Tip voor custom rembekrachtiger...

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Wheel »

Even een tip voor mensen die hun customcar of oldtimer van rembekrachtiging willen voorzien. De rembekrachtiger van de mercedes 190 serie is ideaal voor dit doel. Hij is vrij Compact en de alu versie is mooi te polijsten. Compleet met pedaal, reservoir en remlichtschakelaar verkrijgbaar op de sloop voor zo'n 75 euro. Ik heb hem in de Merc ingebouwd en was heel goed te doen. Ik heb bij mij wel de pedaal moeten verlengen.

(Mijn verontschuldigingen naar splitwindow voor enige spel of grammaticale fouten in dit bericht)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by SplitWindow »

Wheel wrote:(Mijn verontschuldigingen naar splitwindow voor enige spel of grammaticale fouten in dit bericht)
Het gaat mij er meer om dat jij er zelf iets van leert, en dat schijnt aardig goed te gaan :thumbs:

Is dat een rembekrachtiger voor een benzine of voor een diesel uitvoering ?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by thunderbuick »

Wheel wrote:(Mijn verontschuldigingen naar splitwindow voor enige spel of grammaticale fouten in dit bericht)
Oei, volgens mij heeft gespleten raam een ego beschadigt want het blijft Wheel lang bezig houden...... :)
Laat je toch niet zo makkelijk op de kast jagen man, allemaal verspilde energie voor iets wat nergens over gaat :thumbs:
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by SplitWindow »

Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Pavement Pounder »

heeft die 190 schijfen voor en trommels achter ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by sjak_brak »

disc/disc
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Wheel »

Ik zal even navragen vanwege diesel of benzineuitvoering maar ik dacht dat ik hem uit een benzineuitvoering heb gehaald.
Er zijn echter 2 uitvoeringen. Alu (te polijsten) en ??? niet te polijsten.

(en ik vind splitwindow gewoon anaal.. Legt zout op elke slak die hij kan vinden.. de meeste mensen begrijpen wat we hier zeggen willen. En ja is idd een aanval op mijn persoon... terwijl ik hem eigenlijk voor de zielige man die hij is links moet laten liggen. Sjit hoofdletters vergeten. Ow en Shit verkeerd geschreven)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by rene74monte »

zeg wheel , heb je ook een fototje van het geheel?
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Wheel »

Hoi René

Ik heb nog geen foto, maar kan ik wel maken.
Ik heb hem helaas al ingebouwd. Had misschien beter even foto kunnen maken buiten de auto.
Mocht je hem moeten uitbouwen op de sloop. neem mee: kniptang (om de leidingen en stroomkabeltje mee door te kippen) dop 13, ratel, lang en kort verlengstuk, schroevendraaier of punttangetje om de clip van de pedaal te verwijderen.
Nog een tip. Maak een verbinding tussen de ophangbeugel en dash om doorbuigen kopschot (firewall) te voorkomen bij een noodstop.

Splitwindow: ik heb geinformeerd, diesel of benzineuitvoering zijn beide te gebruiken.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by rene74monte »

ik ben eigenlijk benieuwd hoe het in je auto zit , die van mij remt prima , alleen als het beter kan is dat natuurlijk mooi
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Wheel »

hier een foto van de bekrachtiger...
Mij stoort het plastic reservoir maar daar maak ik een alu kapje overheen..

Image
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by rene74monte »

aha , zo`n geheel , die moet je ook op het vacuum aansluiten neem ik aan?
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by Wheel »

Nou ik ben voor schijfremmen aan het monteren. Ik kocht een rembekrachtigerset voor de orginele pedaal in de Merc. Die kwam echter onder de vloer te zitten in het chassis. daar is hij natuurlijk onderhevig aan allerlei weersinvloeden en steenslag. Daarbij is vloeistof controleren ook niet echt praktisch. Toen zag ik deze optie op een '48 ford bij een kennis van me.
de orginele pedaal van de merc beviel me zowieso al niet dus het roer omgegooid. Gelukkig kon ik de andere set verkopen aan de lokale custombouwer. Die me dezelfde 190 tip gaf.
Ik zal deze week even foto's maken in de auto. Zit momenteel met de billen op mekaar op de bank maar zo gauw ik me beter voel komt dat in orde.

*Ja moet zeker op vacuum aangesloten worden*
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by rene74monte »

je moet ook op de pot gaan zitten met de billen van mekaar :D
beterschap dude
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Tip voor custom rembekrachtiger...

Post by SplitWindow »

Wheel wrote:(en ik vind splitwindow gewoon anaal.. Legt zout op elke slak die hij kan vinden.. de meeste mensen begrijpen wat we hier zeggen willen. En ja is idd een aanval op mijn persoon... terwijl ik hem eigenlijk voor de zielige man die hij is links moet laten liggen. Sjit hoofdletters vergeten. Ow en Shit verkeerd geschreven)
Gewoon die eigenwijze betweterige gast blokkeren als jij je er zo aan ergert.
Ik heb het zelf lang geleden ook gedaan, en het bevalt mij prima :thumbs:

Image
Post Reply