Winterslaap

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Winterslaap

Post by challenger72 »

wat nog beter is:olie en filter vervangen,nieuwe erin, goed warm jagen en dan wegzetten en helemaal niet starten,alleen soms krukas handmatig stukje verdraaien.Blijft t blokkie in superstaat en vergeet je vriespuntcheck van de koelvloeistof niet
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterslaap

Post by sjak_brak »

challenger72 wrote:wat nog beter is:olie en filter vervangen,nieuwe erin
goeie, ik doe ook altijd oliebeurt voor de winterpauze
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Winterslaap

Post by rulez »

355EL-CAMINO wrote:het is inderdaad slecht voor de motor om hem af en toe te starten maar het gevoel als je hem na een paar weken of maanden weer start dat is zooo lekerrrrr hahaha.

mijn camino staat in een vochtige schuur dus ik haal de wielen er onder van daan en zet er oude wielen onder/ hoes er overheen(is ook niet echt goed maar moet vanwegen de vogelstrond)/ vochtvreter er in/ accu haal ik er uit en zet ik in de schuur aan de druppellader.

ik scors hem niet want dan is hij toch niet verzekert voor het geval er iets gebeurt??

als je een ademende hoes hebt moet het weinig kwaad kunnen, of je maakt met wat latten een soort van tent erover zodat je hoes niet op de auto ligt.

verzekering schorsen lijkt mij alleen dat je verzekerd bent voor diefstal en brand, heb dit een tijdje met een motorfiets gedaan die ik was op het bouwen. aangegeven dat het spul thuis lag voor een X waarde en er niet mee werd gereden. ff navraag doen bij je verzekering.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Winterslaap

Post by sjak_brak »

Verzekering is simpel.

WA-dekking is er niet als de wagen geschorst is, tenzij je van/naar keuring rijdt.

Casco-dekking kan probleemloos doorlopen als wagen geschorst is.
Post Reply