Rem olie weg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wolfman »

Ik weet het al.

Ik heb gisteren mijn kofferbak eindelijk eens opgeruimd. Er lag vreselijk veel onnodige troep in.
Daardoor is de auto iets hoger komen te staan van achteren.
Nu is dus de remvloeistof terug het resoirvaatje ingestroomd. Het waren immers de achterwielen die niet remde..........

Ik ben alleen bang dat ik veel meer LPG ga verbruiken nu.
Immers omdat hij van achteren hooger staat loopt het makkelijker naar voren.

Eh.... of ligt de motor achterin bij een Thunderbird? Want hij heeft achterwielaandrijving...........

:o
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Rem olie weg

Post by rulez »

als je daar een foto van hebt dan kunnen we dat zo vertellen, ligt er natuurlijk aan of je motor bedoeld voor de aandrijving van je achterwielen, die ligt vaak aan de voorkant van de auto, niet voorin de auto want dan zou je kunnen denken dat die op je bijrijderplek ligt, anderzijds zou het een motor voor de airride kunnen zijn....dus je brengt mij in ieder geval aardig aan het twijfelen.

Ps mocht je remvloeistofniveau nog steeds zakken, je zou er ook wat stenen in kunnen doen, stijgt het niveau ook van.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem olie weg

Post by SplitWindow »

:roll: :roll: :roll:
Geen stenen in je remvloeistof doen hoor !!

Rulez maakt wel eens grapjes, dit was een grapje van Rulez :!:
(die naam is bewust met een hoofdletter getypt, zie eerder bericht in dit topic)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wolfman »

Hahaha en nu een slot erop.

Image
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem olie weg

Post by SplitWindow »

Nee, dat zou erg dom zijn.
Hoe kun je dan volgend jaar je remvloeistofniveau/remolienivo controleren ?
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Rem olie weg

Post by arthur »

Image[/quote]


Nu even serieus, ziet die remvloeistof er nou zo troebel uit? kun je de boel niet meteen even verversen?
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Rem olie weg

Post by camarojo »

Het niveau zakt hier ook aardig :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Rem olie weg

Post by rulez »

arthur wrote:

Nu even serieus, ziet die remvloeistof er nou zo troebel uit? kun je de boel niet meteen even verversen?

nu ff een serieuze tip ipv die stenen. Met een injectienaald je reservoir leegzuigen en dan bijvullen met verse remvloeistof.
zo gebeurt.

van die stenen kwam ik idd achter is geen goede tip, het gruis wil je leiding verstoppen :-) ... lekker lamballen om de vroege ochtend met koffie
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Rem olie weg

Post by sjak_brak »

rulez wrote: nu ff een serieuze tip ipv die stenen. Met een injectienaald je reservoir leegzuigen en dan bijvullen met verse remvloeistof.
zo gebeurt.
En dan ook (zelfde procedure als ontluchten) de leidingen spoelen zodat je ook frisse remvloeistof in de leidingen en klauwen/wielremcilinders hebt. Alleen bijvullen heb je niks aan :)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Rem olie weg

Post by Maurice »

Ja, ik wou het ook zeggen, die remvloeistof moet je echt vervangen. Kost niet zoveel.
Ik heb op Ebay ooit eens zo'n One Man Break Bleeding Tool gekocht (voor 15 dollar) en dat werkt perfect.

Je kan het beste eerste even je reservoir leegscheppen met een lepeltje of zo en dan bijvullen met nieuwe vloeistof en dan die oude zooi uit de leidingen zuigen met zo'n tooltje.
Wel opletten dat je reservoir niet helemaal leeg raakt, want dan kan je weer opnieuw beginnen.

Die lekkage moet je toch makkelijk kunnen vinden, want remvloeistof trekt vocht aan, dus ergens moet er toch flink wat roest zitten inmiddels.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wolfman »

Rem olie verversen staat ook op mijn todo lijst.
Ik vond zelf ook al dat het er niet uit zag.

Overigens is het niveau van de remvloeistof nog geen milimeter gezakt.
Post Reply