Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Riv S-Type »

Beste mensen,

Ik kom er niet uit, van mijn Riviera uit 79 liep de rechtervoorrem aan, na een paar kilometer loeihete rem en stank.
Vanavond het hele spul los gehaald, schoongemaakt en weer netjes in elkaar gezet, remzuiger was gewoon met de hand terug te duwen toen ie los was. Na montage op de auto, ontluchten e.d. alles weer getest en weer komt de zuiger niet terug, zit weer muurvast op de schijf. Pas toen we de bleeder open draaiden en de druk er dus af hadden was de zuiger weer met de hand terug te duwen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft,maar de rempedaaldruk is ook niet echter super, hij ligt bijna op de vloer bij lang intrappen, maar ik heb de andere 3 remmen nog niet ontlucht, dat moet ik nog doen. Remmen doet ie verder goed, ook geen waarschuwingslamp o.i.d. dat er iets mis is.
Alvast bedankt voor de tips.
grtz.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by SplitWindow »

Monteer eens een nieuwe remslang (andere kant ook meteen maar even doen)
Hageman heeft ze op voorraad :thumbs:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by thunderbuick »

Precies :)
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Riv S-Type »

Okay, maar waarom? Ik bedoel dat ik graag het principe ervan wil weten wat de nieuwe slang dan doet wat de oude (niet meer?) doet, juist om ervan te leren duzzz.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by thunderbuick »

De oude slang kan inwendig stuk zijn waardoor hij dichtslaat bij terug stromen van de olie.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by gert »

als je de ontluchter open moet draaien om de zuiger terug te krijgen, is er iets mis in de hrc lijkt me, niet met de leiding.

het komt nogal es voor dat bij oudere hrc ,tijdens ontluchten een cup kapot gaat.

ga maar na: tijdens ontluchten komt de cup ineens veel dieper in de hrc dan tijdens remmen, en zo diep in de hrc zit vuil, en mischien een slijtagerandje.
als de ,toch al ouwe cup, daar steeds langs gaat, kan ie beschadigen.
dus een remontlucht app. gebruiken, of perslucht op het reservoir om te ontluchten.

ik zou in jouw geval gewoon in de hrc een revisiesetje stoppen, en de cil honen.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by SplitWindow »

gert wrote:als je de ontluchter open moet draaien om de zuiger terug te krijgen, is er iets mis in de hrc lijkt me, niet met de leiding.
Er zit ook nog een proportioning valve tussen, en die scheidt de voorremmen weer.
Dus verklaar jij dan maar eens waarom de ene remklauw wel blijft hangen en de andere niet ?

Vervang eerst maar die rechterremslang :thumbs:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Detroitsteel »

*
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by SplitWindow »

Detroitsteel wrote:*
Eerst lezen, dan nadenken, en dan pas antwoorden.......... 8)
Want:
Riv S-Type wrote:Vanavond het hele spul los gehaald, schoongemaakt en weer netjes in elkaar gezet, remzuiger was gewoon met de hand terug te duwen toen ie los was.
Last edited by SplitWindow on Wed Sep 07, 2011 11:43 pm, edited 1 time in total.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by thunderbuick »

Detroitsteel wrote:*
¿
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Riv S-Type »

Gaan we doen (die nieuwe slangen)!
Bedankt voor de adviezen. Eens kijken wat het resultaat is, ik laat het weten.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by SplitWindow »

Riv S-Type wrote: ik laat het weten.
Net zoals met dat reisverslag dat jij ons maanden geleden beloofde....... :?: ?
Riv S-Type wrote:We zijn intussen weer 14 uur terug in Nederland (helaas). En we hebben 6 mooie dagen in de US gehad.

Ik zal morgen even een uitgebreider verslag geven van de andere dagen die Mark (m'n maat) en ik in de US waren. Grtz Frank



:P
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Riv S-Type »

Ik zat er al een beetje op te wachten :lol: .
Het enthousiasme over de Centurion was na de RDW keuring wat gedimt, ik denk dat Joost hem binnenkort wel plaatst met wat werkzaamheden, daarom had ik weinig zin meer om het reisverslag aan te vullen.....
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by sansemiano »

Riv S-Type wrote:Beste mensen,

Ik kom er niet uit, van mijn Riviera uit 79 liep de rechtervoorrem aan, na een paar kilometer loeihete rem en stank.
Vanavond het hele spul los gehaald, schoongemaakt en weer netjes in elkaar gezet, remzuiger was gewoon met de hand terug te duwen toen ie los was. Na montage op de auto, ontluchten e.d. alles weer getest en weer komt de zuiger niet terug, zit weer muurvast op de schijf. Pas toen we de bleeder open draaiden en de druk er dus af hadden was de zuiger weer met de hand terug te duwen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft,maar de rempedaaldruk is ook niet echter super, hij ligt bijna op de vloer bij lang intrappen, maar ik heb de andere 3 remmen nog niet ontlucht, dat moet ik nog doen. Remmen doet ie verder goed, ook geen waarschuwingslamp o.i.d. dat er iets mis is.
Alvast bedankt voor de tips.
grtz.
ik heb zoiets in een ver verleden es gehad met m'n toenmalige camaro, een rs uit 1977. bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door het niet evenwijdig zijn van de 2 remvlakken van de remschijf. op die manier drukt de remklauw zich helemaal klem, kan niet weer terugtrekken en aldus gaat het wiel vastlopen.

nieuwe remschijven was de oplossing.
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Rem loopt niet vrij, wat kan het zijn?

Post by Riv S-Type »

Remschijven en blokken zijn allemaal z.g.a.n., nog geen 1000 km mee gereden denk ik. Had ik nog niet vermeld. Maar de remslangen zijn het eerste waar ik mee aan de slag ga. Grtz
Post Reply