Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Thing »

Renev wrote:Opbouwen van een blok kan je zelf doen maar boren/honen en krukas slijpen moet je uitbesteden en dat kost meteen de hoofdprijs hier in NL.
bull... hij had voor die centen 400 pk gehad... gewoon hier in NL

ik laat een krukas slijpen incluus lagers.. 260 euro! en dat hoef ik niet na te meten... NL quality... no mexican quality...
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by big dooley »

Renev wrote:Gewoon een nieuwe GM cratemotor kopen niks geen probleem :) :)
1x een ZZ383 en 1x een HT383, geen gebruikte of opgelapte ouwe troep.
wat ik begreep gebruikt engine factory geen revisieblokken, maar alleen nieuw spul van gmpp... of dat goed of minder goed is laat ik in het midden

kijk, fouten maken doet elk bedrijf, maar dit is gewoon een blunder van jawelste wat ieder bedrijf normaliter gewoon zou WILLEN oplossen, garantie of niet... zo niet, lijkt me het duidelijk dat ze vermeden moeten worden

in dit geval kun je alleen die vertegenwoordiger over de toonbank trekken... er is NIET geleverd wat besteld is
hij vertegenwoordigd dat bedrijf... en hoe aardig ie ook mag zijn, hij heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van de klant
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

in dit geval kun je alleen die vertegenwoordiger over de toonbank trekken... er is NIET geleverd wat besteld is
hij vertegenwoordigd dat bedrijf... en hoe aardig ie ook mag zijn, hij heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van de klant[/quote]

Volgens mij zit ie hier ook op het forum :eek:

Maar ik trek em niet over de toonbank, ik ga me niet verlagen op het peil van Enginefactory. Een ding weet ik zeker: Wat je zaait, zul je oogsten!
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Renev »

Toen ik destijds aan het rondbellen ben geweest kwam een krukas slijpen op 450,- inclusief lagers, en het boren/honen van een V8 op 850,- exclusief de zuigers.
De meeste blokken bouwers in de states gebruikte destijds (5-6 jaar geleden) gewoon oude blokken die ze oplappen maar misschien dat dit nu inmiddels anders is geworden.
Nieuwe GMPP blokken komen ook allemaal uit Mexico maar mijn gevoel is er gewoon beter bij omdat het gewoon splinternieuw is.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by big dooley »

Renev wrote:Toen ik destijds aan het rondbellen ben geweest kwam een krukas slijpen op 450,- inclusief lagers, en het boren/honen van een V8 op 850,- exclusief de zuigers.
De meeste blokken bouwers in de states gebruikte destijds (5-6 jaar geleden) gewoon oude blokken die ze oplappen maar misschien dat dit nu inmiddels anders is geworden.
Nieuwe GMPP blokken komen ook allemaal uit Mexico maar mijn gevoel is er gewoon beter bij omdat het gewoon splinternieuw is.
dat bedoel ik met in het midden laten... blueprint en patriot bijvoorbeeld gebruikt alleen ouwe blokken die volledig gereviseerd worden... de meesten zeggen, dat de legering beter is van die oudjes omdat ze meer nikkel zouden bevatten, anderzijds, schijnen de mexicanen de toleranties nog al ruim te nemen... nieuw is per definitie lang niet altijd beter
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by krypto »

als je niet weet waar het inhoudelijk om gaat bij motoren en je wilt zekerheid.
Betaald dan wat meer en koop een motor bij een Nederlandse leverancier.
Heb je garantie en je wordt ook nog geholpen door het Nederlandse consumenten recht.
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by stef »

Renev wrote:Toen ik destijds aan het rondbellen ben geweest kwam een krukas slijpen op 450,- inclusief lagers, en het boren/honen van een V8 op 850,- exclusief de zuigers.
De meeste blokken bouwers in de states gebruikte destijds (5-6 jaar geleden) gewoon oude blokken die ze oplappen maar misschien dat dit nu inmiddels anders is geworden.
Nieuwe GMPP blokken komen ook allemaal uit Mexico maar mijn gevoel is er gewoon beter bij omdat het gewoon splinternieuw is.

Een nieuw blok zit nog "werking" in, een oud blok niet.
Een oud blok opnieuw honen en lijnboren geeft dus een beter uiteindelijk resultaat dan een nieuw blok...
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Supervaags »

als je een nieuwe auto koopt ga je hem zeker ook eerst loshalen om te kijken of alles wel goed zit dus.. :?:

turn key.. dat betekend toch dat je hem inbouwd en weg kunt rijden..
echt schandalig dit, helaas wel erg lastig om alsnog geld terug te kunnen krijgen :?
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by jan suburban »

Wat een drama zeg.
Je kan niet alles controleren en moet ook gewoon vertrouwen kunnen hebben.
Het probleem is denk ik gewoon veel complexer omdat de leverancier zo ver weg zit.
Ik heb mijn blok 350 chevy bij EPS uit het hoge noorden vandaan (een longblok, dus met distributie, koppen, maar zonder deksels, in-en uitlaatspruitstukken e.d. ) en daar was ook het een en ander mee, bleek na inbouwen. Maar die Paul Haan van EPS heeft dat toen heel netjes en goed verholpen. We hebben de reparatie (loskomende studs) wel zelf gedaan, maar kregen onderdelen, gereedschap en online advies en ondersteuning tot savonds laat. Toen het euvel was verholpen als vergoeding ook nog twee hele grote dozen met reserve/vervangingsdelen van hem gekregen.
Was toen even boven de 2000 Euro kwijt en toen kocht je al een turnkey ding voor 1700 bij Tyra Toch nooit niet geen spijt ervan gehad en inmiddels zo'n 45.000 kilometers ermee gereden zonder probleem.
De moraal: risico loop je overal, maar een beetje in de buurt kopen en nazorg/service/garantie is wel veel simpeler.

jan
jan
Last edited by jan suburban on Wed Aug 24, 2011 10:24 pm, edited 1 time in total.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

PPPPFFFF steletje exspers :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . slap geouwehoer.
had eerst een stuk geschreven toen maar weer gedelete. ESP wat een Joke ,grootste bagger in omloop.. ESP Tyra alemaal Mexikaanse zooi!!!!.opgebouwd uit USA reject troep...............
super vaags sorry jou post ondanks goed bedoeld slaat nergens op. er zijn plenty dingen die fout kunnen gaan die hier mischien helmaal niet gemeld zijn.
bij slecht mashine werk gaat het wat sneller kapot dan na 18000 ML. hier is iets heel anders aan de hand!!!
Krat motoren zijn zoiezo POS. wij pleiten al jaren voor custom build engines. wie gelooft er nou in ""one size fits all aprotch""..
Motoren hier laten bouwen scheid toch uit!!!. alsof ze hier verstand hebben. ze bouwen veels te weining om super combo,s te kunnen bouwen die de most bang for your $$ leveren...... om het maar niet over de prijs en of keuze van de juiste onderdelen te hebben..
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

roadrage david wrote:wij pleiten al jaren voor custom build engines.
Had Manoah Cliffhanger ook niet zo'n Central Vagina Masjien Sjop blokje in zijn Firebird gelepeld ?
The rest is history :lol:
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by akaQ »

roadrage david wrote:PPPPFFFF steletje exspers :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . slap geouwehoer.
had eerst een stuk geschreven toen maar weer gedelete. ESP wat een Joke ,grootste bagger in omloop.. ESP Tyra alemaal Mexikaanse zooi!!!!.opgebouwd uit USA reject troep...............
super vaags sorry jou post ondanks goed bedoeld slaat nergens op. er zijn plenty dingen die fout kunnen gaan die hier mischien helmaal niet gemeld zijn.
bij slecht mashine werk gaat het wat sneller kapot dan na 18000 ML. hier is iets heel anders aan de hand!!!
Krat motoren zijn zoiezo POS. wij pleiten al jaren voor custom build engines. wie gelooft er nou in ""one size fits all aprotch""..
Motoren hier laten bouwen scheid toch uit!!!. alsof ze hier verstand hebben. ze bouwen veels te weining om super combo,s te kunnen bouwen die de most bang for your $$ leveren...... om het maar niet over de prijs en of keuze van de juiste onderdelen te hebben..
Alles moet ook altijd op jou manier he, laat staan dat een ander een keer iets van gelijk zou hebben, dat jij nou onbeperkt met euro's kan gooien betekent niet dat iedereen dat kan.

Met een krat motor hoeft overigens helemaal niets mis te zijn, sterker nog meestal zijn dat motor zonder al teveel poespas. als jij zo nodig speciaal wil gaan lopen doen, met je custom build. ik veronderstel dat je dan juist op het randje ga zitten,

Overigens zou het me ernstig grappig lijken om jou een op je bek te zien gaan met je hippe zooi, niet omdat ik je haat, vind je project aardig vet, maar juist omdat je altijd alles beter wil weten!
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Maar hij ventileert toch alleen maar zijn mening ?
Nergens staat dat dit meteen een wet van Meden & Perzen wordt.

Probeer het eens te lezen als:
"Hee, grappig dat Rood-Race-Kapje zijn eigen mening heeft, maar ik trek toch lekker mijn eigen plan"

Waar jij je nu druk over maakt, is op dit gedeelte van het forum binnen zes maanden weer verdwenen :D
(Maar David kennende zal hij zijn persoonlijke mening over olie en motorenleveranciers bij elke nieuwe gelegenheid weer posten)
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by akaQ »

SplitWindow wrote:Maar hij ventileert toch alleen maar zijn mening ?
Nergens staat dat dit meteen een wet van Meden & Perzen wordt.

Probeer het eens te lezen als:
"Hee, grappig dat Rood-Race-Kapje zijn eigen mening heeft, maar ik trek toch lekker mijn eigen plan"

Waar jij je nu druk over maakt, is op dit gedeelte van het forum binnen zes maanden weer verdwenen :D
(Maar David kennende zal hij zijn persoonlijke mening over olie en motorenleveranciers bij elke nieuwe gelegenheid weer posten)
Precies, ik ben overigens niet van mening dat roodrace zijn voorkeur in ieder topic met enige betrekking tot olie of motoren moet ventileren.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by roadrage david »

Split window Geloof dat manoa een dichtgedrukte water slang had door zijn motor kap!!. EIGEN schuld.
dus gaat nou niet slap ouwehoeren :lol: :lol: ..
AKAQ niks zeggen jij heeft zeker een krat motor BBWWhahhahahahahahah.
zoals split window al zegt,Ik geef mijn eigen meening. frapante met krat motoren en buged troep is dat er NOOIT geld is om het goed te doen maar ALTIJD geld boven water komt om het te repareeren....
voor de goede orde 25% van de ESP of Tyra motoren gaan stuk . en ja je krijgt dan een nieuwe of reparatie . dat is allemaal ingecalculeerd in de prijs. die zooi wil ik nog niet gratis....... Leuke is ook dat waneer JY je huiswerk goed doet, je zal zien dat je vaak voor maar een KLEIN beetje meer een CUSTOM build motor kan laten bouwen. dus op maat voor jou auto en voor jou wensen.... Dus wat loop je nou slap te ouwehoeren vriend.
split window wat betreft olie. ""there is no sutch thing as bad publisety"" kan je vertellen dat Rogier Bollier een 90% kans maakt om in de intrnationaale Histo cup van Oostenrijk kampioen te worden op onze Brad Penn olie(dat bedoel je toch :lol: :lol: :lol: :lol: )
Last edited by roadrage david on Thu Aug 25, 2011 12:58 pm, edited 1 time in total.
Post Reply