Motor steunen geneuzel

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Motor steunen geneuzel

Post by Chucky »

Maatje van me, is bezig met een motorswap Chevrolet V6 --> Chevrolet sb V8, dit alles in een 1980 Pontiac Grand Le mans Safari.
Nu was hij zelf al bezig geweest met motorsteunen maken, lassen en dergelijke maar dat is om te huilen zo erg.
Bij mijn weten zijn er ook A-body's orgineel geleverd met een Chevy sb V8.
Is er iemand met een zo'n A-body auto met een Chevy sb V8 die voor mij eens een foto kan/wil maken zodat ik weet wat voor steunen ik moet hebben voor deze auto. Of iemand die een set te koop heb is ook prima. Gaat mij dus om de steunen aan het blok, het deel met rubber wat aan het chassis zit is universeel en nog nieuw te koop.

Nu had ik al wat zoek werk gedaan: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_A_platform_(RWD) even naar onderen scrollen voor een lijstje met auto's.
Als ik het goed heb begrepen zijn alle G-body's ook hetzelfde kwa chassis http://en.wikipedia.org/wiki/GM_G_platform_(RWD)

Alvast dank,
Marcel.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Motor steunen geneuzel

Post by Thing »

staat allleemaal op de summit site...
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Motor steunen geneuzel

Post by camarojo »

Image

Kan gewoon met deze motorsteunen,en de originele steunen die aan een smallblock zitten.
Heb zelf ook een grand le mans gehad,en daar een chevy motor ingelepeld.Er zitten extra gaten in de vooras waar ze op komen,en ze moeten zover mogelijk naar voren.Is alleen een beetje lastig bijkomen met de moeren,want er zit niet een erg groot gat in de vooras waar je met je vingers door moet
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Motor steunen geneuzel

Post by camarojo »

Image

Deze motorsteunen aan het blok
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Motor steunen geneuzel

Post by Chucky »

Heren dank!

Orginele motorsteunen had hij dus niet, die moeten even aangeschaft worden. De andere steunen met rubber zijn me bekend. Die had ik al opgesnort voor hem.
@ camarojo inderdaad komt alles helemaal naar voren te zitten op een bijna onmogelijke plek, vandaar dat ik eraan twijfelde of dit goed was.
Ik dacht misschien zijn er voor dit chassis andere steunen gemaakt zodat een smallblock erop kan.

Ik weet voldoende.
Post Reply