Rotors
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Rotors
voor ik m'n camaro volgend voorjaar weer ga gebruiken wil ik de remschijven voor en de remblokken aldaar vervangen. heb al es op rockauto gekeken en zie daar van het merk raybestos 3 soorten rotors:
- daily budget;
- iets duurdere daily budget met een coating op de niet rem-gedeeltes;
- rotors met sleuven en gaten.
die laatste: hebben die een duidelijk betere remwerking tot gevolg?
- daily budget;
- iets duurdere daily budget met een coating op de niet rem-gedeeltes;
- rotors met sleuven en gaten.
die laatste: hebben die een duidelijk betere remwerking tot gevolg?
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Rotors
Die voeren in ieder geval de hitte beter af.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
sansemiano wrote:voor ik m'n camaro volgend voorjaar weer ga gebruiken wil ik de remschijven voor en de remblokken aldaar vervangen. heb al es op rockauto gekeken en zie daar van het merk raybestos 3 soorten rotors:
- daily budget;
- iets duurdere daily budget met een coating op de niet rem-gedeeltes;
- rotors met sleuven en gaten.
die laatste: hebben die een duidelijk betere remwerking tot gevolg?
Remwerking zal niet veel anders zijn, indien de materialen gelijk zijn, maar met die met sleuven en gaten kun je langer intensief gebruiken, zonder dat alles veel te heet wordt.
Let wel op: Gebruik alleen schijven met sleuven en niet met gaten. Die met gaten zijn namelijk meer voor race doeleinden (die dus regelmatig worden vervangen). Ze kunnen er namelijk niet tegen als ze steeds warm worden en dan weer afkoelen. Als deze schijven éénmaal behoorlijk heet zijn geworden en vervolgens weer afkoelen is de kans groot dat ze beginnen te scheuren en daarom worden ze dus na één race vervangen.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Rotors
Remschijven die niet tegen warm worden en afkoelen kunnen.... FAIL!!!
Geen problemen op m'n motor...
Geen problemen op m'n motor...
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
Dit bedenk ik niet zomaar. Bij die met gaten is dusdanig veel materiaal weg gehaalt voor het koelen dat als deze van gloeiend heet ineens weer afkoelen grote kans is op scheuren.
Dit heb ik van iemand die regelmatig raceauto's bouwt en of verbouwt.
Dit heb ik van iemand die regelmatig raceauto's bouwt en of verbouwt.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Rotors
Heel goed van die 'iemand', maar het gaat hier niet om een raceauto, wel?
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
Maar er wordt gevraagt welke schijven er wel en niet geschikt zijn. Die met die gaatjes dus niet.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Rotors
Klopt ja, voor een raceauto, zeg je net zelf. Dit is voor op straat en dat gaat prima.
Ik pak alvast wat chips
Ik pak alvast wat chips
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
Maar je hebt geen schijven met zoveel gaten die geschikt zijn straatgebruik
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Rotors
Ik geef je gelijk, dan staan we quitte!
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Rotors
als de remwerking niet echt beter is wordt m'n interesse al veel minder. zoniet nul. er wordt idd niet ge-raced met de wagen. die derde soort van raybestos zien er als volgt uit:
dus zowel sleuven als gaten. drilled and slotted.
dus zowel sleuven als gaten. drilled and slotted.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
Sleuven is wel goed, maar je kunt het beste schijven kiezen waar geen gaten in zitten ivm bovenstaande. Heeft overgens ook geen meerwaarde voor jouw doeleinden.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
kn@pestaart wrote:Ik geef je gelijk, dan staan we quitte!
pff gelukkig, dan kan ik toch nog op bed vanavond
Re: Rotors
Oo is dat zo?? corvette C6 alleen voor race zo zijn er wel veel meer auto's met drilled and slotted die niet voor race zijnMark Sulman wrote:Dit bedenk ik niet zomaar. Bij die met gaten is dusdanig veel materiaal weg gehaalt voor het koelen dat als deze van gloeiend heet ineens weer afkoelen grote kans is op scheuren.
Dit heb ik van iemand die regelmatig raceauto's bouwt en of verbouwt.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: Rotors
Dit wordt een eindeloze discussie. Laat ik het anders zeggen. Ik raad hem aan dit niet te gebruiken. Wat anderen ervan denken is prima
Met alle respect voor de gene die het er niet mee eens zijn hoor.
Met alle respect voor de gene die het er niet mee eens zijn hoor.