*offtopic* LPG-startprobleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

*offtopic* LPG-startprobleem

Post by Rene's '63 impala »

ik heb al een aantal weken startproblemen met mijn daily. Sinds gister weet ik wel wat t probleem is. Als ik de schakelaar op benzine zet start hij wel gewoon. Maar zodra ik de schakelaar op gas zet dan hoor ik m gelijk tikken (zowel in de kofferbak als onder de motorkap) dat de afsluiters open gaan. Dus dat hij zodra ik m alleen nog maar op contact zet hij gelijk gas in begint te spuiten samen met benzine met het gevolg dat hij gewoon verzuipt.
we hebben de inbouwvoorschriften met elektraschema er al bij gehad maar daar wordt je ook weinig wijs uit. Iemand bekend met dit probleem? Ik hoor het graag.

Bvd
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by sjak_brak »

Ondanks de overdaad aan details omtrent merk, type, bouwjaar, type gasinstallatie e.d. zouden wat meer details welkom zijn ;)
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by Rene's '63 impala »

Oh ja, is wel makkelijk he :)

Betreft een (heel erg offtopic) audi a3 1.8 20v uit 1997 met een necam g3 installatie.
Als er nog meer details gewenst zijn hoor ik dat wel.
Ps: er is 2 maand geleden een andere kop opgekomen. Misschien dat het daar mee te maken heeft
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by sjak_brak »

Meestal starten dit soort systemen op benzine, en schakelen afhankelijk van wat factoren automatisch over op gas.

Als de benzinetoevoer niet stopt bij gasstand (nadat motor is opgewarmd) dan zou het in de injectors kunnen zitten. Bv lek of verkeerd aangesloten, wat natuurlijk goed mogelijk is als de kop los is geweest.
slayer1981
Posts: 1
Joined: Sun Nov 14, 2010 2:11 pm

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by slayer1981 »

Als ik jouw was zal ik de temperatuursensor even controleren.
burnerchief
Posts: 616
Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by burnerchief »

omschakel relais benzine /gas defect niet goed aangesloten?
bij meeste g3 injectiesystemen zorgt de computer dat nav een antal parameters dat er wordt overgeschakeld van benzine naar gas
dat gebeurt met een relais.
bij volvo kwam het regelmatig voor dat het relais problemen opleverde
waardoor motor dubbel brandstof kreeg
na vervanging door gemodificeerd relais en kabelboom was het opgelost
dit wisselrelais regelt de stroomtoevoer bij de injectoren gas/benzine
betrof vialle lpi
Last edited by burnerchief on Sat Sep 17, 2011 9:00 pm, edited 3 times in total.
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: *offtopic* LPG-startprobleem

Post by Rene's '63 impala »

Die van mij start ook op benzine, maar als ik de sleutel alleen nog maar op contact zet begint hij al gas in te spuiten samen met de benzine dus verzuipt hij.
dus ik moet eerst de schakelaar op benzine zetten, starten, en dan na een paar honderd meter de schakelaar op gas zetten. Dan stopt de benzinetoevoer en loopt hij wel goed.

temperatuursensor is net vervangen tegelijk met het vervangen van de kop zodat hij nu wel de goede temparatuur aangeeft als hij te heet wordt..... :)

@burnerchief: gaan we uitzoeken :)
Post Reply