caprice
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: caprice
Uit de kabelboom achter de accu steekt een donkergroene draad, als je daar 12 V op zet moet je de brandstofpomp horen lopen.
Verder even de zekering en het relais controleren.
Heb je misschien onlangs de ontsteking vervangen/uit het blok gehaald ?
Schema voor een modeljaar 1991 Caprice:
< Klik 'm aan ouwe
Verder even de zekering en het relais controleren.
Heb je misschien onlangs de ontsteking vervangen/uit het blok gehaald ?
Schema voor een modeljaar 1991 Caprice:
< Klik 'm aan ouwe
Re: caprice
Thanx,
Ga eerst even zoeken welke zekering het moet zijn, ja gevonden. Relais heb ik ook al gevonden.
Ingaand op relais heb ik stroom, uitgaand moet ik nog checken
Ga eerst even zoeken welke zekering het moet zijn, ja gevonden. Relais heb ik ook al gevonden.
Ingaand op relais heb ik stroom, uitgaand moet ik nog checken
Re: caprice
Beetje domme vraag misschien, maar waar wordt hij door aangestuurd (zie schema) dat is toch grn/wht.
Pomp draait als ik rechtstreeks spanning op gry zet.
Orn heeft ook spanning.
Pomp draait als ik rechtstreeks spanning op gry zet.
Orn heeft ook spanning.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: caprice
Zoals ik het zie, wordt de pomp aangestuurd door de ECM.
En deze krijgt dan weer een signaal van zaken zoals sensoren en het contactslot.
Verder heeft de oliedruk schakelaar er ook mee te maken:
Edit
Afbeelding:
< Klik
En deze krijgt dan weer een signaal van zaken zoals sensoren en het contactslot.
Verder heeft de oliedruk schakelaar er ook mee te maken:
Edit
Afbeelding:
< Klik
Last edited by SplitWindow on Mon Nov 14, 2011 5:18 pm, edited 1 time in total.
Re: caprice
Ja hij wordt volgens mij aangestuurd door ECM. De oliedruksensor heeft er wel mee te maken, maar wordt afgetakt van de spanningsdraad naar de pomp en daar komt momenteel geen spanning.
Dus misschien ECM kapot dacht ik tot zover. Ik weet niet of die te controleren zijn.
Dus misschien ECM kapot dacht ik tot zover. Ik weet niet of die te controleren zijn.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: caprice
Doet jouw CHECK ENGINE lampje het nog ?
Dan kun je de foutcodes uitlezen als je port A en port B van de diagnostic stekkeraansluiting (onder je stuur/dashboard) met een stukje electriciteitdraad met elkaar verbindt.
Daarna contact aanzetten, bij sommige wagens gaat/gaan dan de fan(s) draaien.
Dus eerst de terminals met elkaar verbinden en pas daarna je contact aanzetten.
Als je klaar bent, eerst je contact uitzetten en daarna pas het draadje verwijderen
Als eerste zal er 3 keer een "code 12" verschijnen.
Het CHECK ENGINE lampje knippert dan 1 keer lang - 2 keer kort (12) en doet dit 3 keer.
Daarna komen de foutcodes aan de beurt, en als laatste zie je "code 12" weer langskomen.
Dus wel even pen en papier bij de hand houden en de codes noteren.
13 Open Oxygen Sensor Circuit
14 Coolant Temperature Sensor (High Temp Indicated)
15 Coolant Temperature Sensor (Low Temp Indicated)
21 Throttle Position Sensor (Signal Voltage High)
22 Throttle Position Sensor (Signal Voltage Low)
23 Manifold Air Temperature (MAT) Low Temp Indicated
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit
25Manifold Air Temperature (MAT) High Temp Indicated
32 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Circuit
33 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit (High Sig.)
34 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit (Low Sig.)
42 Electronic Spark Timing (EST) Circuit
43 Electronic Spark Control (ESC) Circuit
44 Oxygen Sensor Circuit (Lean Exhaust Indicated)
45 Oxygen Sensor Circuit (Rich Exhaust Indicated)
51 Faulty PROM
54 Fuel Pump Circuit (Low Voltage)
55 ECM Error
Ik heb even een plaatje voor jou opgezocht, zoals ik het hier zie kun je ook je fuel pump (als de terminal in gebruik is) op deze manier testen:
Dan kun je de foutcodes uitlezen als je port A en port B van de diagnostic stekkeraansluiting (onder je stuur/dashboard) met een stukje electriciteitdraad met elkaar verbindt.
Daarna contact aanzetten, bij sommige wagens gaat/gaan dan de fan(s) draaien.
Dus eerst de terminals met elkaar verbinden en pas daarna je contact aanzetten.
Als je klaar bent, eerst je contact uitzetten en daarna pas het draadje verwijderen
Als eerste zal er 3 keer een "code 12" verschijnen.
Het CHECK ENGINE lampje knippert dan 1 keer lang - 2 keer kort (12) en doet dit 3 keer.
Daarna komen de foutcodes aan de beurt, en als laatste zie je "code 12" weer langskomen.
Dus wel even pen en papier bij de hand houden en de codes noteren.
13 Open Oxygen Sensor Circuit
14 Coolant Temperature Sensor (High Temp Indicated)
15 Coolant Temperature Sensor (Low Temp Indicated)
21 Throttle Position Sensor (Signal Voltage High)
22 Throttle Position Sensor (Signal Voltage Low)
23 Manifold Air Temperature (MAT) Low Temp Indicated
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit
25Manifold Air Temperature (MAT) High Temp Indicated
32 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Circuit
33 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit (High Sig.)
34 Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit (Low Sig.)
42 Electronic Spark Timing (EST) Circuit
43 Electronic Spark Control (ESC) Circuit
44 Oxygen Sensor Circuit (Lean Exhaust Indicated)
45 Oxygen Sensor Circuit (Rich Exhaust Indicated)
51 Faulty PROM
54 Fuel Pump Circuit (Low Voltage)
55 ECM Error
Ik heb even een plaatje voor jou opgezocht, zoals ik het hier zie kun je ook je fuel pump (als de terminal in gebruik is) op deze manier testen:
Last edited by SplitWindow on Mon Nov 14, 2011 6:47 pm, edited 2 times in total.
Re: caprice
Mooi man.
Ik zal er morgen weer induiken.
Ik zal er morgen weer induiken.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: caprice
wat is de klacht presies ?
Re: caprice
Brandstof pomp is goed, maar draait niet.
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: caprice
Massapunt van de brandstofpomp zit in de kofferbak links en geeft wel eens problemen, maak die ook even schoon.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: caprice
Dat lijkt niet het probleem te zijn:
EDWIN wrote:Pomp draait als ik rechtstreeks spanning op gry zet.
Re: caprice
Ja hoor hij doet het weer.
Verse draad vanaf het contactslot gelegd.
Verse draad vanaf het contactslot gelegd.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: caprice
Wat had je voor foutcodes ?