Supervaags wrote:zoeken we niet al een beetje te ver..?
mits alles goed is aangesloten moet de instalatie gewoon werken..
werkt alles wel naar behoren als je de auto op contact zet? is de versterker niet gewoon kapot?
Mee eens, storing zoeken doe je van basic naar moeilijk het word hier een beetje omgedraaid.
Om de voeding van je radio uit te sluiten: pak je multimeter sluit deze aan op de massa en voeding aansluiting van je radio zit hier een afwijking meet je weerstand naar massa (Ohm stand op je multimeter) en je voeding met een ander massa punt.
Is dit volgens je multimeter goed pak een dikke 12 volt lamp (1 van een remlicht ofzo) soldeer hier 2 draden aan voila een proeflamp, sluit deze aan op de massa en voeding van je radio brand deze goed vel is je voeding/massa ok zoniet ergens een weerstand onderweg.
nu is je voeding uitgesloten.
Nog steeds een probleem? pak een andere radio knoop deze er in kijk wat hij dan doet.
Nog steeds een probleem?haal alle overbodige "meuk" als versterkers condensatoren etc ertussen weg werkt het nu wel ok? sluit 1 voor 1 alles weer aan tot je het probleem weer hebt dan weet welk onderdeel evt hoerig is.
Voor de rest wat betreft je dynamo, je radio moet zeker naar behoren blijven werken tot een volt of 9 dus de dynamo kun je voor nu even vergeten omdat wanneer je dynamo kapot is, de radio uitvalt/aangaat enz. tot de accu echt leeg is maar dan start je auto ook niet meer en volgens mij heb je dit probleem niet.
Dus stap voor stap dingen uitsluiten en bij het begin beginnen dan vind je het zeker! Succes!
Chris