Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keuring ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
TurboTijn
Posts: 8
Joined: Wed Sep 21, 2011 9:50 am

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by TurboTijn »

Reactie vd rdw :

Ik adviseer u eerst concact op te nemen met een RDW-keuringsstation bij u in de buurt voor een afspraak met een I-vinner (Technisch Medewerker die een vooronderzoek uitvoerd). Dit in verband met de toestand en de voorwaarden hoe het voertuig moet worden aangeboden.

Dus tsjah dan weet ik nog niks..

Maar plannen zijn gewijzigd want ik ga het risico niet lopen dat een geshavede auto niet door de keuring komt. Das mij een te duur geintje.
Ik zoek ff verders en kom vast wel weer iets leuks tegen mèt deurgrepen.

Grtz.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by Streetrod »

Je kunt er toch ook gewoon deurgrepen in bouwen. Bekijk de 2 foto's maar eens bij mij 1e foto zijn ze orgineel 2e foto verbouwd en veel minder zichtbaar
TurboTijn
Posts: 8
Joined: Wed Sep 21, 2011 9:50 am

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by TurboTijn »


Je kunt er toch ook gewoon deurgrepen in bouwen. Bekijk de 2 foto's maar eens bij mij 1e foto zijn ze orgineel 2e foto verbouwd en veel minder zichtbaar
Dat is ook een mogelijkheid. Al moet ik zeggen dat ik de chrome greepjes op de 1e foto mooier vind dan de ingebouwde grepen op de 2e foto.
Maarja, zo vind ik de matte kleur en de koplampen van de 1e foto ook mooier dan de 2e foto. Ook al is de kleur op de 2e foto gruwelijk mooi :)
Maargoed, het was ook niet de bedoeling om dat fordje te verbouwen. Hij is al 'klaar' dus dan ist zonde om de deuren te verbouwen.

Zit jij niet toevallig op mijn hyves, Ronnie ?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by Streetrod »

Was als voorbeeld dat je toch nog kunt verbouwen naar wens/eisen. En over het uiterlijk van mijn auto zijn gelukkig de meninge verdeeld. Weet niet of ik op je hyves zit :?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by sjak_brak »

Deurgrepen zijn inderdaad kapitaal-opslokkende accessoires die een grondige verbouwing vergen :o
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by Firefly »

sjak_brak wrote:Deurgrepen zijn inderdaad kapitaal-opslokkende accessoires die een grondige verbouwing vergen :o
Ja Sjak, 2 stripjes metaal plaatsen is natuurlijk veel te veel werk, om nog maar te zwijgen over de kosten.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by Thing »

knopje naast de deur met ducktape.... deur van buiten te openen en is naderhand snel van de wagen te halen
... die deur popper zit er toch al in....

wat een ruggengraat..
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by sansemiano »

Thing wrote:...wat een ruggengraat..
misschien ziet de op al die oplossingen niet. je kan je ideeen toch ook geven zonder dit soort commentaar?
TurboTijn
Posts: 8
Joined: Wed Sep 21, 2011 9:50 am

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by TurboTijn »

Ik citeer ''De deuren die direct toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.''

Dus niet met een knopje en wat ducktape, of met 2 metalen stripjes...
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by BigBlockMopar »

Dat maak jij ervan.
Wat is "normaal"... gangbaar, of 'het meest logische'?
TurboTijn
Posts: 8
Joined: Wed Sep 21, 2011 9:50 am

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by TurboTijn »

Lijkt mij dat met 'normaal' bedoeld word zoals de auto af fabriek geleverd is. Als hij af fabriek geleverd is met een knopje aan de buitenzijde zoals bij bv TVR (correct me if I'm wrong) dan is dat goedgekeurd en is dat voor die auto normaal.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by BigBlockMopar »

"Vanaf fabriek" is hier niet aan de orde. Dat is alleen bij moderne gebakjes van belang voor een typegoedkeuring.

Als een hulpdienst jou komt redden omdat je bijv. schuin in een sloot ligt met je auto, dan is op een geheel blanko deur een (zichtbaar) knopje/heveltje/palletje oid. duidelijk de meest logische, en daarmee de normale manier om een deur open te doen.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by rulez »

als je nu 2 passende deuren met hadgrepen en klinken erin hangt voor de keuring ?
is volgens mij de snelste oplossing...
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by BigBlockMopar »

Dat is natuurlijk niet echt een simpele oplossing uit iets van voor 1960.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Bij import : Auto van voor 1960 APK keuren na rdw keurin

Post by Wheel »

sjak_brak wrote:De eis van EU-keur voor de koplampen is vervallen, er wordt gekeken naar het lichtbeeld. Zie de link die ik eerder poste, daar geeft Mr. 900 later nog wat RDW-talk over de verlichting
Lieve Sjak
Jij bent echt een groot licht hier (humoristisch en niet sarcastisch bedoeld) Aan jou hebben we wat.. dank je..
Post Reply