Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

USA-Engines wrote:
Dus je gaat af op "wat mensen zeggen" en hierbij er standaard van uitgaan dat het altijd de fout van de motor is en één bedrijf met misschien een slechte ervaring om welke reden dan ook.
Ik weet gelukkig beter wat er hier terugkomt en dat is gelukkig een stuk minder dan je aangeeft.

Natuurlijk is het niet allemaal top of the top materiaal (bij de standaard motoren) maar slecht is het ook zeker niet.
Het is ook net wat mensen willen uitgeven en wat ze graag willen.
We kunnen een motor ook geheel naar wens opbouwen.
Als we slechte motoren verkochten hadden we denk ik allang niet meer deze handel gedaan.

Verder ga ik niet meer op dit topic reageren.
Have a good one :thumbs:
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by pvz »

Maar wat kun je dan het beste kopen als je een keer een kapotte motor hebt die niet meer is te reviseren?

Stel: Ik heb een 1978 camaro, motor is overleden en ik heb een budget van +/- € 3500,- (wat in deze tijd toch al een aardig hoog bedrag is als je hierover kan beschikken voor een hobby wagen) Wie/wat/waar is dan het beste/slimste om te kopen?
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by orange blazer k5 »

ALS je motortje dan nog te redden is(boren/ honen) ,en naar je zin is geweest, lekker reviseren dan, kun je zelf erin stoppen wat je wilt (afhankelijk van je budget dus) ,heb ik ook gedaan en hij loopt weer als een trein.

motor laten lijnboren/boren en honen EN het draaiend gedeelte opbouwen koste me 675 euro
nieuwe krukas varieerd van ongeveer 300 tot ..... euro(de mijne is een stalen, was rond de 450 euro )
een setje nieuwe zuigers van( bv Keith Black kost zo,n 300 euro)
een timing set je zou ik zekers ook kopen!!! 125 euro
nokkenasje 175 euro
setje stoterstangetjes
en dan kun je dus nog koppen,drijfstangen enzo kopen

uiteraard zijn dit ongeveer prijzen he

ik was zo,n 5500 kwijt (met koppen,intake,carb ,en wat billitspul) maar hij is wel helelmaal naar m,n zin nu

voor iedere portomonee is er wel iets te koop is mijn mening dus ook voor die 3500 euro

heb m,n blokkie iemand in Oudenbosch laten doen, die man is 66 jr oud en bouwd ook Ferrarimotoren op en World race V8 ,en. ik ken z,n werk al jaren en hij is echt een pietje precies.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by watahyahknow »

PAW verkocht vroegah kitmotoren het blok was geboort gehoond gelijnboord de koppen waren geslepen en van nieuwe geleiders voorzien en de rest van de onderdelen werden er los bijgeleverd
nu schenen er met die motoren ook het nodige aan de hand zijn maar op deze manier van bestellen kun je die tijdens de montage zelf vinden en oplossen voor de sleutel word omgedraait
misschien is het een idee om een kitmotor te bestellen inplaats van een cratemotor
nu is het alweer een tijdje geleden dat ik in een prijslijst heb gesnuffeld maar ik denk dat een compleet setje pakkingen en een vers stel kopbouten niet zo veel aan de prijs van een cratemotor toevoegd , misschien is het dan toch wel een idee om de motor opnieuw in elkaar te zetten en de toleranties na te meten , het geeft toch wat meer vertrouwen , en als er iets niet klopt kun je de foto opsturen naar de fabricant/verkoper en om uitleg/vergoeding vragen
ik denk dat je dan ook sterker staat met bewijs dat het een fabricatiefout is als wanneer de motor later in de soep draaid , vertel de fabricant dat je zn werk gaat nakijken voor de aankoop en je zal waarschijnlijk ook minder risico lopen dat ie het leerproject van zn nieuwe medewerker opstuurt
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by pvz »

Oke, Maar er vanuit gaande dat het blok echt helemaal op is en er ook helemaal niets meer van te maken is.. Ook ben ik niet handig genoeg om zelf een motor in elkaar te zetten..
Kan je van dat geld dan beter een marktplaats motortje kopen en voor dat geld laten reviseren of toch voor dat geld ervoor kiezen om uit Amerika wat te laten komen?
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Joost.... »

orange blazer k5 wrote: heb m,n blokkie iemand in Oudenbosch laten doen, die man is 66 jr oud en bouwd ook Ferrarimotoren op en World race V8 ,en. ik ken z,n werk al jaren en hij is echt een pietje precies.

Welk bedrijf is dit?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by watahyahknow »

ik kan iedereen jacco adviseren de man neemt de tijd voor je leverd goed werk en geeft goed advies , dymotrack zit voor mij dichterbij maar kijkt meer om de klant heen naar diens portefeule in de achterzak , is die dun nemen ze de moeite niet eens voor een gesprek en kleine laagbetalende klussen zoals boren van een kaalgesloopt blok hebben ze "geen tijd voor" of doen ze zonder contact vooraf meer dan gevraagt word (zoals lijnboren) en presenteren de hogere rekening achteraf waarbij ze het blok als onderpand vasthouden
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by pvz »

watahyahknow wrote:ik kan iedereen jacco adviseren de man neemt de tijd voor je leverd goed werk en geeft goed advies , dymotrack zit voor mij dichterbij maar kijkt meer om de klant heen naar diens portefeule in de achterzak , is die dun nemen ze de moeite niet eens voor een gesprek en kleine laagbetalende klussen zoals boren van een kaalgesloopt blok hebben ze "geen tijd voor" of doen ze zonder contact vooraf meer dan gevraagt word (zoals lijnboren) en presenteren de hogere rekening achteraf waarbij ze het blok als onderpand vasthouden
Sorry ik weet even niet wie Jacco is.. Lees ik wat over het hoofd?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Jacco zit in Rijsenhout (bij Aalsmeer in de buurt).
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Renev »

pvz wrote:Oke, Maar er vanuit gaande dat het blok echt helemaal op is en er ook helemaal niets meer van te maken is.. Ook ben ik niet handig genoeg om zelf een motor in elkaar te zetten..
Kan je van dat geld dan beter een marktplaats motortje kopen en voor dat geld laten reviseren of toch voor dat geld ervoor kiezen om uit Amerika wat te laten komen?
Splinternieuwe GMPP crate motor kopen vanaf 1450,- dollar, kan niks en niemand tegenop qua prijs/kwaliteit.
Je hebt dan een echt nieuw standaard motorblok van GM.
De term crate motor wordt gebruikt voor zowel nieuwe als gereviseerde blokken maar ik heb al teveel gereviseerde blokken op een hoop zien lopen om daar nog aan te beginnen tenzij je het zelf kunt opbouwen.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

Wat een stof doet mijn verhaal op waaien.....zelfs modder gooien.....vind ik jammer...we zijn toch allemaal Amerikanen gek? We hebben toch passie voor onze V8ts? En ieder doet het op haar/zijn manier. Soms gaat het niet zo als je wilt en heb je shit met de techniek.

Wat een hier geschreven heeft: we weten niet wat de story is van dit geval. Klopt inderdaad. Ik zal meer en uitgebreid moeten vertellen wat er allemaal gebeurt is in die 3 jaar dat ik die motor heb. Op advies van enginefactory.com, heb ik me gehouden aan al hun adviezen: 1 nieuwe radiateur, nieuwe slangen, minerale olie van goede kwaliteit en viscosieteit, headers, niet boven de 5400 rpm komen, dus toeren teller inbouwen, rustig in rijden, alle para meters goed blijven controleren. Op tijd z,n verversingen van olie en filters. Het is allemaal te vinden op hun website. Ik heb me volledig gehouden aan hun aanbevelingen. Nooit is het motortje oververhit geweest, niet zonder olie gelopen enz. Nu is ie gerepareeerd en het olie verbruik is nu 0,0 en volgens mij is dat te wijten aan het niet op de juiste plaats zitten van de klephoedjes (ze zaten wel om de klepsteel maar niet vast op de kop) :oops:

Mijn meisie rijd er 90% van de tijd mee en dat is geen wilde. Nou moet ik toegeven dat ik met deze Suburban geboren ben voor het geluk.
Na aankoop van dat ding bleek dat hij meer olie dan benzine gebruikte en na 3 maanden moest je de bougie's vervangen, omdat die helemaal veranderd waren in zwarte bloemkolen. Dat is de reden geweest dat ik de motor vervangen heb voor de huidige. Voor mij is het geen beste kwaliteit wat enginefactory levert.

Afgelopen januari brak de outputshaft van de 1 jaar eerder gereviceerde (ruim € 2000,00) TH400, ook dat was niet mogelijk volgens diverse bak specialisten, want op een TH400, kun je met gemak 1800 pk op loslaten, is mij 3x verteld.........

Dus of ik lieg of mijn meisie is een bedrieger. Ik kan u vertellen dat ik met zorg omga met de Sub en toch gaat alles niet echt lekker aan dat ding.

Een ding, hou op met bakkeleien onderling aub

gr. cees
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Tja, eigenwijs hè.....
Je was gewaarschuwd :!:
sjak_brak wrote:Er bestaat geen spreekverbod hier, dus lovende woorden of lekker kankeren, het mag.
Maar hou er rekening mee, dat je misschien reacties (soms aardig ongenuanceerd) krijgt waar je het niet mee eens bent :)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

pvz wrote:Maar wat kun je dan het beste kopen als je een keer een kapotte motor hebt die niet meer is te reviseren?

Stel: Ik heb een 1978 camaro, motor is overleden en ik heb een budget van +/- € 3500,- (wat in deze tijd toch al een aardig hoog bedrag is als je hierover kan beschikken voor een hobby wagen) Wie/wat/waar is dan het beste/slimste om te kopen?
Heel simpel""you get wat you pay for"" voor weining geld koop je weinig.. ben je seriues met je wagen heb je hem om lang in te rijden en als je hobby. ""spaar dan wat door"". en koop iets waar je echt op kan vertrouwen . heb je de auto gewoon voor een tijdje met het oog om hem later een keer weg te doen voor wat anders (wat vaak gebeurd) kan je een cheap pos motortje er in stoppen. Maar vergeet niet waarde van je auto gaat niet omhoog en de quatitijd ook niet .

3500 eur voor een motor is niets vergeleken waar de meesten hier mee rond rijden. het mag dan wel in deze tijd voor mensen veel geld zijn, maar daar hebben de motor bouwers geen boodschap aan en die gaan echt niet mee in jou of andere mensen de portomonee!!. dan doen de fabriekanten van onderdelen dus ook niet.
Vegeet niet dat er ook nog eens 6 % invoer en 19% belasting betaald moet worden op onderdelen en op nieuwe motoren.
EN de verscheping .
En moet er ook nog winst gemaakt worden!!!. dan blijft er qua prijs qualiteid verhouding gewoon niets over... tuurlijk kan je omgerekend voor die prijs naar dollar berekend een leuke ""standaard"" custom kale motor later bouwen. . Maar nogmaals er moet dan ook geld zijn om hem hier heen te halen. vershepen is tussen de 500/750 euro afhankelijk van het gewicht en dan de belasting en proviesie . je kan dan beter hier voor een paar honderd euro, een oude standaard motor kopen met standaard bore en laten revieseeren voor dat geld...............
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by pvz »

Renev wrote: Splinternieuwe GMPP crate motor kopen vanaf 1450,- dollar, kan niks en niemand tegenop qua prijs/kwaliteit.
Je hebt dan een echt nieuw standaard motorblok van GM.
.
Dat is zeker goedkoop, maar is dat dan echt van die kwaliteit waarmee ze ook standaard in de wagens geleverd werden?
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by pvz »

roadrage david wrote: Heel simpel""you get wat you pay for"" voor weining geld koop je weinig.. ben je seriues met je wagen heb je hem om lang in te rijden en als je hobby. ""spaar dan wat door"". en koop iets waar je echt op kan vertrouwen . heb je de auto gewoon voor een tijdje met het oog om hem later een keer weg te doen voor wat anders (wat vaak gebeurd) kan je een cheap pos motortje er in stoppen. Maar vergeet niet waarde van je auto gaat niet omhoog en de quatitijd ook niet .

3500 eur voor een motor is niets vergeleken waar de meesten hier mee rond rijden. het mag dan wel in deze tijd voor mensen veel geld zijn, maar daar hebben de motor bouwers geen boodschap aan en die gaan echt niet mee in jou of andere mensen de portomonee!!. dan doen de fabriekanten van onderdelen dus ook niet.
Vegeet niet dat er ook nog eens 6 % invoer en 19% belasting betaald moet worden op onderdelen en op nieuwe motoren.
EN de verscheping .
En moet er ook nog winst gemaakt worden!!!. dan blijft er qua prijs qualiteid verhouding gewoon niets over... tuurlijk kan je omgerekend voor die prijs naar dollar berekend een leuke ""standaard"" custom kale motor later bouwen. . Maar nogmaals er moet dan ook geld zijn om hem hier heen te halen. vershepen is tussen de 500/750 euro afhankelijk van het gewicht en dan de belasting en proviesie . je kan dan beter hier voor een paar honderd euro, een oude standaard motor kopen met standaard bore en laten revieseeren voor dat geld...............
Kijk dit is een duidelijk en logisch verhaal. Al moet ik zeggen dat een motor van 3500 euro voor een wagen met een totale waarde van rond de 10000 euro natuurlijk wel een relatief dure motor is.
Post Reply