Positie van een cherry-bomb ???

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Noradnaja
Posts: 7
Joined: Mon Jul 04, 2011 10:44 pm

Positie van een cherry-bomb ???

Post by Noradnaja »

Hoihoi,

Hier een uitlaatvraagje........

Ik zoek de juiste / beste positie voor het monteren van een cherry-bomb.

De uitlaat van mijn olds is onlangs vernieuwd en daarbij is de Cat er tussenuit gehaald (doorgerrot).

Het wordt dus een uitlaat met enkel een Cherry-bomb.

Wat is nu de beste plaats voor een cherry-bomb ???

Zo kort mogelijk bij de motor.......................of zover mogelijk naar achteren ???

Dit in verband met resoneren binnen in het interieur ???

Alvast bedankt !!!
frenkie
Posts: 123
Joined: Thu May 03, 2007 9:32 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by frenkie »

Zo ver mogelijk naar achter :)
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Gearz »

Noradnaja wrote:Wat is nu de beste plaats voor een cherry-bomb ???
De oud ijzer bak.. :D
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Wheel »

hoe verder naar achter hoe dieper het geluid.. en denk eraan je kan hem 2 kanten op monteren.. schoepjes naar voren gericht dempt hij meer schoepjes naar achter dempt hij zo goed als niet..
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by thunderbuick »

Gearz wrote: De oud ijzer bak.. :D
Precies :lol:
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Wheel »

Hey Thunder. die ezel van jou heeft ook een behoorlijke cherry bomb hahahaha :lol:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Corp »

Noradnaja wrote: Ik zoek de juiste / beste positie voor het monteren van een cherry-bomb.
De beste positie is bij het oud ijzer

Edit iemand was me voor damn
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Caddy_v8 »

Zo ver mogelijk naar achteren! Zo heb je ook minder kans op herrie in de auto zelf.
En vooral je uitlaten achter en niet onder je auto laten eindigen. Anders heb je een klankkast-effect en hoor je teveel in de auto.

Als je de cherry-bombs echt helemaal aan het eind wil hebben, kun je een zogenaamde tailbomb plaatsen. Ik had die onder mijn vorige ride. Gaf een vet geluid, maar in de auto was het gewoon stil.

http://www.ebay.co.uk/itm/Exhaust-rear- ... 2eb75306e5
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by bluesfreak1975 »

thunderbuick wrote: De oud ijzer bak.. :D
Precies :lol:
Keer 3, ik vindt het geluid van zo'n cherrybomb niet mooi. Je heb een zware roffel van jezelf of niet.

Mike
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Caddy_v8 »

Ik vind juist de vaak aangeprezen Flowmasters niet klinken. Ik heb nu ook 2 Thrush glasspacks onder m'n '55er Caddy hangen, maar het klinkt echt lekker. Geen herrie, maar gewoon een lekkere roffel. Verder heb ik ook geen dempers ofzo meer. Maar het geluid hang ook echt van de wagen af moet ik zeggen. Bij sommige anderen vind ik het ook niet klinken.

Als mensen vragen welk soort dempers ik heb zijn ze vaak verbaasd dat glasspacks nog zo subtiel en lekker kunnen klinken.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by thunderbuick »

Herrie is wat anders dan een zwaar geluid.
Maar goed, wie blij is met herriebombs moet ze lekker plaatsen.
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by 69GTO-jr »

Goed wat een ander er van vind moeten ze lekker zelf weten ik geloof niet dat je wat dat betreft om meningen had gevraagd maar goed.. om terug tekomen op jouw vraag:

ik kocht mijn 1979 Camaro (350Cui.) met Cherrybombs eronder en die van mij zitten precies onder de voorstoelen en met de ramen dicht heb ik totaal geen herrie in de auto met ramen open trouwens ook niet.. we kunnen elkaar "gewoon" verstaan met gesprekken zonder dat we hard moeten praten! zolang ik geen last van die dingen heb en ze niet aan vervanging toe zijn laat ik ze er lekker onder hangen! er komt een mooi donker geluid uit en met hoge toeren gaan ze zelfs een beetje knetteren ;)

groeten Ramon
Noradnaja
Posts: 7
Joined: Mon Jul 04, 2011 10:44 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Noradnaja »

Ach, iedereen heeft zo zijn voorkeur, en mag natuurlijk ook zijn mening geven.
Er heeft bij mijn Olds ook een single Flowmaster-demper onder gezeten, maar dat vond ik een beetje een homogeluid :? ..............die dempte wat mij betreft te goed.
Het mag wel wat meer ballen hebben.

Maar toch bedankt voor ieders mening.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by themidnightcruiser »

Een Cherrybomb is een totaal kansloos demper ontwerp qua flow.

Daarbij maken ze, vooral op toeren, het geluid van een verkouden olifant. Geef iets meer geld uit en je hebt een paar knappe Magnaflows die 2x zoveel flowen.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Positie van een cherry-bomb ???

Post by Caddy_v8 »

69GTO-jr wrote:Goed wat een ander er van vind moeten ze lekker zelf weten ik geloof niet dat je wat dat betreft om meningen had gevraagd maar goed.. om terug tekomen op jouw vraag:

ik kocht mijn 1979 Camaro (350Cui.) met Cherrybombs eronder en die van mij zitten precies onder de voorstoelen en met de ramen dicht heb ik totaal geen herrie in de auto met ramen open trouwens ook niet.. we kunnen elkaar "gewoon" verstaan met gesprekken zonder dat we hard moeten praten! zolang ik geen last van die dingen heb en ze niet aan vervanging toe zijn laat ik ze er lekker onder hangen! er komt een mooi donker geluid uit en met hoge toeren gaan ze zelfs een beetje knetteren ;)

groeten Ramon

Bij mijn huidge wagen liggen ze ook bijna onder m'n voorstoelen en hoor ik ook niks binnen in de wagen. Maar ik ken mensen waar dat wel het geval is, vandaar mijn tip om ze zo ver mogelijk naar achteren te plaatsen.
Post Reply