Rem olie weg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Rem olie weg

Post by Wolfman »

Ik merke vandaag dat ik mijn rempendaal veel verder in moet trappen dan anders.
Toen ik mijn remolie niveau chekte zag ik dat het allemaal weg was.

Maar er zitten twee reservaatjes onder de deksel zie foto, en de tweede zite helemaal vol.
Wat is het verschil tussen deze twee?

Image
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Rem olie weg

Post by sansemiano »

het ene reservoir is voor de voor-remmen en de ander voor de achter-remmen. zo te zien is het circuit van je achter-remmen lek.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wolfman »

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb het net weer bijgevuld ik zal het de komende dagen in de gaten houden en kijken of ik een lek kan vinden.
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Rem olie weg

Post by harry_clamshell »

Ik zou eerst eens het euvel gaan opsporen en verhelpen, voordat ik ging rijden.....
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem olie weg

Post by SplitWindow »

Wolfman wrote:Ik merke vandaag dat ik mijn rempendaal veel verder in moet trappen dan anders.
Een pendaal moet je, vanwege de woordwaarde, standaard al een stuk verder intrappen dan een pedaal.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rem olie weg

Post by mercury1970 »

FF wielen er vanaf, als je geen lekkage aan de wielen vindt, check of je rembekrachtiger een lekgaatje aan de onderzijde heeft, zo niet is er een kans dat die gevuld wordt met remvloeistof.... dan is een seal defekt van je HRC een interne lekkage.
Ooit vroeger ook met een auto gehad, lekte nergens maar verdween wel, totdat ik de rembekrachtiger bekeek: stond zeker een halve liter remolie in ! :lol:
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wheel »

mercury1970 wrote: Ooit vroeger ook met een auto gehad, lekte nergens maar verdween wel, totdat ik de rembekrachtiger bekeek: stond zeker een halve liter remolie in ! :lol:
Wel makkelijk, dan heb je altijd reserve bij.... :D
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wheel »

SplitWindow wrote: Een pendaal moet je, vanwege de woordwaarde, standaard al een stuk verder intrappen dan een pedaal.

Goh Haal je maar 1 fout aan?? staan er zeker 4 in.. Als je al LES wil geven zoals je ergens aanhaalde, doe het dan wel goed.... Of liever laat het gewoon voor wat het is irritante mierenneuker... je hoeft ons niet te scholen. op deze site zitten mensen van allerlei komaf en scholing... Het is een pure belediging hoe jij het in je hoofd haalt iedereen te moeten verbeteren. ga ergens scrabbelen op de snelweg..... We komen hier vanwege onze gemeenschappelijke hobby en niet om nederlandse les te krijgen van een of andere betweter.
Art56
Posts: 768
Joined: Wed May 05, 2004 11:15 pm

Re: Rem olie weg

Post by Art56 »

Wheel wrote:je hoeft ons niet te scholen. op deze site zitten mensen van allerlei komaf en scholing...
D'r zitten zelfs mensen die, ofschoon ze geen verstand ergens van hebben, morgen weer de weg op gaan met een lek remsysteem. Willens en (-on) wetens de weg opgaan in een koekblik van een tonnetje of twee....Die koekwaus zou IK dus morgen kunnen tegenkomen in het verkeer....maar dat is maar mijn mening hoor...en koekwaus is wel grappig...
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem olie weg

Post by SplitWindow »

Wheel wrote: Wel makkelijk, dan heb je altijd reserve bij.... :D
:lol: :P :lol:
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Rem olie weg

Post by sansemiano »

Wolfman wrote:Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb het net weer bijgevuld ik zal het de komende dagen in de gaten houden en kijken of ik een lek kan vinden.
ga je met zo'n auto weer deelnemen aan het verkeer?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Rem olie weg

Post by boyanka »

:D en sommigen klagen over een apk'tje met wat mankementen
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Rem olie weg

Post by Wheel »

Art56 wrote: D'r zitten zelfs mensen die, ofschoon ze geen verstand ergens van hebben, morgen weer de weg op gaan met een lek remsysteem. Willens en (-on) wetens de weg opgaan in een koekblik van een tonnetje of twee....Die koekwaus zou IK dus morgen kunnen tegenkomen in het verkeer....maar dat is maar mijn mening hoor...en koekwaus is wel grappig...
Boeit het je dus meer dat die man erop gewezen wordt de juiste actie te ondernemen en hoe hij het beste het probleem verhelpt.?? Of dat hij erop gewezen wordt dat pendaal zonder N geschreven wordt.....???
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Rem olie weg

Post by chevystan67 »

popcorn iemand ? :D


maar je hebt wel een punt, iemand komt met een vraag / probleem en dan gaat het er niet om hoe je iets schrijft,
maar dan gaat het er om of het opgelost kan worden.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Rem olie weg

Post by SplitWindow »

chevystan67 wrote:
maar dan gaat het er om of het opgelost kan worden.
Persoonlijk vind ik dit dan wel het allerbeste antwoord:
Wheel wrote:Wel makkelijk, dan heb je altijd reserve bij.... :D
Post Reply