoordig in de kleine lettertjes.... :P
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

kn@pestaart wrote:Nee, dat staat tegenwoordig in de kleine lettertjes.... :P
Er wordt nergens gevraagd naar gegevens van de 1e auto en er wordt nergens iets gezegd over m'n ingevulde leeftijd. Ga straks gewoon even bellen en kijken of ik m kan afsluiten :)
Frequent
Posts: 12
Joined: Sat Sep 18, 2010 7:11 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Frequent »

Al gelukt?

Anders goeie optie/kans
http://www.zijlassurantien.nl/

Heb hier destijds zelf mijn mustang verzekerd. Was toen mijn enige auto (had een lease auto) en was 21 jaar.
Heb daar nu 2 oldtimers verzekerd. En geen normale auto. Nog steeds geen probleem.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

Frequent wrote:Al gelukt?

Anders goeie optie/kans
http://www.zijlassurantien.nl/

Heb hier destijds zelf mijn mustang verzekerd. Was toen mijn enige auto (had een lease auto) en was 21 jaar.
Heb daar nu 2 oldtimers verzekerd. En geen normale auto. Nog steeds geen probleem.

Staat op hun site ook iets van Europeesche dus ik heb m'n twijfels maar ik heb even een aanvraagformulier ingevuld :) Hopelijk zit er een beetje vaart achter want wil het eigenlijk deze week rond zien te krijgen. Moet hem sowieso eerst WA verzekeren bedenk ik me net want moet hem nog laten taxeren.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by SplitWindow »

Thompson wrote:ik heb m'n twijfels maar ik heb even een aanvraagformulier ingevuld :) Hopelijk zit er een beetje vaart achter want wil het eigenlijk deze week rond zien te krijgen.
Waarom bel je in vredesnaam die man niet even op als je zo'n haast hebt ?
Dan kun je meteen de situatie goed aan hem uitleggen en wie weet kan hij jou verder helpen.
Nu krijgt die kantoormiep van hem dat formuliertje in haar inbox, ziet jouw geboortedatum en veegt van schrik meteen de hele zooi de prullenbak in.
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by wouterftw »

Uit ervaring weet ik dat online die onzin regelen niet veel zin heeft. Ga er heen of bel ze op.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Supervaags »

Thompson wrote:Offerte ontvangen van Polis Direct;
7000km (hobbygebruik & plezierritjes) per jaar
Taxatie 8500 (even verzonnen, moet ik nog laten doen)

147,16 per jaar excl. termijntoeslag met een eigen risico van 225 euro.
Nergens wordt iets gezegd over 1e auto of minimum leeftijd :D
dat is niet de gewone oldtimer verzekering want daarbij vragen ze wel naar de leeftijd van de regelmatige bestuurder en/of 1e auto.
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

Beetje eigenwijs ben je wel he??? Bel nou eens en leg de situatie uit ipv de hele tijd die online meuk..
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

DannyL wrote:Beetje eigenwijs ben je wel he??? Bel nou eens en leg de situatie uit ipv de hele tijd die online meuk..
Jazeker :D

Maar een online offerte aanvragen is ook lekker makkelijk + je hebt het meteen zwart op wit. Ik ben niet zo'n babbelaar over de telefoon.
Daarnaast bewijst het ook wel wat voor een verzekeraar als ze op hun website/e-mail contact hun zaakjes goed voor elkaar hebben, is ook een puntje van service.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by SplitWindow »

Conclusie:

Nog niet droog genoeg achter je oren om even een simpel telefoongesprek te voeren, maar straks wel als een mongool donuts draaien op de snelweg.
(wel even je kenteken afplakken !!)
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by wouterftw »

Woon je nog thuis? Bij welke verzekeringsmaatschappij zitten je ouders? Probeer het daar eens.
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

SplitWindow wrote:(wel even je kenteken afplakken !!)
Vooral als je een zwarte pontiac koopt en filmpjes van je donuts op youtube zet !! ;)
Post Reply