Hemeltje suburban

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Hemeltje suburban

Post by -SpengaMotors- »

hey allemaal,

ik ben bezig met het hemeltje van mijn 82' suburban.

heb de originele karton/hout-achtige basisplaat die aan het dak hoort, maar er zit geen stof meer op;

er zijn reeds anti-dreun platen aan de binnenzijde van het dak geplakt, voor ik de auto kocht, dus dat zit wel goed.

nu wil ik stof op de basisplaat maken, of vinyl/nepleer ofzo, het liefst zwart.

de afmeting van de plaat is 1.60 bij 3.20 ,

heeft er iemand een idee waar ik dergelijk materiaal kan bestellen ? wat voor lijm gebruik ik hierbij ? uit een spuitbus ofzo ?

verder nog tips ivm vocht/hitte/krimp/uitzetten -->doorhangen van plaat/stof/e.d. dankzij weersinvloeden enzo ??


groeten Paul
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by Björn »

gewoon skai bestellen neem niet de goedkope die kunnen iets minder hebben
En spuitlijm ik heb ze van 30liter in de bus staan, maar je kunt ze ook in spuitbus formaat krijgen.
Dak en de skai in spuiten, en vanuit het midden naar de zijkanten wrijven ,als er veel rondingen in zitten even met de fohn erbij.
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by meganix »

west trade, als die willen leveren aan particulieren of anders gewoon naar een meubel stoffeerder gaan en daar iets leuks uitzoeken.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Hemeltje suburban

Post by Jeroen_Sp »

Die spuitlijm gebruik ook altijd. Vriend van me is interieurbouwer en daar haal ik het altijd.

is een roze spul wat je kan opsmeren of opspuiten. Zo los lijkt het net suikerspin en is het wat kleverig maar plakt niet.
Doe je op beide delen dat spul en laat je die tegen mekaar komen dan zit het voor de rest van je leven vast. haha. Wordt niet hard zoals ander lijm.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by thunderbuick »

Ik gebruik transparante spuit lijm die enige warmte kan hebben en speciaal voor textiel is
Dan een enigzins elastisch stofje, die krijg je er gemakkelijker op zonder plooien.
Beide delen inspuiten en dan plak ik het iets uitgerekt er op, gaat eenvoudig zonder vouwen maar het is wel handiger als je er hulp bij hebt.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by -SpengaMotors- »

mooi, ik heb zojuist 5 meter skai leer besteld op meubelstoffen.nl !!


dus van het weekend gaan we hobby-en
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by thunderbuick »

Wij wachten op het verslag met de foto reportage :)
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by -SpengaMotors- »

ik ga m'n best doen ! net ook voor 600 euro aan winterbanden besteld dus wordt nog druk van t weekend !!!
chevynova
Posts: 199
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:03 pm

Re: Hemeltje suburban

Post by chevynova »

Succes met het fabriceren!

Je zou ook een schrootjesplafond kunnen maken...(zie vb in het topic in aap-gedeelte ;) )
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Hemeltje suburban

Post by 64Redneck »

Zeil met traanplaatlook bij de Carpetright :D
Post Reply