Remprobleem GMC CCKW

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by thunderbuick »

Chief big ol'Cadillac wrote:het slangetje dan misschien dat aan die remcyl. zit? Ik zal de boel eerst een gaan doorblazen...
Kun je dat slangetje eenvoudig omruilen met een van de andere om die uit te sluiten?
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by Chief big ol'Cadillac »

Goed idee; gaan we proberen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by sjak_brak »

Als het probleem maar aan 1 wiel optreedt verdenk ik de remslang aan dat wiel, en niet aan de hoofdremcilinder.

Dat je er zo doorheen kan blazen met de compressor zegt niet alles. Het gaat erom hoe de leiding reageert op druk en wegvallen van druk. Een leiding die kroket is kan dan afknijpen en remdruk op het wiel houden.

Vervangen is vaak de enige zinnige optie.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by Chief big ol'Cadillac »

Zo, zijn we weer. Remslange nieuw, nieuwe cylindertjes behalve 1 want die was goed, gereviseerde hydrovac (rembekrachtiger), nieuwe remolie erin, hele systeem doorgespoeld, goed ontlucht en alles werkte prima... tot een kilometer of 10, toen liep alles aan de rechterkant vast...

heb 'm met de trekstang met de Reo opgesleept na de remschoenen allemaal losser te draaien en naar de stalling gesleept...

Wat nu weer....
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by Mark Sulman »

Chief big ol'Cadillac wrote:Zo, zijn we weer. Remslange nieuw, nieuwe cylindertjes behalve 1 want die was goed, gereviseerde hydrovac (rembekrachtiger), nieuwe remolie erin, hele systeem doorgespoeld, goed ontlucht en alles werkte prima... tot een kilometer of 10, toen liep alles aan de rechterkant vast...

heb 'm met de trekstang met de Reo opgesleept na de remschoenen allemaal losser te draaien en naar de stalling gesleept...

Wat nu weer....

Moet je de remmen handmatig afstellen, of gebeurt dat automatisch?
Het is namelijk zeer belangrijk dat je ze niet te strak afsteld. Als ze naar verloop van de rit warm worden zetten ze dusdanig uit dat de remmen vast lopen.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by Chief big ol'Cadillac »

De wagen is uit 1943 dus er zit niks op wat automatisch is... iets extra's zit er ook niet op. ja, als het warm is kun je de voorruit openzetten... :lol:

Dat zal het kunnen zijn; ik heb de remmen zo afgesteld dat ze net de trommel raken. Alleen raar dat het alleen rechts is terwijl ik al de remmen hetzelfde heb gezet... (ongeveer dan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Remprobleem GMC CCKW

Post by Mark Sulman »

Chief big ol'Cadillac wrote:De wagen is uit 1943 dus er zit niks op wat automatisch is... iets extra's zit er ook niet op. ja, als het warm is kun je de voorruit openzetten... :lol:

Dat zal het kunnen zijn; ik heb de remmen zo afgesteld dat ze net de trommel raken. Alleen raar dat het alleen rechts is terwijl ik al de remmen hetzelfde heb gezet... (ongeveer dan)

Probeer ze dan maar eens iets losser te zetten. Is makkelijk te doen en wie weet is het dan goed.
Post Reply