Dynamo of Spanningsregelaar of?
Dynamo of Spanningsregelaar of?
Mannen weer een vraag aan jullie
De accu laad niet bij van de Groene Van. dat is doorgemeten, dynamo kapot zou kunnen. spanningsregelaar zou ook kunnen. Nu is het geval 2 jaar geleden is dat allemaal vernieuwd, de dynamo en spanningsregelaar... ? zou dit weer kaduuk zijn. kan dat in die tijd, ?? of heeft er iemand een andere gedachte wat het zou kunnen zijn evt?
alvast bedankt Ton
dodge b200 1977 (318ci)
De accu laad niet bij van de Groene Van. dat is doorgemeten, dynamo kapot zou kunnen. spanningsregelaar zou ook kunnen. Nu is het geval 2 jaar geleden is dat allemaal vernieuwd, de dynamo en spanningsregelaar... ? zou dit weer kaduuk zijn. kan dat in die tijd, ?? of heeft er iemand een andere gedachte wat het zou kunnen zijn evt?
alvast bedankt Ton
dodge b200 1977 (318ci)
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Alles kan natuurlijk, zijn alle verbindingen nog goed, ook de massa?
Word je dynamo wel bekrachtigd door je lampje op de je dash.
Als er geen lampje brand word er ook niet bijgeladen.
Test eerst je bekr. circuit tot aan de dynamo.
Word je dynamo wel bekrachtigd door je lampje op de je dash.
Als er geen lampje brand word er ook niet bijgeladen.
Test eerst je bekr. circuit tot aan de dynamo.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
idd even op je dynamo meten en zo verder gaan.
eventueel andere accu erop en dan meten?
eventueel andere accu erop en dan meten?
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
spanningsregelaars gaan vaker stuk,meestal door tekort massa.
Ik zou daar mee beginnen,dynamo zelf kan altijd nog.Pascal (sixpack) heeft ze wel liggen.
heb je nog een amperemeter in het dashboard zitten of een laadstroomlampje?
Ik zou daar mee beginnen,dynamo zelf kan altijd nog.Pascal (sixpack) heeft ze wel liggen.
heb je nog een amperemeter in het dashboard zitten of een laadstroomlampje?
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
In 2 jaar tijd, makkelijk. Die dingen kunnen binnen twee seconden naar gort geholpen worden.
Ik heb in Amsterdam Zuidoost een adresje, AC-DC. Gezien je lokatie is dat bij jou om de hoek. Loop je naar binnen met dynamo en in dit geval ook je regelaar en zetten ze die in de testbank voor je. Duurt geen 10 minuten en weet je meer. Als die goed zijn zal het de bedrading zijn. Breuk of corrosie is altijd wel favoriet hierin.
Ik heb in Amsterdam Zuidoost een adresje, AC-DC. Gezien je lokatie is dat bij jou om de hoek. Loop je naar binnen met dynamo en in dit geval ook je regelaar en zetten ze die in de testbank voor je. Duurt geen 10 minuten en weet je meer. Als die goed zijn zal het de bedrading zijn. Breuk of corrosie is altijd wel favoriet hierin.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
ampere stroom meter wel ja.....? in het dashmr bean wrote:spanningsregelaars gaan vaker stuk,meestal door tekort massa.
Ik zou daar mee beginnen,dynamo zelf kan altijd nog.Pascal (sixpack) heeft ze wel liggen.
heb je nog een amperemeter in het dashboard zitten of een laadstroomlampje?
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
dank je is makkelijkAlwin wrote:In 2 jaar tijd, makkelijk. Die dingen kunnen binnen twee seconden naar gort geholpen worden.
Ik heb in Amsterdam Zuidoost een adresje, AC-DC. Gezien je lokatie is dat bij jou om de hoek. Loop je naar binnen met dynamo en in dit geval ook je regelaar en zetten ze die in de testbank voor je. Duurt geen 10 minuten en weet je meer. Als die goed zijn zal het de bedrading zijn. Breuk of corrosie is altijd wel favoriet hierin.
alleen voor mij 320 km op en neer... dus niet echt om de hoek
-
- Posts: 156
- Joined: Fri Oct 08, 2010 10:53 pm
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
uote="Alwin"]In 2 jaar tijd, makkelijk. Die dingen kunnen binnen twee seconden naar gort geholpen worden.
Ik heb in Amsterdam Zuidoost een adresje, AC-DC. Gezien je lokatie is dat bij jou om de hoek. Loop je naar binnen met dynamo en in dit geval ook je regelaar en zetten ze die in de testbank voor je. Duurt geen 10 minuten en weet je meer. Als die goed zijn zal het de bedrading zijn. Breuk of corrosie is altijd wel favoriet hierin.[/quote]
ac/dc ik heb nog geen groter kut bedrijf meegemaakt als dat stelletje prutsers,als je genaaid wil worden moet je daarheen gaan.
Ik heb in Amsterdam Zuidoost een adresje, AC-DC. Gezien je lokatie is dat bij jou om de hoek. Loop je naar binnen met dynamo en in dit geval ook je regelaar en zetten ze die in de testbank voor je. Duurt geen 10 minuten en weet je meer. Als die goed zijn zal het de bedrading zijn. Breuk of corrosie is altijd wel favoriet hierin.[/quote]
ac/dc ik heb nog geen groter kut bedrijf meegemaakt als dat stelletje prutsers,als je genaaid wil worden moet je daarheen gaan.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Uhm, het lampje gaat pas branden als er een laadprobleem is.jobnu wrote:Word je dynamo wel bekrachtigd door je lampje op de je dash.
Als er geen lampje brand word er ook niet bijgeladen.
De spanningsregelaar wordt geactiveerd op het moment dat de contactschakelaar op IGN1 staat.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Spannings regelaar gaat inderdaad naar de klote voor slechte contacten of door hitte.
Op motoren komt het vaak voor dat ze te warm worden en doorbranden. (meestal omdat ze onder het zadel gemonteerd zitten en geen rijwind koeling krijgen)
Zorg dus dat de spannings regelaar op een koel plekje zit, en liefst gemonteerd op een aluminium 'heat sink' , oude voeding van een computer heeft wel geschikte 'heat sinks' , en anders een lekker groot en dik stuk aluminium.
Gewoon even de tijd voor nemen om het te maken, niks is irritanter als electra gezeik.
Verder natuurlijk zorgen dat de massa altijd goed is, ook hier moet je met montage gewoon even extra tijd voor nemen, goed het metaal schoonkrabben, en daarna met wat vet de boel vast zetten (natuurlijk niet teveel ) zodat het lekker water afstotend wordt.
Op motoren komt het vaak voor dat ze te warm worden en doorbranden. (meestal omdat ze onder het zadel gemonteerd zitten en geen rijwind koeling krijgen)
Zorg dus dat de spannings regelaar op een koel plekje zit, en liefst gemonteerd op een aluminium 'heat sink' , oude voeding van een computer heeft wel geschikte 'heat sinks' , en anders een lekker groot en dik stuk aluminium.
Gewoon even de tijd voor nemen om het te maken, niks is irritanter als electra gezeik.
Verder natuurlijk zorgen dat de massa altijd goed is, ook hier moet je met montage gewoon even extra tijd voor nemen, goed het metaal schoonkrabben, en daarna met wat vet de boel vast zetten (natuurlijk niet teveel ) zodat het lekker water afstotend wordt.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Inderdaad....maar als je je contact aan zet en je lampje brand niet gaat hij ook nooit bijladen.Uhm, het lampje gaat pas branden als er een laadprobleem is.
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Dat lampje gaat niet bij alle auto's standaard aan als je de wagen op contact zet.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dat zit op een B200 uit 77
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dat zit op een B200 uit 77
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Ik ook niet maar bij 9 van de 10 werkt het wel zo.Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dat zit op een B200 uit 77
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
heb bij m n w200 een dynamo van een vw transporter in gebouwd had de zelfde ellende .
gewoon een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar.
heb je het probleem ook niet meer dat ie bij lage toeren niet bij laad
gewoon een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar.
heb je het probleem ook niet meer dat ie bij lage toeren niet bij laad
Re: Dynamo of Spanningsregelaar of?
Nou Jongens
Niks van te snappen , dynamo , en spanningregelaar vernieuwd, laad goed, maar het volgende probleem is nog steeds, als ie stationair loopt , en je zet hem in zijn achteruit.. blijft ie stationair lopen, maar zet je de lampen aan of blower slaat ie af, op gas, maar bij benzine doet hij dat niet dan blijft ie mooi stationair lopen.??? Het lijkt wel als je hem belast ,de gastoevoer ermee stopt. wat zou dat zijn een bekabeling of een relais... ooit iemand zoiets meegemaakt??? Grt Ton
Niks van te snappen , dynamo , en spanningregelaar vernieuwd, laad goed, maar het volgende probleem is nog steeds, als ie stationair loopt , en je zet hem in zijn achteruit.. blijft ie stationair lopen, maar zet je de lampen aan of blower slaat ie af, op gas, maar bij benzine doet hij dat niet dan blijft ie mooi stationair lopen.??? Het lijkt wel als je hem belast ,de gastoevoer ermee stopt. wat zou dat zijn een bekabeling of een relais... ooit iemand zoiets meegemaakt??? Grt Ton