Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Erik Firebird »

Zijn er bedrijven die dit wel durven, kennis zoekt al ff naar een goede spuiter coater
die lichtmetalen chromen velgen 22 inch. wil stralen en mat zwart wil poedercoaten,
maar wil tot nu toe niemand aan, liefst omgeving Nijmegen.

Groeten
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Green-Hornet »

http://www.sioss.nl

Ik heb mijn auto hier laten stralen en mijn losse delen liggen er nu.

Doen ook delen poedercoaten,aardige lui,goede ervaring.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Wheel »

Al jaren een goede naam op straal en poedercoat gebied....
In het verleden zelf ook delen van de harley laten doen en altijd tevreden geweest..
Is wel in Limburg, Heerlen


http://giessen-bv.nl/
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by rulez »

toen giessen nog in maastrucht zat heb er ik een stel beugels, bagagerekje en voorvorkpoten laten doen.
ben ik tevreden mee en poten waren iets van 40-50 euro ex btw(?) uit mijn hoofd (inclusief afplakken)

ff belletje doen, wellicht doen ze het klaar terwijl je wacht....

kan alleen niet zeggen of op zaterdag de werkstudenten het doen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Jeroen_Sp »

Waarom poedercoaten? Ik zou velgen liever laten grondlakken en dan spuiten. Dat poedercoaten is helemaal niet zo optimaal. Probleem is dat het meer als een soort huid om het materiaal zit. Een beschadiging (steenslag) en deze huid scheurt en zal steeds verder loslaten van het materiaal. Met een hogedrukreiniger blaas je het er dan zo van af.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Wheel »

Ik weet niet waar jij je spul laat poedercoaten... frame van mijn harley 20 jaar geleden laten doen en is nog geen spatje vanaf... en geloof me die heeft kilometers gemaakt
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by HarleyRob »

Jeroen_Sp wrote:Waarom poedercoaten? Ik zou velgen liever laten grondlakken en dan spuiten. Dat poedercoaten is helemaal niet zo optimaal. Probleem is dat het meer als een soort huid om het materiaal zit. Een beschadiging (steenslag) en deze huid scheurt en zal steeds verder loslaten van het materiaal. Met een hogedrukreiniger blaas je het er dan zo van af.
Zelfs als een poedercoatlaag beschadigd is zit deze (als hij goed is aangebracht) veel beter vast aan de onderlaag dan een verflaag. Als je het poedercoat-proces en het verflaagproces bestudeert zul je dezelfde conclusie trekken. Ik ben het dus absoluut niet eens met bovenstaande opmerking.

@jeroen: kan het zijn dat je toevallig een slechte poedercoater hebt getroffen?
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by rulez »

en het schijnt dat je een beschadiging in je poedercoat laag weer kan repareren dmv verhitting, dat de poedercoatlaag dan weer in elkaar vloeit.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Thing »

de velgen doktor in Uden kan jou wel van dienst zijn Erik
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Jeroen_Sp »

HarleyRob wrote:@jeroen: kan het zijn dat je toevallig een slechte poedercoater hebt getroffen?
Dit is de ervaring bij ons op het werk na lang onderzoek. Bedrijfswagentoepassing en na 800.000km begint het los te laten (moet 2x zo lang meegaan).
Verf met een andere ondergrond is toch beter. Denk bijv aan KTL als ondergrond.

Het zou kunnen of de coater zijn werk niet goed heeft gedaan, dat deel is me even ontschoten. Alleen doen wij het tegenwoordig wel anders.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Wheel »

hmm 800.000 zit ik net nog niet aan met mijn harley
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Caddy_v8 »

Ik heb zowel velgen laten poedercoaten als natlakken. Poedercoaten heeft toch echt mijn voorkeur (mits goed gedaan natuurlijk). Giessen is een aanrader. Ik geloof dat ik destijds (3 jaar geleden) iets van 75 euro per 15" velg moest betalen. Maar daar zat dan ook nog een extra glanslaag overheen die je bij mat natuurlijk niet hebt.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by HarleyRob »

800dkm vind ik ook wel een hele hoge verwachting. Ik denk dat wanneer je op een meer realistisch km-aantal zit, bijvoorbeeld 100dkm, dat een poedercoatlaag beter hecht en beschermt dan een natlak-laag.

Succes met je keuze.
Riviera72
Posts: 59
Joined: Mon Jul 28, 2008 1:25 am

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by Riviera72 »

Thing wrote:de velgen doktor in Uden kan jou wel van dienst zijn Erik
Ik reageer niet vaak, maar blijf daar AUB weg!
Heb daar twee keer iets laten doen, en de kwaliteit is echt ver beneden peil.

Eerste keer heb ik een enkele velg laten repareren, deze zou ik een week later vrijdags op kunnen halen,
helaas toen was hij nog niet klaar, maar hij zou de volgende dag gereed zijn. Volgende dag daar weer naartoe gereden:
Weer niet klaar, werd mij verteld om even te wachten, heb ik een uur lang daar gestaan. Kreeg ik hem mee terwijl
de lak nog nat was en de binnenzijde van de velg was helemaal niet gespoten. :eek: :x

Tweede keer hem ik met mijn broers 5 sets velgen op laten knappen:
1 set ligt nu nog gespoten in het rek dus daar weet ik niets van.
Bij 1 set waren ze de centerkapjes vergeten mee te spuiten en toen ze wel terugkwamen waren ze drie tinten donkerder dan de velg.
1 set moest gericht en gespoten worden, maar daar zit nu een ergere zijdelingse slag in dan voordat ze daar naartoe gingen.
En bij de 2 overige setjes begint nu, na nog geen half jaar dagelijks gebruik, de lak eraf te bladderen.

Al met al geen aanrader!
Kun je beter bij Wheelcare in Zeeland langs gaan, beetje rare snuiter, maar hij weet wel waar hij mee bezig is.
En hij laat alles coaten, hij spuit niets voor zover ik weet.

Gr, Tom
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Stralen poadercoaten 22 inch velgen.

Post by pvz »

http://www.velgenreparatie.nl/

Andy Dam in Strijen. Niet echt in de buurt van jou maar echt een serieus adres wat naar wat ik gezien hebt en laten doen altijd hele goede kwaliteit aflever.

En tja wat maakt dan een uurtje langer of korter rijden uit..
Post Reply