Chevy Blazer, ervaringen?
Chevy Blazer, ervaringen?
Mensen,
m'n vrouw en ik overwegen een Blazer als daily (op LPG). Qua model gaat de voorkeur uit naar begin jaren 70. Zo'n geheel of gedeeltelijk afneembaar dak is natuurlijk prachtig (met mooi weer ;-)
Heeft iemand hier ervaring met Blazers? En wat kunnen de valkuilen zijn?
Geeft 4 wheel drive problemen? Suspension? Lekkage's door afneembaar dak?
Kortom, graag de mening van (gewezen) ervaren Blazer rijders.
m'n vrouw en ik overwegen een Blazer als daily (op LPG). Qua model gaat de voorkeur uit naar begin jaren 70. Zo'n geheel of gedeeltelijk afneembaar dak is natuurlijk prachtig (met mooi weer ;-)
Heeft iemand hier ervaring met Blazers? En wat kunnen de valkuilen zijn?
Geeft 4 wheel drive problemen? Suspension? Lekkage's door afneembaar dak?
Kortom, graag de mening van (gewezen) ervaren Blazer rijders.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Ik heb een Blazer uit 77 4x4 en heeft geen lek dak, en als dat wel het geval is, is het op de naad tussen huif en dak , dan is dat simpel op te lossen. Draai de bouten van de huif los en hij kan naar achter. dan de afdichting vernieuwen en de huif weer vastmaken.
Ik heb de voorste aandrijfas verwijderd omdat ik nooit in het terrein rij, en waarneer nodig zit hij er zo weer onder.
Ervaring is dat ze schijnbaar onverwoestbaar zijn als ze een beetje bijgehouden worden. Ze zitten uberstevig in elkaar.
De 4x4 bak lekte bij mij aan de kering van de vooras, dat zal wel komen door de verhoging waardoor de aandrijas een scherpere hoek maakte, waardoor de kering sneller insleet. Die is zeer simpel te vervangen en nog geen half uur werk, en dat kan iedereen die een ratel vast kan houden.
Motorisch is voor een ieder bekend: Slecht onderhoud kan schadelijk zijn.
Rotten doet iedere auto uiteindelijk dus ook een Blazer kent zijn zwakke punten. Raamranden, lekranden van het dak, en onder het voorraam wil ook nog weleens wat rotten. (zoals bij mij, ik ben hem nu aan het opknappen) Wielkasten, en binnenschermen kunnen ook roesten, bij mij niet gelukkig, die is puntgaaf op die punten.
Kijk ook de achterklep na, die wil best roesten aan de onderzijde, en aan de linker en rechterbovenkant als daar het metaal gescheurd is. dat scheuren komt door trillingen van de klep en het raam. Dat is echt een zwak punt.
Ik heb de voorste aandrijfas verwijderd omdat ik nooit in het terrein rij, en waarneer nodig zit hij er zo weer onder.
Ervaring is dat ze schijnbaar onverwoestbaar zijn als ze een beetje bijgehouden worden. Ze zitten uberstevig in elkaar.
De 4x4 bak lekte bij mij aan de kering van de vooras, dat zal wel komen door de verhoging waardoor de aandrijas een scherpere hoek maakte, waardoor de kering sneller insleet. Die is zeer simpel te vervangen en nog geen half uur werk, en dat kan iedereen die een ratel vast kan houden.
Motorisch is voor een ieder bekend: Slecht onderhoud kan schadelijk zijn.
Rotten doet iedere auto uiteindelijk dus ook een Blazer kent zijn zwakke punten. Raamranden, lekranden van het dak, en onder het voorraam wil ook nog weleens wat rotten. (zoals bij mij, ik ben hem nu aan het opknappen) Wielkasten, en binnenschermen kunnen ook roesten, bij mij niet gelukkig, die is puntgaaf op die punten.
Kijk ook de achterklep na, die wil best roesten aan de onderzijde, en aan de linker en rechterbovenkant als daar het metaal gescheurd is. dat scheuren komt door trillingen van de klep en het raam. Dat is echt een zwak punt.
Last edited by 64Redneck on Thu May 26, 2011 4:23 pm, edited 1 time in total.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Ok, en stel dat je topless wil rijden in de zomer, is de huif eraf halen vlot te doen, of ben je er dan toch wel even zoet mee?
Aandrijfas voor verwijderd, ja dat kan natuurlijk ook!
Onderhoud motor/techniek vanzelfsprekend.
Aandrijfas voor verwijderd, ja dat kan natuurlijk ook!
Onderhoud motor/techniek vanzelfsprekend.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Nadeel van een Blazer vind ik is vaak het weggedrag, heb er nu diverse gereden en ze reden vaak onrustig, denk dat daarom de Suburban populairder is als daily. De Blazer is wel stoerder en zonder dak rijden is ook leuk, dak verwijderen is net zo makkelijk als het lijkt en doe je niet in je eentje
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Bouten los en hard optrekken en hij ligt er af
Dit is de mijne
Zonder huif heb je nog wel een dak boven je hoofd, wat de TS bedoelt is de convertible versie , waarbij het dak aan de huif vastzit.
Zoals deze
Zo'n huif is best zwaar ( dik polyester) en doe je niet in je eentje. Mooiste is met 2 sterke kerels of een heftruck die door de achterkant zijn lepels steekt, wel raam laten zakken en hem zo optilt. De huif kan goed vast zitten met kit, dus mechanische hulp gewenst.
Voor een gewone huif kan een simpele rubberafdichting prima werken als je hem vaak wil verwijderen. Met 2 man lukt dat prima mits de auto niet extreem verhoogd is ,want dan sta je boven je macht te werken, en dat is k*t.
Dit is de mijne
Zonder huif heb je nog wel een dak boven je hoofd, wat de TS bedoelt is de convertible versie , waarbij het dak aan de huif vastzit.
Zoals deze
Zo'n huif is best zwaar ( dik polyester) en doe je niet in je eentje. Mooiste is met 2 sterke kerels of een heftruck die door de achterkant zijn lepels steekt, wel raam laten zakken en hem zo optilt. De huif kan goed vast zitten met kit, dus mechanische hulp gewenst.
Voor een gewone huif kan een simpele rubberafdichting prima werken als je hem vaak wil verwijderen. Met 2 man lukt dat prima mits de auto niet extreem verhoogd is ,want dan sta je boven je macht te werken, en dat is k*t.
Last edited by 64Redneck on Thu May 26, 2011 6:47 pm, edited 1 time in total.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Goeie info guys.
Ken ik wat mee.
De 2 foto's die je plaatst zijn wel mijn favoriete modellen qua uiterlijk.
Ken ik wat mee.
De 2 foto's die je plaatst zijn wel mijn favoriete modellen qua uiterlijk.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Vind deze wel interessant, geen LPG maar dat kan altijd nog;
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/45 ... otoGallery
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/45 ... otoGallery
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
heb zo een model nog staan knetterhard, met gas. moet alleen nog gespoten worden.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Ik heb in een blazer uit 77 als daily gereden en heb hem verkocht vanwegen z'n rijgedrag.
Aan de auto was veel aan gedaan als: andere stoelen dikke terrein bandjes en andere vering.
Wat het rijgedrag er natuurlijk ook niet beter op maakt. Het zag er stoer uit, maar als daily begon ik me eraan te ergeren. Moest blijven sturen om hem recht te houden door de bandjes en ieder hobbeltje in de weg, zat je stuiterend in de auto. De terreinbandjes maakten oom veel lawaai.
Het was een 4x4. En de huif was vastgemaakt omdat er een lekkage was geweest.
Wil de blazer zeker niet de grond in boren. Het is een stoere wagen. Alleen zoals die van mij was, was hij als daily niet fijn om te rijden.
Die blazer uit je link ziet er btw niet verkeerd uit.
Gr. Nico
Aan de auto was veel aan gedaan als: andere stoelen dikke terrein bandjes en andere vering.
Wat het rijgedrag er natuurlijk ook niet beter op maakt. Het zag er stoer uit, maar als daily begon ik me eraan te ergeren. Moest blijven sturen om hem recht te houden door de bandjes en ieder hobbeltje in de weg, zat je stuiterend in de auto. De terreinbandjes maakten oom veel lawaai.
Het was een 4x4. En de huif was vastgemaakt omdat er een lekkage was geweest.
Wil de blazer zeker niet de grond in boren. Het is een stoere wagen. Alleen zoals die van mij was, was hij als daily niet fijn om te rijden.
Die blazer uit je link ziet er btw niet verkeerd uit.
Gr. Nico
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
pintor wrote:heb zo een model nog staan knetterhard, met gas. moet alleen nog gespoten worden.
pm maar ff Pintor
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
De mijne rijd als een speer hoor, zelfs met de andere terreinbanden eronder. Herrie dat die maken Maar dan zet ik de radio wat harder. Goede afstelling doet wonderen, en dat word vaak vergeten als men de boel verhoogd.camino59 wrote:Ik heb in een blazer uit 77 als daily gereden en heb hem verkocht vanwegen z'n rijgedrag.
Aan de auto was veel aan gedaan als: andere stoelen dikke terrein bandjes en andere vering.
Wat het rijgedrag er natuurlijk ook niet beter op maakt. Het zag er stoer uit, maar als daily begon ik me eraan te ergeren. Moest blijven sturen om hem recht te houden door de bandjes en ieder hobbeltje in de weg, zat je stuiterend in de auto. De terreinbandjes maakten oom veel lawaai.
Het was een 4x4. En de huif was vastgemaakt omdat er een lekkage was geweest.
Wil de blazer zeker niet de grond in boren. Het is een stoere wagen. Alleen zoals die van mij was, was hij als daily niet fijn om te rijden.
Die blazer uit je link ziet er btw niet verkeerd uit.
Gr. Nico
Maar dat stuiteren over drempels doen ze altijd, dat is de korte wielbasis en de stugge vering.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
Rijgedrag tja....
Ik heb jaren geleden 's een Blazer gereden, wel een zwaar verwaarloosde. Maar die reed inderdaad zwaar klote.
M'n vrouw zal het meest gaan rijden in de Blazer, en ik vraag me af of ze zich niet gaat storen aan het rijgedrag..
Steeds met 2 handen aan het stuur en stuiterend over de weg is niet echt relaxed.
Proefritje brengt haar mischien wel op een ander idee
Waarschijnlijk beter als je toch meer richting de originele banden/velgen terug gaat.
Zoals de gele Blazer op de foto hierboven. Staat ook mooi vind ik.
Ik heb jaren geleden 's een Blazer gereden, wel een zwaar verwaarloosde. Maar die reed inderdaad zwaar klote.
M'n vrouw zal het meest gaan rijden in de Blazer, en ik vraag me af of ze zich niet gaat storen aan het rijgedrag..
Steeds met 2 handen aan het stuur en stuiterend over de weg is niet echt relaxed.
Proefritje brengt haar mischien wel op een ander idee
Waarschijnlijk beter als je toch meer richting de originele banden/velgen terug gaat.
Zoals de gele Blazer op de foto hierboven. Staat ook mooi vind ik.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
8) mijn blazer ('79) lag goed op de weg en totaal geen dwijl gedrag. nadeel de wiellagers en de kruiskoppelingen en zeker als je regelmatig aan het ploegen bent met hummer wielen
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
of je neemt een 2wheeldrive blazer. rijd een stuk relaxter.
Re: Chevy Blazer, ervaringen?
echnie!Texas Boy wrote:denk dat daarom de Suburban populairder is als daily. De Blazer is wel stoerder