80% vulling verwijdere

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 80% vulling verwijdere

Post by Jeroen_Sp »

Dat is inderdaad waar, niet aan gedacht. Verdraaien gaat dus niet werken.

Zal het van de winter een keer doen op een koude dag en als het goed waait, garage open en ding dr uit!
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by thunderbuick »

Toch krijg je er naar jou wens zo 95% in :P
Maar inderdaad logies dat verdraaien niet goed gaat werken.
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by stef »

Gewoon het vlottertje er af halen, en dan het vlotternaaldje borgen: gaatje boren en splitpen er doorheen. gaat prima.

Ik heb een keer een auto laten rijden door een campinggaz fles direct op de verdamper aan te sluiten, naar de pomp rijden, tank vullen, naar huis rijden, en koperen leiding weer monteren... 8)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 80% vulling verwijdere

Post by mercury1970 »

Was zeker duur rijden? :D
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by VetteV8 »

stef wrote:Gewoon het vlottertje er af halen, en dan het vlotternaaldje borgen: gaatje boren en splitpen er doorheen. gaat prima.

Ik heb een keer een auto laten rijden door een campinggaz fles direct op de verdamper aan te sluiten, naar de pomp rijden, tank vullen, naar huis rijden, en koperen leiding weer monteren... 8)
Dan moet je die fles natuurlijk wel onderste boven monteren, andes krijg je alleen maar damp, totdat de fles helemaal in het ijs zit :(
Cor
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by Homer »

Het blijft natuurlijk wel oppassen als je dit doet.

Ten eerste zou ik de 80% vulling niet (Gewoon het vlottertje er af halen, en dan het vlotternaaldje borgen: gaatje boren en splitpen er doorheen. gaat prima ) met in het achterhoofd mocht het ooit fout gaan met de installatie [url=http://url%20www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/tilburg200/tilburgtoen/article5292250.eceurl]klik[/url] werd niet veroorzaakt door sleutelen, maar een afsluiter die soms lekte en een vriezer die aansloeg in de garage waar de auto natuurlijk niet in had mogen staan, dit was de uitslag na een uitgebreid technies onderzoek,hiebij werd de lpg installatie volledig uit elkaar genomen, dit alles om de schade van een blok van 15 woningen die ontzet waren te kunnen verhalen. (Ik weet dit omdat ik toevallig bij de garage werkte waar de auto in onderhoud was )

Daarom alleen al zou ik de vlotter ombuigen, omdat er altijd wat fout kan gaan met de montage en er dan geen opzet in het spel is.

Verder is 20% bij een 100L tank ongeveer 20L, keer het aantal KM dat je per liter LPG kan rijden, en dan ben je weer veilig, dus dit is wel iets meer als van de lpg pomp naar huis rijden, in mijn geval ruim 100 Km.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by Pavement Pounder »

Toen ik mijn lpg tanks verwijderde waren ze half vol, ik heb ze buiten in een hoek gelegd en de 4 imbus boutjes los en de sensor eruit gehaalt met als bedoeling leeg te laten lopen, ze sisten even en verder bleven ze vloeibaar en zo,n 5 uur later waren ze nog niet leeg, wel wit van het ijs, let dus wel op dat je jatten niet bevriest, maar is wel goed te doen.
T-Bob
Posts: 33
Joined: Wed Apr 13, 2011 4:29 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by T-Bob »

Bij mij hebben ze het vorige week gedaan ringtank van 102 L.
Vlotter eruit gehaald even een paar slagen met de hamer op het scharnierpunt op de werkbank dat hij goed vast zat en niet meer kon bewegen en hup weer erin.
Ik dacht dat de Tank leeg was want hij ging niet meer over op gas maar kreeg bij het tanken maar 91 liter LPg erin :?
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by stef »

Ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet loopt zolang je je verstand maar gebruikt.
ik heb ook maar 1 van de 2 tanks op 100% staan, en dat is de tank die ik altijd als 1e gebruik. Omdat de andere tank voorlopig niet aangesproken wordt,staat die gewoon op 80%.
Om af te dichten gebruik ik altijd Loctite vloeibare afdichting, dat werkt prima.
hoe dan ook, altijd verstand gebruiken, en even 2x nadenken bij wat je doet (en zorgen dat je dit in een veilige omgeving doet, dus niet dat er zomaar iemand met een peuk in zijn hoofd effe een praatje met je komt maken.. :) )

enneh, ja, camping-gaz is duur idd. 8)

Ondersteboven hoeft niet, als je rustig naar de pomp tuft.. Gas is gas.. 8)
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by VetteV8 »

Gas is gas,

ja ja
Maar autogas voor de motor is vloeibaar gas, dat pas in dampvorm overgaat in de verdamper.
En een campinggas flesje is dampgas; er gaat relatief heeeeel weinig damp door een lange dunne buis, maar wel veel vloeibaar gas.
Dus als je een beetje motor hebt, dan kom je niet ver met dampgas....... of heel erg langzaam. :x
Cor
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: 80% vulling verwijdere

Post by stef »

Dat zei ik toch ook? :o
rustig naar de pomp tuffen...
Post Reply