Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by the puritan »

Wat een niveau weer hier.... Kansloos. Is het nou zo moeilijk om een forum een beetje leuk te houden? Altijd dat eeuwige gezeik hier.... :boos:
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by jan suburban »

roadrage david wrote:Split window Geloof dat manoa een dichtgedrukte water slang had door zijn motor kap!!. EIGEN schuld.
dus gaat nou niet slap ouwehoeren :lol: :lol: ..
AKAQ niks zeggen jij heeft zeker een krat motor BBWWhahhahahahahahah.
zoals split window al zegt,Ik geef mijn eigen meening. frapante met krat motoren en buged troep is dat er NOOIT geld is om het goed te doen maar ALTIJD geld boven water komt om het te repareeren....
voor de goede orde 25% van de ESP of Tyra motoren gaan stuk . en ja je krijgt dan een nieuwe of reparatie . dat is allemaal ingecalculeerd in de prijs. die zooi wil ik nog niet gratis....... Leuke is ook dat waneer JY je huiswerk goed doet, je zal zien dat je vaak voor maar een KLEIN beetje meer een CUSTOM build motor kan laten bouwen. dus op maat voor jou auto en voor jou wensen.... Dus wat loop je nou slap te ouwehoeren vriend.
split window wat betreft olie. ""there is no sutch thing as bad publisety"" kan je vertellen dat Rogier Bollier een 90% kans maakt om in de intrnationaale Histo cup van Oostenrijk kampioen te worden op onze Brad Penn olie(dat bedoel je toch :lol: :lol: :lol: :lol: )
:oops: :oops: :oops: Nou , zal verder maar stil in een hoekje gaan zitten. Stom van me om een blok te kopen hier in Nederland en er dan ook nog content mee te zijn. Zal het nooit meer doen hoor !
jan
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Beetje BraadPan olie erin Jan, en hij is weer helemaal high performance hoor !! Image
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by jan suburban »

SplitWindow wrote:Beetje BraadPan olie erin Jan, en hij is weer helemaal high performance hoor !! Image
Goh, wist echt niet dat het zo simpel was.... :) Wat doen die mannen dan allemaal ingewikkeld zeg.. :D

jan
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by big dooley »

om even ontopic te blijven en gelijk maar 1 van dave's favoriete uitspraken naar boven te halen:
"you get what you pay for", lijkt me gezien het bedrag wat de OP heeft neergelegd absoluut niet het geval... om eerlijk te zijn had ik van de engine factory een hoge pet op, ook al heb ik er zelf nooit geen ervaringen mee gehad...

en dan vraag ik me af...
stel dat het bedrijf, vertegenwoordigd door een forumlid... laat ik voor het gemak dave als voorbeeld nemen met bowtie overdrives of central virginia... een ander forumlid behoorlijk benadelen, vergelijkbaar met wat er in de openingspost beschreven werd... wat kan zo'n nederlandse vertegenwoordiger dan betekenen voor zo iemand?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by sjak_brak »

Als de vertegenwoordiger niet betrokken is geweest bij het totstandkomen van de deal, de betaling en de levering, waarom zou hij dan wel thuis moeten zijn als er brokken zijn?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

Big Dooley inderdaad back on track.
garantie is over al een GROOT word zelfs in Nederland of waneer je in de USA zit. Of het nou met een auto radio is was mashine of motor is...Ikzelf probeer my ten aller tijden volledig in te zetten voor de klant. maar voor die 10% proviesie ga ik naartuurlijk geen nieuwe motor leveren!!!!!!!. gelukig hebben we te maken met 1 van de eerlijkste mensen die ik kan in de USA wat betreft motoren bouwen en achter zijn product staan.... dus waneer zijn fout dat word er wat geregeld.
vaak kopen mensen een motor hier in nederland en dan word er gezegt 3 of 6 maanden inrijden . Vaak is dat presies de garantie periode. toen ik mijn eerste motor kocht vroeg ik dezelfde vraag. hoe lang moet ik hem in rijden!!??. zijn antword was, wat bedoel je inrijden. heb hem in laten lopen en op de dyno gehad..
Ik zij ok maar hoe lang moet ik rustig aan doen. hij begon keihard te lachen en zei ""Drive it like you stole it son""".. desalnietemin heb ik in het begin wat rustig aan gedaan wel knallen maar verandword... nadat ik de wagen goed aanvoelde hebben we NIETS gespaard......
op high performance race materiaal zit zoiezo geen garantie....... op straat spul wel en dat verschilt per motor bouwer... Daarom pleit ik altijd voor een custom build engine die zijn gewoon met meer zorg en worden op maat gemaakt. en die staat niet binen een maand op je stoep dat kan 4 tot 5 maanden duren!!!!!!
zo heb je dus meer zekerheid en meer kans op een betere motor en minder kans op falen .

ze vragen wat voor auto je heeft wat voor bak en wat voor gearing het gewicht van de auto banden maten,en wat ga je er mee doen.
allemaal van dat soort vragen...
In 9 van de 10 gevallen met een krat motor gebeurt dat niet.
Omdat dat gedeelte aan jou overgelaten word!!.
Een bepaalde manier van rijden en of auto vraagt ook om verschilende onderdelen zoals lagers met een 3/4 groove in plaats van een 1/2 groove er in om maar een voor beeld te noemen.

Kijk het is heel makelijk van de engine factorie om te zeggen 6 of 12 maanden garatie en 100.000 kilometer. geen motor die dat draaid...
Mensen beginnen altijd over de prijs te klagen en het moet 1 zo goed koop mogelijk en ze willen het beste. en dat kan dus niet.

dus word het bijna altijd een Buged motor.en daar zitten meer weak links in..... en zelfs het beste materiaal kan zomaar pardoes kapot gaan.

Ik wil die rekening en de op bouw van de betrefende motor wel is zien!!......18000 miles is een dikke 28000km.
Niemand hier weet het ware verhaal .
je kan 28000 km niet in een simpele post beschrijven.
er kunnen allerlij dingen zijn fout gegaan EN Het is ALTIJD de schuld van de motor bouwer. heb nog nooit gezien dat iemand gezegt heeft het was mijn schuld!!!!!!!!!!!
terwijl er vaak stomme naieve fouten worden gemaakt.(heb ik zelf ook een keer meegemaakt met een verkochte motor)

zoals inderdaad te lang door rijden met dezelfde olie of verschilende of gewoon ""foute"" olien en of door elkaar heen.
OF de verkeerde motor op bouw voor de verkeerde wagen met de verkeerde gearing.
of mensen trekken op een nieuwe motor geen bouten na en controleren niet op dingen die aandacht nodig hebben ecetera ecetera wat allemaal ten kosten van de levensduur kan gaan

Ik dacht in het begin ook shit mijn motor gebruikt wel veel olie een liter op 300 km.
ik dacht piston rings niet gezet en of zitten vast na 3 jaar stilstand. ik de bonami truuk gebruikt hielp niet.
toen bleek de PCV VALVE OLIE AF TE ZUIGEN EN IN DE MOTOR TE GOOIEN . DUS WEG MET DAT DING!!. vacume pomp er op olie verbruik werd al minder. maar nog steeds olie verbruik. bleek er later een klein afdop plug die hier in nederland er uit was gehaald om het blok te spuiten terug was gezet met gas tape!!!!!!!!!!!!!!!! als de motor dan heet werd sijpelde er olie uit. maar bij stilstand was er niets te vinden nog te zien. ging ook gepaart met de hogere olie druk waneer je toeren maakt..
je kan dus nooit weten waar en waneer en door wie!!!!! in die 28000km iets fout is gegaan.

Aan het mashien werk heeft het niet gelegen want dan gaat de motor veel sneller stuk. dus kan het een fout onderdeel zijn zoals een zuiger of drijfstang ecetera. daar staat vaak geen garantie op van de motor bouwer uit!!!!!!!!!!!!!, zij kunnen wel de producend van de onderdelen ter verandwording roepen en vragen om nieuwe onderdelen.... als mensen een nieuwe motor kopen krijgen ze dus een BEPAALDE vorm van garantie ECHTER draagen zij zelf ook MEEDE verandwoordelijkheid met zich mee, wat zich dan uit in hoevere je garatie krijgt naargelang de schade omdat een motor bouwer NOOIT kan zien en of kan controleren hoe JY met het materiaal ben omgegaan.........Er bestaat dus niet zoiets als een ALL RISK GARANTIE ....

Juri Formula kreeg van BTO gelijk een nieuwe convertor opgestuurd toen zijn bak er mee ophield.
foto,s toonde aan dat het een fabriecage fout was. ook moet je bij BTO een druk test doen en die test gegevens door bellen VOORDAT je garantie krijgt. en je moet jezelf aan hun voorwaarden houden.

Garantie is dus vaak een word wat een comfertabel gevoel geeft ,maar per defenietie niet betekend dat je een nieuwe motor wasmashine of was droger krijgt waneer het stuk gaat en er een analieze aan te pas moet komen...

En dan heb je hier gelijk van die slimme mee huilers die als een stelletje wijven een oordeel trekken. En een bedrijf gelijk de grond in trappen...waarvan nu 1 geval bekend is dat de motor het na 3 jaar heeft begeven in de zin van een kop pakking!!.
Ik zelf heeft niets met de Engine factory te maken .zou er zelf geen motor van kopen. maar je geloof toch zeker niet dat zij 30 jaar in de bisenis zitten door aleen maar rodzooi te verkopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... een koppaking slaat er niet zomaar uit..
een zware suburban met een 350 ci en een 3 bak in de zomer in Frankrijk!!!!op gas mischien!!!!.. het blijft giswerk, maar 75% van de kopakingen die er uit slaan is door over verhitting .
Hebben we de man met zijn kapotte motor gedurende de 28000km rijden hier horen klagen over hoe slecht zijn motor was!!!!...... dacht het niet..
Last edited by roadrage david on Fri Aug 26, 2011 12:28 pm, edited 2 times in total.
USA-Engines
Posts: 17
Joined: Wed Jul 20, 2011 9:16 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by USA-Engines »

...
Last edited by USA-Engines on Fri Oct 07, 2011 8:58 am, edited 1 time in total.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

ach ja marked protection geeft niets . kan hier zat mensen op het forum die in no time een kapote motor hadden. werd wel geregeld . neemt niet weg dat ze stuk gingen . en dan zijn er nog plenty folks die niet op dit forum zitten die hetzelfde probleem hadden. en een bedrijf wat in capele aan de ijsel zit bevestigde het mijn persoonlijk dat 1 op de 4 terug gaat.. 1750/3500 euro voor een blokje hier vraag ik me af wat jy er voor betaald heeft X belasting . en dan hoe je hier iemand wijs kan maken dat het materiaal goed is. want dat zou de grootste grap anno 2011 zijn...
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

roadrage david wrote:en een bedrijf wat in capele aan de ijsel zit bevestigde het mijn persoonlijk dat 1 op de 4 terug gaat..
Is dat Arnold ?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

Split window ik ga geen namen noemen..
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by big dooley »

roadrage david wrote:Split window ik ga geen namen noemen..
dat hebben we gezien, ja... :lol: :lol: :lol:
roadrage david wrote:...ESP wat een Joke ,grootste bagger in omloop.. ESP Tyra alemaal Mexikaanse zooi!!!!.opgebouwd uit USA reject troep...............
maar goed, alle gekheid op een stokje...
ik mag aannemen dat er ook bedrijven zijn in nederland, die weten hoe je een blok in elkaar zet/reviseert...
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

big dooley wrote: dat hebben we gezien, ja... :lol: :lol: :lol:
Hahaha, ik dacht meteen hetzelfde.... :lol:

Die Arnold werkte vroeger samen met die gozer die jouw Big Dooley heeft gespoten.
(a.k.a. de radiatordop-dief, vroeger een maatje van Rick)
USA-Engines
Posts: 17
Joined: Wed Jul 20, 2011 9:16 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by USA-Engines »

..
Last edited by USA-Engines on Fri Oct 07, 2011 8:59 am, edited 1 time in total.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

Denk dat er een paar absolute Top mashine shops zitten in Nederland oa Dymo track ,jacco heb hier en daar de naam post en drost ook horen vallen en nog een paar. nadeel van deze shops is dat het geen motoren bouwers bij uitstek zijn, in de zin van genoeg bouwen en de perfecte combo,s bepalen voor max performance en of durabilety. het is meestal reviesie en daar zijn ze naartuurlijk erg goed in. als mijn nieuwe mega $$$$ alu motor in aanbouw in de toekomst nieuwe sleaves moet hebben hoef ik mijn motor echt niet naar de usa op te sturen. dat kunnen deze mannen perfect...
Maar ik ga hun geen opdracht geven om een high performance secu race combo te bouwen voor wat ik doe... daar heb ik al te veel misopvattingen voor gezien. om het dan maar niet over de prijs te hebben. voor standaard to licht gekieteld materiaal en of reviesie voor je high performance kan je gerust naar deze jongens toe. Is het wel zo dat het netzo in de usa meer Chevy en Ford gericht is.
de andere motoren zoals Mopar(Hemi) en pontiac en olds buick worden meer als ecsoties gezien omdat er daar gewoon minder van gemaakt worden....PS in mijn geval laat ik hier in Nederland aleen DR Performance mijn motoren in en uit elkaar halen en afstellen. we hebben met CVMS en DR Performance een heele goede relatie opgebouwd. en DR-Perormance en CVMS kunnen heel goed met elkaar overweg. ze hebben vaker samen gewerkt
Last edited by roadrage david on Fri Aug 26, 2011 12:05 pm, edited 3 times in total.
Post Reply