Ik heb wel eens met het idee zitten spelen om mijn fan te verwijderen (met zo een koppeling) en er een electrische voor terug te zetten. Ik zie echter alleen maar nadelen voor mij. Besparing zal minimaal zijn en ik zou een ingewikkeld schakelpatroon moeten maken omdat ik ook een airco heb.
Jeroen_Sp wrote:Ik heb wel eens met het idee zitten spelen om mijn fan te verwijderen (met zo een koppeling) en er een electrische voor terug te zetten. Ik zie echter alleen maar nadelen voor mij. Besparing zal minimaal zijn en ik zou een ingewikkeld schakelpatroon moeten maken omdat ik ook een airco heb.
je hebt kant en klare regelbare schakel/sensor kitjes die ook een draad voor de airco hebben
En niet echt kostbaar.
Pavement Pounder wrote:je hebt kant en klare regelbare schakel/sensor kitjes die ook een draad voor de airco hebben
En niet echt kostbaar.
goedkoopste die ook regelbaar is en met variabele toerental (Ander hebbie continu 2500cfm door je motorruimte waaien)...is de Flex-a-lite 31165 - Flex-a-lite Variable Speed Controller
die heb ik net besteld. http://www.summitracing.com/parts/FLX-31165/
Jeroen_Sp wrote:Ik heb er destijds aan zitten denken om zoiets te kopen en daarmee een relais te schakelen voor de fan: En hier even klikken voor ebay link
Deze dingen kunnen ook wel goedkoper.
Kun je bij de brezan halen.
die probe steek je in de radiator of met een t-rib op een waterslang een regelbare kun je regelen.....
Pavement Pounder wrote:ik vind dat met een electr. fan de motor sneller op temperatuur komt ook een + punt.
Dan zal ik je thermostaat maar eens nakijken. Die bepaald namelijk je motor temperatuur. Al hang je er 3 koelvinnen achter, als je thermostaat goed werkt maakt dat niks uit.