Winterklaar maken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Winterklaar maken

Post by Wolfman »

Omdat mijn Tbird niet in mijn garage past en hij dus gewoon buiten op straat staat heb ik besloten hem als daily te gaan gebruiken. Imo is het slechter om hem maanden (winter) stil buiten te laten staan dan gewoon dageljiks gebruiken. Natuurljik met degelijk onderhoud.

Wat kan ik het beste gebruiken als antiroest behandeling. Ik wil de hele onderkant wielkasten enz. behandelen om roesten te voorkomen cq vertragen. Wat zijn nog meer zaken die erg te lijden hebben in de winter?

En hoe lossen jullie het ventilatie probleem in de auto op? Want ik heb nu al last van een beslagen achteruit.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterklaar maken

Post by sjak_brak »

Als je de airco werkend maakt/laat maken, dan is het probleem van de beslagen ruiten zo verleden tijd :)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Supervaags »

als je alleen arko hebt :D :
ik gebruik tegen het beslaan anti condens spray, dat spul moet je wel even goed aanbrengen.. maar dan werkt het ook prima.(gewoon een klein beetje dreft oid schijnt ook te werken)

over antiroest lees ik hier veel verschillende dingen..
ik heb aan de onderkant 2 componenten epoxyprimer zitten met daarover (nieuwe)scheepsteer
vorig jaar aangebracht en zit tot nu toe nog prima.

vergeet verder goede ruitenwissers niet, en de ruitensproeiervloeistof ff vervangen voor antivries.. jaja klinkt logisch maar je wilt niet weten hoe vaak het mis gaat.

verder zorgen dat je kachel goed warm word en je ventilatie systeem op orde is.. anders is er geen beginnen aan.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Winterklaar maken

Post by rulez »

en zorgen voor goed sluitende rubbers rondom, ook kofferbak, dat scheelt warmstoken en overdadig water.
deurrubbers goed droogmaken tegen vastvriezen

verder een goede autohoes (eentje die vertileerd) tegen het krabben en sneeuw ruimen.

siliconespray oid voor je chroomdelen
chromen velgen tijdelijk vervangen door stalen velgen (met winterbanden)

accu en evt ruitensproeileidingen inpakken met isolerend schuim/ bubbeltjesfolie

voor volgende tip wellicht andere meningen maar je sloten behandelen met grafietpoeder
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterklaar maken

Post by sjak_brak »

rulez wrote:deurrubbers goed droogmaken tegen vastvriezen
met vaseline insmeren, blijven de deurrubbers mooi soepel
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Pavement Pounder »

als je nu al beslagen ramen hebt dan heb je al een vochtprobleem.
vochtvreter plaatsen helpt daar goed tegen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Supervaags »

in het geval je een vochtvreter wilt kan je ik je deze sterk aanraden..

is veel handiger als zon gewone vochtvreter die ook nog wel eens wil omvallen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterklaar maken

Post by sjak_brak »

Pavement Pounder wrote:als je nu al beslagen ramen hebt dan heb je al een vochtprobleem.
vochtvreter plaatsen helpt daar goed tegen.
Dat is tijdelijke symptoom-bestrijding :)

Als je echt dagelijks rijdt met een wagen zou ik gewoon zoeken waar het vocht vandaan komt en dat dicht (laten) lassen.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Wolfman »

Ho stop! Haha voordat we over het vocht verder gaan. Ik heb helemaal geen last van vocht. Mijn wagen is kurk droog.
Alle auto's in de straat waren nat en beslagen vanochtend.

De andere tips daar heb ik wel wat aan. Airco fixen...maar das prijzig.
Kachel doet het nu niet maar ben er mee bezig.
Rubbers insmeren met Vaseline kon ik al maar toch bedankt voor het meedenken.
Voor mijn sloten heb ik altijd een busje slotontdooier, helpt niet alleen als je slot bevroren is maar ook preventief.
Sileconen spray voor de glimparty.
En mijn ramen insmeren met antie besla spul vind ik een hele goede! Stom dat ik hier zelf nooit aan gedacht heb. Ik doe het als motorrijder wel in de binnenkant van mijn vizier.

Om de bodem te beschermen is het dan nodig deze helemaal eerst schoon te maken? Of kan ik er gewoon onder kruipen met een busje en de hele bodem inspuiten?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterklaar maken

Post by sjak_brak »

Wolfman wrote:Om de bodem te beschermen is het dan nodig deze helemaal eerst schoon te maken? Of kan ik er gewoon onder kruipen met een busje en de hele bodem inspuiten?
Als je het vuil wilt beschermen tegen de pekel hoef je de bodem niet eerst schoon te maken :D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Winterklaar maken

Post by HarleyRob »

Ik heb bij m'n Sub de wielkasten compleet zuiver gemaakt (echt schoon dus) en toen helemaal in de bitak gezet. Kl*teklus, maar dan heb je wel een mooi en goed resultaat.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Wolfman »

sjak_brak wrote:Als je het vuil wilt beschermen tegen de pekel hoef je de bodem niet eerst schoon te maken :D
Haha ja inkoppertje.
Was eigenlijk een vraag waar ik het antwoord al op wist.
Ik hoopte op een wondermiddel dat door het vuil heen het staal beschermd tegen roest..... :P
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Winterklaar maken

Post by silentchaos »

Ja hoor, kathodische bescherming zoals op schepen :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Winterklaar maken

Post by rulez »

Wolfman wrote: Ik hoopte op een wondermiddel dat door het vuil heen het staal beschermd tegen roest..... :P
dan je auto van buiten vol laten lopen en wachten tot het door de bodem heen trekt :P :P


eerst ff goed schoonmaken en dan behandelen.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Winterklaar maken

Post by gert »

ouwe auto's zonder airco, met beslagen ramen, daar helpt weinig tegen, ook niet een goede verwarming, want die blaast vochtige opgewarmde buitenlucht tegen je kouwe raam.
er zijn van die electrische kleine kachetjes op 12 volt, als je er daar 2 van plaatst, en je dynamo is in goede conditie, kun je daar wel resultaat van verwachten.
Post Reply