ontsteking vraagje ford 460
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
ontsteking vraagje ford 460
Een maat van mij heeft een ford thunderbird met een 460 blok erin.
Nu hebben we de puntenontsteking vervangen voor een hei ontsteking.
Nu starten we de motor en blijft ie 15 tot 20 sec draaien en valt dan helemaal in 1 keer stil,
zowel op gas als op benzine.
Er blijft stroom op de ontsteking staan en ook op de afsluiters van de benzine en gas.
Nu hebben we alles gecontroleerd ,maar hij blijft maar ong 20 sec draaien en valt dan uit.
Weet iemand wat dit dan kan zijn, want wij weten het niet meer.
Nu hebben we de puntenontsteking vervangen voor een hei ontsteking.
Nu starten we de motor en blijft ie 15 tot 20 sec draaien en valt dan helemaal in 1 keer stil,
zowel op gas als op benzine.
Er blijft stroom op de ontsteking staan en ook op de afsluiters van de benzine en gas.
Nu hebben we alles gecontroleerd ,maar hij blijft maar ong 20 sec draaien en valt dan uit.
Weet iemand wat dit dan kan zijn, want wij weten het niet meer.
Re: ontsteking vraagje ford 460
Heb je een nieuwe geschakelde 12V-draad gelegd, of heb je de oude 9V-draad van de puntontsteking gebruikt voor de bobine?
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
heb de oude gebruikt die op de losse mallory bobine zat , maar volgens de multimeter gaf ie 12v aan zodra je hem op contact zet.
Re: ontsteking vraagje ford 460
Is het een nieuwe (GM) HEI-ontsteking? Of bedoel je met HEI een elektronische ontsteking?
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
het is een GM Hei ontsteking met de bobine er boven op.
hij start gelijk , maar na 20 sec. valt ie in 1 keer uit , elke keer weer op nieuw.
Het maakt ook niet uit hoeveel toeren hij draait , het is in 1 keer over.
Start je hem weer opnieuw , dan draait ie weer 20 sec .
hij start gelijk , maar na 20 sec. valt ie in 1 keer uit , elke keer weer op nieuw.
Het maakt ook niet uit hoeveel toeren hij draait , het is in 1 keer over.
Start je hem weer opnieuw , dan draait ie weer 20 sec .
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
En als je de BAT terminal op de HEI nu eens rechtstreeks op de accu aansluit ?
Re: ontsteking vraagje ford 460
Je multimeter heeft een dusdanig hoge interne weerstand dat er nagenoeg geen stroom loopt.
Hierdoor MEET je wel 12v, maar staat dit er bij belasting niet op.
Meet het ook eens als de motor, zoals jij stelt, 20 sec. draait.
10 tegen 1 dat de spanning dan beduidend lager is dan de eerder gemeten 12v, en dat ie net te laag is voor je nieuwe HEI.
Inderdaad zoals eerder gemeld een directe 12v (gezekerd!) vanaf de accu.
Hier kan je een eenvoudig relaisje tussen zetten, welke je dan wel voedt met de eerder genoemde weerstand-draad. Daar heeft het relaisje geen last van, en is je ontsteking keurig op contact geschakeld.
Hierdoor MEET je wel 12v, maar staat dit er bij belasting niet op.
Meet het ook eens als de motor, zoals jij stelt, 20 sec. draait.
10 tegen 1 dat de spanning dan beduidend lager is dan de eerder gemeten 12v, en dat ie net te laag is voor je nieuwe HEI.
Inderdaad zoals eerder gemeld een directe 12v (gezekerd!) vanaf de accu.
Hier kan je een eenvoudig relaisje tussen zetten, welke je dan wel voedt met de eerder genoemde weerstand-draad. Daar heeft het relaisje geen last van, en is je ontsteking keurig op contact geschakeld.
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
SplitWindow wrote:En als je de BAT terminal op de HEI nu eens rechtstreeks op de accu aansluit ?
dat hebben we ook gedaan , en dan gebeurt er precies hetzelfde.
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
stef wrote:Je multimeter heeft een dusdanig hoge interne weerstand dat er nagenoeg geen stroom loopt.
Hierdoor MEET je wel 12v, maar staat dit er bij belasting niet op.
Meet het ook eens als de motor, zoals jij stelt, 20 sec. draait.
10 tegen 1 dat de spanning dan beduidend lager is dan de eerder gemeten 12v, en dat ie net te laag is voor je nieuwe HEI.
Inderdaad zoals eerder gemeld een directe 12v (gezekerd!) vanaf de accu.
Hier kan je een eenvoudig relaisje tussen zetten, welke je dan wel voedt met de eerder genoemde weerstand-draad. Daar heeft het relaisje geen last van, en is je ontsteking keurig op contact geschakeld.
Met draaiende motor is de spanning rond de 10/11 volt.
Re: ontsteking vraagje ford 460
Meer dan ik verwacht had, maar wel aan de lage kant.
Ik zou eerst even een 12v vanaf de accu testen, om te zien of het probleem dan weg is.
Ik zou eerst even een 12v vanaf de accu testen, om te zien of het probleem dan weg is.
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
stef wrote:Meer dan ik verwacht had, maar wel aan de lage kant.
Ik zou eerst even een 12v vanaf de accu testen, om te zien of het probleem dan weg is.
dat hebben we gedaan met een draadje vanaf de bat naar de accu , maar blijft hetzelfde doen.
Re: ontsteking vraagje ford 460
effe stroboscoop er aan hangen, kijken of ie nog wel vonkt (wanneer ie uitvalt)
Dan zo verder, alles uitsluiten.
Dan zo verder, alles uitsluiten.
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
we hebben ook 1 bougiedop eraf gehaald en daar een oude bougie in gedaan en toen starten , maar bleef gewoon vonken.stef wrote:effe stroboscoop er aan hangen, kijken of ie nog wel vonkt (wanneer ie uitvalt)
Dan zo verder, alles uitsluiten.
Ik vind dit erg vreemd , het is een nieuwe ontsteking .
Re: ontsteking vraagje ford 460
Dus hij blijft vonken als ie uitvalt?
Dan kunnen we de ontsteking dus uitsluiten.
Blijft er eigenlijk alleen brandstof over....
Je zegt dat er spanning op de benzine en gasklep blijft staan.
Koppel beiden eens los, en zet een directe spanning op de gasklep(pen, ook die op de gastank)
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er 1 blijft hangen, en dat ie verzuipt omdat ie zowel gas als benzine krijgt, of juist geen van beiden. (dan verzuipt ie uiteraard niet, voor de wijsneuzen onder ons)
Het kan namelijk zomaar zijn dat je gasrelais het niet doet...
Je hebt je ontsteking vervangen, heb je de draad naar het gasrelais opnieuw aangesloten? Dat is denk ik de boosdoener, als ik er zo eens over nadenk...
Dan kunnen we de ontsteking dus uitsluiten.
Blijft er eigenlijk alleen brandstof over....
Je zegt dat er spanning op de benzine en gasklep blijft staan.
Koppel beiden eens los, en zet een directe spanning op de gasklep(pen, ook die op de gastank)
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er 1 blijft hangen, en dat ie verzuipt omdat ie zowel gas als benzine krijgt, of juist geen van beiden. (dan verzuipt ie uiteraard niet, voor de wijsneuzen onder ons)
Het kan namelijk zomaar zijn dat je gasrelais het niet doet...
Je hebt je ontsteking vervangen, heb je de draad naar het gasrelais opnieuw aangesloten? Dat is denk ik de boosdoener, als ik er zo eens over nadenk...
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: ontsteking vraagje ford 460
nee we hebben alleen de ontsteking vervangen van punten naar hei.
We hebben ook nog geprobeerd: een rechtstreekse draad gekoppeld van de gasrelais naar de accu bij het starten.
Voordat we de ontsteking vernieuwd hadden liep ie goed ,alleen de contactpunten branden steeds door , daarom wou ie een elektronische
We hebben ook nog geprobeerd: een rechtstreekse draad gekoppeld van de gasrelais naar de accu bij het starten.
Voordat we de ontsteking vernieuwd hadden liep ie goed ,alleen de contactpunten branden steeds door , daarom wou ie een elektronische