Remprobleem GMC CCKW
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Remprobleem GMC CCKW
Onze GMC heeft kuren; binnenkort zijn er weer diverse bevrijdingsfeesten en dergelijke dus moet ie weer paraat staan. De Hydrovac was eerder kapot maar die is inmiddels gereviseerd en werkt ook. Nu heeft ie echter het volgende, de rem van het voorste achterwiel rechts loopt vast zodra de de rem intrapt. ja, dat hoort ook zo.... maar als je het rempedaal los laat komen de zuigertjes van de wielremcylinder niet terug en het blijft op dus druk staan. De andere wielen doen het wel gewoon. Ik heb de wielremcylinder uit elkaar gehaald maar alles ziet er netjes uit. 500 km geleden zijn er overal nieuwe cupjes en waar nodig (voor) nieuwe wielremcylinders op gekomen. Hoofdremcylinder trouwens ook. Nu lijkt die 500 km niet veel maar het is toch bijna 4 jaar..... geen daily dus... maar waarom wil de druk niet terug van die ene wielremcylinder? dat is dus de vraag..... 8)
Geen lekkage.
nieuwe HRC monteren...
Geen lekkage.
nieuwe HRC monteren...
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Remprobleem GMC CCKW
Chief big ol'Cadillac wrote:Onze GMC heeft kuren; binnenkort zijn er weer diverse bevrijdingsfeesten en dergelijke dus moet ie weer paraat staan. De Hydrovac was eerder kapot maar die is inmiddels gereviseerd en werkt ook. Nu heeft ie echter het volgende, de rem van het voorste achterwiel rechts loopt vast zodra de de rem intrapt. ja, dat hoort ook zo.... maar als je het rempedaal los laat komen de zuigertjes van de wielremcylinder niet terug en het blijft op dus druk staan. De andere wielen doen het wel gewoon. Ik heb de wielremcylinder uit elkaar gehaald maar alles ziet er netjes uit. 500 km geleden zijn er overal nieuwe cupjes en waar nodig (voor) nieuwe wielremcylinders op gekomen. Hoofdremcylinder trouwens ook. Nu lijkt die 500 km niet veel maar het is toch bijna 4 jaar..... geen daily dus... maar waarom wil de druk niet terug van die ene wielremcylinder? dat is dus de vraag..... 8)
Geen lekkage.
nieuwe HRC monteren...
Blijft die werkelijk wel op druk staan of valt de druk wel weg, maar komt de voering niet terug?
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
Ik heb er de trommel een stukje afgehaald zodat de remcyl. niet uit elkaar springt als iemand op het rempedaal trapt, zodat ik erin kan kijken. De zuigertjes duwen dus gewoon uit maar gaan niet terug. De veer zit gewoon op de remschoenen en is niet uitgeleuterd. Als ik dat de ontluchtingsnippel even losdraai gaan ze wel terug..
Re: Remprobleem GMC CCKW
Flexibele remleidingen ooit vervangen?
Re: Remprobleem GMC CCKW
heb zoiets dergelijks wel eens gehad en dat zat um in de ( flexibele ) remslang, waarschijnlijk iets van vuiligheid in de leiding wat dan als terugslagklep begint te werken, niet ondenkbaar als je maar 500 km. in 4 jaar hebt gebold.....je zou de leiding eens los kunnen gooien en flink doorblazen vanaf de achterkant....tja...'t is maar een idee, je moet ergens beginnen...
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Remprobleem GMC CCKW
En als je de leiding eens losdraait? als die dan ook gewoon terug gaat moet je de leiding aan de andere kant losdraaien (bij de hoofremcilinder). Als die dan ook terug gaat en er zitten verder geen extra koppelstukjes oid tussen moet het wel in je hoofdremcilinder zitten.Chief big ol'Cadillac wrote:Ik heb er de trommel een stukje afgehaald zodat de remcyl. niet uit elkaar springt als iemand op het rempedaal trapt, zodat ik erin kan kijken. De zuigertjes duwen dus gewoon uit maar gaan niet terug. De veer zit gewoon op de remschoenen en is niet uitgeleuterd. Als ik dat de ontluchtingsnippel even losdraai gaan ze wel terug..
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
Hoe bedoel je koppelstukjes? Het is een enkel systeem, alle 6 wielen op 1 hoofdremcyl. met dus allemaal aftakkingen...
(bj 1943 en in originele staat)
Zal dinsdag proberen met de leiding zoals je zegt.
Als het aan de hoofdremcyl ligt, heeft ie dat probleem dan niet op alle wielen?
(bj 1943 en in originele staat)
Zal dinsdag proberen met de leiding zoals je zegt.
Als het aan de hoofdremcyl ligt, heeft ie dat probleem dan niet op alle wielen?
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
johnny wrote:heb zoiets dergelijks wel eens gehad en dat zat um in de ( flexibele ) remslang, waarschijnlijk iets van vuiligheid in de leiding wat dan als terugslagklep begint te werken, niet ondenkbaar als je maar 500 km. in 4 jaar hebt gebold.....je zou de leiding eens los kunnen gooien en flink doorblazen vanaf de achterkant....tja...'t is maar een idee, je moet ergens beginnen...
Slang hebben we doorgeblazen, ging goed. Kan de leidingen zelf ook wel eens doorblazen als je denkt dat dit helpt.
Er zit siliconenremvloeistof in (military specs). Mogelijk dat iemand er gewone (dot 4) bij gedaan heeft, dan zou het vlokken, heb ik gehoord. Alleen raar dat het bij maar 1 wiel is...
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Remprobleem GMC CCKW
Chief big ol'Cadillac wrote:Hoe bedoel je koppelstukjes? Het is een enkel systeem, alle 6 wielen op 1 hoofdremcyl. met dus allemaal aftakkingen...
(bj 1943 en in originele staat)
Zal dinsdag proberen met de leiding zoals je zegt.
Als het aan de hoofdremcyl ligt, heeft ie dat probleem dan niet op alle wielen?
Met koppelstukjes bedoel ik puur een t-stukje of een doorverbind stukje o.i.d.
Niks bijzonders ofzo, maar ook daar kan natuurlijk een verstopping zitten.
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
Okee, die zitten er dus wel enkele onder... doorblazen dan? van achter naar voren of andersom? Iemand zei me ook al een speciale dop op het reservoir te zetten en dan 1 bar luchtdruk erop en dan een voor een de ontluchtingsnippels open draaien. Is dat een goed idee?
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
O ja, nog iets. Verleden week geprobeerd de remmen te ontluchten maar we kregen helemaal geen druk. Nu een week later lijkt het alsof hij zichzelf ontlucht heeft want hij heeft goede pedaaldruk.... HRC zit onder de wagen aan het chassis maar er is ooit een verlengleiding op de vuldop gelegd met een doorzichtig reservoirtje onder de zitting (moest voor de keuring) dus het vloeistof niveau is hoger dan de wielen....
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Remprobleem GMC CCKW
Gewoon even op alle mogelijke manieren doorblazen en vanaf 1 kant beginnen te werken, zodat je steeds delen van het remsysteem kunt uitsluiten.Chief big ol'Cadillac wrote:Okee, die zitten er dus wel enkele onder... doorblazen dan? van achter naar voren of andersom? Iemand zei me ook al een speciale dop op het reservoir te zetten en dan 1 bar luchtdruk erop en dan een voor een de ontluchtingsnippels open draaien. Is dat een goed idee?
Dat met een speciale dop heeft in mijn ogen geen zin, want dat is meer om het systeem te ontluchten.
Begin maar eens bij de leiding aan de remcilinder. Als je deze los hebt en hij blijft nog steeds remmen, zit het probleem in je remcilinder.
Persoonlijk zit ik hier wel het meeste aan te denken, omdat de rest allemaal wel goed is.
Succes.
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
Ik denk eerder een leiding want als de druk erop staat en ik draai effe het ontluchtingsnippeltje los gaat de druk er gelijk af en gaan de remschoenen ook mooi weer terug...
ik heb het cylindertje open gehad en het ziet er prima uit...
ik heb het cylindertje open gehad en het ziet er prima uit...
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Remprobleem GMC CCKW
Maar als er druk in één van je leidingen blijft staan, zal ivm je éénleidingsysteem de rest ook iets of volledig moeten remmen.Chief big ol'Cadillac wrote:Ik denk eerder een leiding want als de druk erop staat en ik draai effe het ontluchtingsnippeltje los gaat de druk er gelijk af en gaan de remschoenen ook mooi weer terug...
ik heb het cylindertje open gehad en het ziet er prima uit...
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Remprobleem GMC CCKW
het slangetje dan misschien dat aan die remcyl. zit? Ik zal de boel eerst een gaan doorblazen...